Raport o wartości światowych firm Brand Finance przygotowuje co roku. W ocenie brane są pod uwagę m.in. stabilność finansowa firmy, przyszłe dochody, jakość produktów, innowacyjność.

W ciągu roku, od ostatniego raportu Brand Finance wartość Toyoty zwiększyła się o 8 miliardów dolarów.

Drugą pod względem wartości firmą motoryzacyjną jest BMW – wyceniono ją na niespełna 35 miliardów dolarów (przyrost wartości w ostatnim roku o 2 miliardy dolarów).

Na trzecim miejscu wśród firm motoryzacyjnych uplasował się Mercedes-Benz – firmę ze Stuttgartu wyceniono na 32 miliardy USD, a jej wartość w ostatnim roku wzrosła o 5 miliardów USD.

Na czwartym miejscu wśród wycenionych przez Brand Finace firm motoryzacyjnych znalazł się Hyundai – jego wartość określono na 23,6 miliarda USD. Wartość marki wzrosła przez rok o ok. 4 miliardy USD.

Pierwszą motoryzacyjną piątkę zamyka Ford – wartość tej marki określona została na 19,7 miliarda USD.

Zbliżoną do Forda wartość ma Honda (19,3 miliarda USD).

Kolejna firma motoryzacyjna w zestawieniu to Volkswagen – wyceniony na 18,9 miliarda USD. VW to firma, która w ostatnim roku znacznie straciła na wizerunku i także na wartości. W 2015 roku wyceniana była na 31 miliardy USD, w 2016 spadła w rankingu o kilkadziesiąt miejsc, a jej wycena zmniejszyła się o ponad 12 miliardów USD. Powodem tego spadku jest afera z silnikami Diesla i oprogramowaniem fałszującym wyniki analizy spalin.

Za VW uplasował się Nissan – wyceniony na 17,7 miliarda USD.

W pierwszej dziesiątce firm motoryzacyjnych znalazły się jeszcze Audi (wycenione na 9,8 miliarda USD) oraz Chevrolet – wycena 8,9 miliarda USD.

Raport Brand Finance 2016 wycenia największe firmy globalne. Na pierwszym miejscu swoją pozycję utrzymał Apple – wartość tej marki określono na 145,9 miliarda USD, a jej wartość w ostatnim roku wzrosła o 17,5 miliarda USD.

Drugą pod względem wartości marką jest Google wycenione na 94 miliardy USD. Firma awansowała z trzeciego miejsca, a jej wartość w ciągu roku wzrosła o 18 miliardów USD.

Na trzecim miejscu raportu Brand Finance znalazł się Samsung – wartość 83 miliardy USD.