• Trasa Łazienkowska to druga po S8 najbardziej zatłoczona arteria Warszawy
  • Utrudnienia w ruchu rozpoczną się już od ostatniego weekendu stycznia i potrwają aż do marca 2024 r.
  • Podczas remontu pozostaną buspasy, natomiast samochody osobowe stracą po jednym pasie. Na trasę nie będą miały wstępu ciężarówki i pojazdy o szerokości powyżej 2,2 m
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Trasa Łazienkowska służy kierowcom już 46 lat, co odbiło się na stanie wiaduktów, które znajdują się na wysokości Agrykoli. Aby wytrzymały one do remontu, ustawiono tam ograniczenie do 40 km/h, natomiast pod wiaduktem kierowców i pieszych chroni siatka, na którą spadają betonowe fragmenty trasy. Remont jest konieczny.

Według danych ZDM trasa zbudowana przez “40-latka” to druga po S8 najbardziej zatłoczona arteria w Warszawie. To niestety oznacza, że wielu kierowców stanie w długich korkach, natomiast ciężarówki i większe pojazdy dostawcze pojadą objazdami.

Remont Trasy Łazienkowskiej — utrudnienia od końca stycznia

Prace przygotowawcze do zamknięcia północnego wiaduktu (prowadzącego w stronę Śródmieścia) rozpoczną się już w piątek, 28 stycznia wieczorem. Podczas tych robót będą zajmowane kolejne pasy alei Armii Ludowej na odcinku od alei Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej dla skręcających z alei Armii Ludowej w ulicę Waryńskiego.

Od niedzieli 30 stycznia wiadukt północny zostanie całkowicie zamknięty i rozpocznie się jego rozbiórka. Kierowcy jadący z Pragi-Południe do Śródmieścia zjadą z niego za węzłem z Wisłostradą, a wrócą na wysokości placu Na Rozdrożu. Oznacza to, że na jednym wiadukcie ruch będzie odbywał się w obie strony.

Remont Trasy Łazienkowskiej — buspas zostaje, po jednym pasie dla kierowców osobówek

Wytyczone zostaną cztery pasy ruchu – po dwa w każdym kierunku. Na wewnętrznych pasach będą obowiązywały buspasy o szerokości 3 m, natomiast zewnętrzne będą dla kierowców indywidualnych, a ich szerokość wyniesie 2 m.

Na odcinku od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą zostanie wprowadzony zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych i pojazdów o szerokości powyżej 2,2 m. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami: L. Waryńskiego, Goworka, Spacerową i J. Gagarina do ulicy Czerniakowskiej.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Remont Trasy Łazienkowskiej — inna organizacja ruchu wokół trasy

Zmiany będą także na pobliskich drogach i tych, którymi prowadzą objazdy. Na rondzie Jazdy Polskiej kierowcy jadący od ulicy Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo, a trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo.

Na wlocie ulicy Waryńskiego na rondo od strony placu Konstytucji pozostanie jeden pas do skrętu w lewo na trasę Łazienkowską. Drugi pas do skrętu będzie przeznaczony jedynie dla autobusów i pojazdów dopuszczonych. Z kolei na alei Niepodległości od strony Dworca Centralnego pozostanie tylko jeden pas do skrętu w lewo na trasę.

Ponadto na ulicy Gagarina dla skręcających w lewo na ulicę Czerniakowską w stronę centrum, stworzono dodatkowy lewoskręt, dzięki czemu kierowcy mają dwa pasy, z których mogą jechać w lewo.

Remont Trasy Łazienkowskiej — koniec prac w marcu 2024 r.

Całość prac ma potrwać około dwóch lat, do marca 2024 r. Pierwszy etap obejmuje postawienie północnego wiaduktu, ma on się skończyć za około rok. Wtedy cały ruch zostanie przeniesiony na nowy wiadukt, a prace rozpoczną się na trasie południowej.

Nowe obiekty będą miały większą wytrzymałość i wyższą klasę nośności. Powstaną przy nich obustronne ciągi pieszo-rowerowe i pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi.