Auto Świat Wiadomości Aktualności Tunel na zakopiance działa ledwo miesiąc, a już trzeba upominać kierowców [WIDEO]

Tunel na zakopiance działa ledwo miesiąc, a już trzeba upominać kierowców [WIDEO]

W miesiąc od otwarcia tunelu pod Luboniem Małym na drodze S7 Naprawa - Skomielna Biała kamery monitoringu zarejestrowały już kilku nieodpowiedzialnych kierowców. Niektórzy próbowali tutaj swoich sił podczas nagrywania "teledysku", inni zatrzymali się na sesję zdjęciową, a jeszcze inni najwyraźniej tylko po to, żeby rozprostować nogi.

Okazuje się, że tunel na zakopiance służy nie tylko do sprawnego przemieszczania się drogą ekspresową S7
Okazuje się, że tunel na zakopiance służy nie tylko do sprawnego przemieszczania się drogą ekspresową S7GDDKiA

Niemal rok temu, tuż po udostępnieniu dla kierowców tunelu pod Ursynowem w Warszawie, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) opublikowała nagranie, na którym widać kierowców, którzy w dopiero co otwartym tunelu robili sobie sesje zdjęciowe. Teraz sytuacja powtarza się w przypadku tunelu na zakopiance. GDDKiA ponownie udostępniła nagranie z wyczynami kierowców.

W roli głównej występują kierowcy, którzy przejeżdżali dopiero co otwartym tunelem w ciągu drogi ekspresowej S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Obiekt działa zaledwie od miesiąca, a już znalazły się osoby, które najwyraźniej nie do końca wiedzą lub po prostu ignorują fakt, że tunel nie jest miejscem spotkań towarzyskich ani plenerem do sesji zdjęciowych.

Warto pamiętać, że tunel cały czas jest monitorowany i wszystkie zachowania kierowców rejestrują kamery. Sygnał z kamer przekazywany jest na żywo do Centrum Zarządzania Tunelem (CZT) i jak informuje GDDKiA każde zatrzymanie pojazdu lub pojawienie się pieszego wzbudza alarm. Sam system pracuje non-stop, tj. 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

Tunel na zakopiance został otwarty 12 listopada br. Ten dwukomorowy obiekt ma 2,06 km długości i w każdej z naw wytyczono po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 3-metrowe pasy awaryjne. Wysokość tunelu wynosi 4,7 m. Jego budowa rozpoczęła się w marcu 2017 r. i pochłonęła ponad 968,8 mln zł. Od początku w tunelu działa odcinkowy pomiar prędkości.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków