- Warto sprawdzić, czy na liście nie ma naszego samochodu
- Uszkodzenia systemów wspomagania, ryzyko pożaru i awarie elektroniki — takie awarie przodują
- Usterek nie ustrzegły się nawet marki powszechnie uważane za bardzo trwałe i bezawaryjne. Jeden z producentów nawet zakazał jazdy swoim autem
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Producenci po odkryciu wady samochodów, które zostały już sprzedane, ogłaszają akcje naprawcze i zgłaszają ten fakt do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Usterki są bardzo różne. Np. w niektórych ze względu na wady materiałowe trzeba wymieniać felgi, a w innych przewody paliwowe ocierają o inne elementy, co może doprowadzić do wycieku paliwa i pożaru. Coraz więcej jest również aktualizacji oprogramowania, które często jest remedium na wszystkie problemy. Zdarzają się też uszkodzenia systemów wspomagania kierowcy, które wcale go nie wspomagają. Najpoważniejsza usterka jednak dotyczyła kół, a producent zakazał jazdy swoim produktem do czasu znalezienia przyczyny!
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Zebraliśmy wszystkie akcje serwisowe ogłoszone w 2022 r. Są tu zarówno niemal nowe samochody, jak i pojazdy już nieco starsze. Jeśli nie ma tu twojego auta, warto także sprawdzić listę akcji serwisowych ogłoszonych w 2021 r. Co prawda właściciele felernych aut powinni być powiadomieni o koniecznej wizycie w ASO, jednak często zdarza się, że samochody zostały już sprzedane jako używane albo sprowadzone.
Najpierw podajemy datę ogłoszenia akcji, następnie opisujemy, jakich aut dotyczy (podane daty odnoszą się do daty produkcji), potem wskazujemy liczbę aut sprzedanych na polskim rynku, których dotyczy usterka, a następnie opisujemy, na czym polega problem (zachowujemy oryginalny opis przekazany przez producenta). Niektórzy producenci podają dokładnie datę produkcji wadliwych aut czy ich wersje, inni informują tylko o tym, jakiego modelu dotyczy usterka. Jeśli macie podejrzenia, że wasze auto może wymagać naprawy, zachęcamy do zgłoszenia się do ASO danej marki w celu uzyskania dodatkowych informacji. Kontakt do producenta został podany na końcu listy każdej marki.
27.04.2022; Gulia i Stelvio (1800 aut) - modele wyposażone w funkcję automatycznego ustawiania reflektorów (AFLS), mogły zostać wyprodukowane z nieskalibrowanymi automatycznymi czujnikami położenia reflektorów; wykonanie adaptacji modułu AFLS.
30.09.2022; Tonale (206 aut) - samochody mogły zostać wyposażone w moduł układu hamulcowego, który zawiera elektroniczny błąd, co może powodować, że tylne światła hamowania pozostaną włączone podczas automatycznego trybu tempomatu (ACC), nawet jeśli pojazd nie zwalnia już ani nie hamuje; aktualizacja oprogramowania w module komputera (BCM).
Więcej informacji na temat kampanii udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Komorowicka 79, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 342 800 00 lub 33 813 55 10).
07.04.2022; X1 (F48), X2 (F39), Seria 2 Gran Tourer (F46) i Seria 3 M3 (G80), i3 (I01) z Niemiec (312 aut) – w autach mogło dojść do uszkodzenia mikro generatora gazu, co może prowadzić do zmniejszenia funkcji przytrzymującej w przypadku poważnego wypadku. Ponadto może wystąpić zwiększone przemieszczenie wstępne, a także powstawanie iskier, co zwiększa ryzyko pożaru; sprawdzenie i ewentualna wymiany obu przednich pasów bezpieczeństwa.
29.04.2022; Seria 2 Active Tourer (U06) oraz BMWi iX (I20) z Niemiec (247 aut) - kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego mogą nie być wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego, w efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii; wgranie nowego oprogramowania.
09.08.2022; Seria 2 Active Tourer (U06) z Niemiec (232 auta) - kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego nie będą wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego. W efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii; wgranie nowego oprogramowania.
09.08.2022; BMWi iX (I20) z Niemiec (209 aut) - kontrolka oraz komunikat kontrolny układu bezpieczeństwa biernego nie będą wyświetlone w przypadku błędu układu bezpieczeństwa biernego. W efekcie kierowca nie będzie poinformowany o awarii; wgranie nowego oprogramowania.
20.09.2022; X7 (G07) z Niemiec (6 aut) - sprężyny blokujące oparcia siedzeń w trzecim rzędzie mogły zostać niepoprawnie zamontowane i mogą się odłączyć. Może się to wiązać z brakiem zablokowania oparcia i zwiększonym ryzykiem obrażeń podczas kolizji; kontrola elementów.
Więcej informacji na temat kampanii udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
28.01.2022; C4 (87 aut) - sprężyny tylnego zawieszenia oraz ich wsporniki mogą być niezgodne z technologią fabryczną, co może doprowadzić do wypadku w wyniku odłączenia się jednego z tych elementów; wymiana sprężyn tylnego zawieszenia oraz ich wsporników.
02.02.2022; Spacetourer (17 aut) - wiązka elektryczna tylnej szyby otwieranej może być wadliwa, co może spowodować jej przegrzanie; sprawdzenie stanu wiązki elektrycznej tylnej szyby otwieranej i w razie konieczności jej wymiana.
27.04.2022; C5 Aircross (45 aut łącznie z modelami DS7 Crossback) - występuje ryzyko wycieku paliwa z układu zasilania dodatkowego ogrzewania, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; modyfikacja układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowanie oprogramowania modułu sterującego.
20.07.2022; C4 Spacetourer (35 aut łącznie z modelem DS7 Crossback) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; sprawdzenie filtra cząstek stałych i, w razie potrzeby, jego wymiany.
09.08.2022; C4 Spacetourer i C5 Aircross (420 aut łącznie z modelem DS7 Crossback) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; wymiana filtra cząstek stałych.
09.08.2022; C5 Aircross (218 aut, łącznie z modelem DS7 Crossback) - oprogramowanie sterujące silnika może być niezgodne, co może spowodować wyłączenie silnika podczas jazdy w niskich temperaturach na dużych wysokościach. W skrajnym przypadku, jeśli kierowca nie zatrzyma pojazdu, może wystąpić utrata wspomagania hamowania; wgranie nowej wersji oprogramowania sterującego silnika.
10.08.2022; Jumpy IV (10 aut) - mocowanie zagłówków przedniej kanapy modułowej może być nieprawidłowe, co stwarza ryzyko wypadnięcia zagłówków w razie wypadku; sprawdzenie mocowania zagłówków przedniej kanapy i, w razie potrzeby, ich wymiana.
10.08.2022; C4 (5 aut) - wiązka elektryczna mocy jest niezgodna ze specyfikacją fabryczną, co może stworzyć ryzyko wzrostu temperatury i spalenia styków wewnątrz złącza; sprawdzenie zgodności wiązki elektrycznej i, w razie potrzeby, jej wymiana.
11.10.2022; Jumper III (90 aut) - w aucie może nie pojawiać się ostrzeżenie o niskim poziomie mocznika w zbiorniku (nie włącza się ostrzeżenie w zestawie wskaźników). W skrajnym przypadku, gdy zbiornik mocznika jest pusty, może to spowodować brak możliwości uruchomienia pojazdu po wyłączeniu silnika; aktualizacja oprogramowania modułu BSI.
24.10.2022; Berlingo (1544 auta) - metalowa osłona pod silnikiem zawarta w pakiecie "Terenowym" (zwiększony prześwit, kontrola przyczepności, błoto/śnieg) przeznaczonym dla użytkowników poruszających się w każdym terenie lub po placach budowy, może powodować w określonych warunkach jazdy gromadzenie się różnych zanieczyszczeń w podwoziu pojazdu. Nadmierne nagromadzenie się tych zanieczyszczeń może doprowadzić do kontaktu z rurą wydechową, która może się bardzo nagrzać i zapalić zanieczyszczenia, powodując pożar pojazdu; montaż nowej osłony pod silnikiem.
04.11.2022; C5X (64 auta) - gumowy przewód paliwowy mógł zostać uszkodzony w procesie produkcji. Może to doprowadzić do wycieku paliwa z przewodu paliwa niskiego ciśnienia; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana przewodu paliwa niskiego ciśnienia.
30.11.2022; Spacetourer i Jumpy IV (186 aut) - przewód paliwowy może stykać się z nadwoziem i plastikowymi elementami, co może skutkować wyciekiem paliwa w tylnej części pojazdu; sprawdzenie obecności osłony przewodu paliwowego i, w razie potrzeby, jego wymiana.
22.12.2022; C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Spacetourer, DS3 i DS4 (3595 aut) - oprogramowanie pojazdu może wpływać na diagnostykę układu wspomagania hamowania, co może stwarzać ryzyko ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania; instalacja nowej wersji oprogramowania, w celu poprawy diagnostyki układu wspomagania hamowania oraz uniknięcia ryzyka ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania. Ponadto zostaną sprawdzone elementy układu wspomagania hamowania, które mogły się uszkodzić w wyniku zużycia paska rozrządu.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
19.01.2022; DS3 Crossback (5 aut) - oprogramowanie pojazdu może być nieaktualne, co może spowodować zatrzymanie silnika podczas jazdy i brak możliwości jego uruchomienia przez 10 minut; wgranie aktualnego oprogramowania pojazdu oraz sprawdzenie i w razie konieczności wymiana niektórych elementów wyposażenia elektrycznego.
24.02.2022; DS7 Crossback (38 aut) - zamontowane fabrycznie tylne opony mogą ulec przedwczesnemu zużyciu od strony wewnętrznej. Może to doprowadzić do nagłej utraty ciśnienia w oponach; montaż opon innej klasy wraz z odpowiednimi felgami oraz wgranie nowego oprogramowania związanego z tymi oponami.
27.04.2022; DS7 Crossback (45 aut łącznie z Citroënem C5 Aircross) - występuje ryzyko wycieku paliwa z układu zasilania dodatkowego ogrzewania, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; modyfikacja układu zasilania dodatkowego ogrzewania i aktualizacja oprogramowania modułu sterującego.
17.05.2022; DS4 (24 auta) - kurtynowe poduszki powietrzne mogą być nieprawidłowo zamontowane, co może spowodować ich niewłaściwe rozwinięcie i stworzyć ryzyko odniesienia obrażeń w przypadku zderzenia bocznego; sprawdzenie zamontowania kurtynowych poduszek powietrznych i, w razie potrzeby, prawidłowy ich montaż.
20.07.2022; DS7 Crossback (35 aut łącznie z Citroënem C4 Spacetourer) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; sprawdzenie filtra cząstek stałych i, w razie potrzeby, jego wymiana.
09.08.2022; DS7 Crossback (420 aut łącznie z Citroënem C4 Spacetourer i C5 Aircross) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; wymiana filtra cząstek stałych.
09.08.2022; DS7 Crossback (218 aut, łącznie z Citroënem C5 Aircross) - oprogramowanie sterujące silnika może być niezgodne, co może spowodować wyłączenie silnika podczas jazdy w niskich temperaturach na dużych wysokościach. W skrajnym przypadku, jeśli kierowca nie zatrzyma pojazdu, może wystąpić utrata wspomagania hamowania; wgranie nowej wersji oprogramowania sterującego silnika.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
22.11.2022; kampery Contura i Profila T z Niemiec (12 aut) - z uwagi na nieprawidłowo przykręconą obrotnicę fotela kierowcy i pasażera może dojść do odkręcenia się foteli od podłoża; weryfikacja i ewentualna naprawa.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Benimar Polska Jacek Księżarek (adres: ul. Zwycięstwa 11, 47-225 Kędzierzyn-Koźle; tel.: 601 075 228).
28.03.2022; Tipo (130 aut) - może dojść do uszkodzenia zmęczeniowego stylizowanych obręczy kół; wymiana obręczy wszystkich czterech kół.
Więcej informacji na temat kampanii udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Komorowicka 79, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 342 800 00 lub 33 813 55 10).
15.03.2022; Mustang Mach-E z Cuautitlan w Meksyku (24.02.2020 r. - 18.06.2021 r.) (103 auta) - szklany dach panoramiczny został niewystarczająco przyklejony do pojazdu; wykonanie naprawy.
31.03.2022; Mustang Mach-E z Cuautitlan w Meksyku (24.02.2020 r. - 18.06.2021 r.) (118 aut) - przednia szyba mogła zostać niewystarczająco przyklejona do pojazdu; wykonanie naprawy.
09.08.2022; Ranger z Silverton w RPA (01.09.2018 r. - 31.05.2019 r.) (526 aut) - w autach może dojść do awarii tylnego mechanizmu różnicowego, co może skutkować utratą napędu lub zablokowaniem tylnych kół, zwiększając ryzyko wypadku; wykonanie naprawy.
24.10.2022; Ranger z Silverton w RPA (01.12.2016 r. - 28.02.2019 r.) (972 auta) - wada spoiny w przedniej części tłumika układu wydechowego może spowodować pęknięcie lub odpadnięcie tłumika, stwarzając zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego; wykonanie naprawy.
16.11.2022; Ranger z Silverton w RPA (12.01.2022 r. - 17.09.2022 r.) (40 aut) - śruba mocująca kolumnę kierowniczą do wałka pośredniego mogła nie zostać dokręcona odpowiednim momentem. W wyniku poluzowania śruby może wystąpić hałas podczas kierowania lub nadmierny luz kierownicy. W przypadku całkowitego poluzowania się śruby pośredni wałek kierowniczy może oddzielić się od kolumny kierownicy, powodując utratę zdolności kierowania pojazdem; wykonanie naprawy.
07.12.2022; Focus z Saarlouis w Niemczech (09.06.2022 r. - 06.07.2022 r.) (15 aut) - w samochodach może dojść do odłączenia się przegubu kulowego wahacza dolnego przedniej zwrotnicy, co może skutkować utratą kontroli nad pojazdem; wykonanie naprawy.
07.12.2022; Kuga z Walencji w Hiszpanii (14.01.2019 r. - 30.04.2021 r.) (11 aut) - dolna śruba mocująca pas bezpieczeństwa do słupka B nie została dokręcona odpowiednim momentem. Może to objawiać się hałasem podczas zapinania pasa lub jazdy po wyboistej drodze. W razie wypadku poluzowana śruba może spowodować, że pasy bezpieczeństwa nie zapewnią odpowiedniej ochrony; wykonanie naprawy.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Ford Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).
09.08.2022; Jazz e:HEV i Jazz Crosstar e:HEV z Japonii (01.2020 r. - 02.2021 r.) (662 auta) - przednia kamera szerokokątna, która obsługuje system CMBS (System hamowania łagodzący skutki kolizji), może nie uruchomić się we właściwy sposób po uruchomieniu pojazdu. Kierowca może nie wykryć tego błędu, ponieważ kontrolka informująca o tym, że system działa świeci się. W takim przypadku CMBS może nie działać w sytuacji, w której powinien; wykonanie naprawy.
11.10.2022; Civic, CR-V, HR-V i NSX z Japonii, USA, Meksyku i Wielkiej Brytanii (30.01.2018 r. - 05.03.2019 r.) (2498 aut) - w samochodach może dojść do odkształcenia wirnika w pompie paliwa. W efekcie pompa może przestać podawać paliwo, co spowoduje brak możliwości uruchomienia silnika lub jego zgaśnięcie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku; wykonanie naprawy.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).
19.01.2022; IONIQ AE EV z Korei Południowej (21.01.2016 r. - 29.06.2019 r.) (17 aut) - niezbędne jest przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania układu VCULDC oraz zamontowanie zestawu naprawczego przewodu masowego 3-fazowego elektrycznego silnika napędowego; przeprowadzenia stosownych czynności naprawczych.
07.06.2022; i30 (PDe) z Republiki Czeskiej (25.05.2020 r. - 6.10.2020 r.) (106 aut) - niezbędna jest wymiana potencjalnie wadliwego kompletnego pasa bezpieczeństwa fotela prawego przedniego; przeprowadzenie stosownych czynności naprawczych.
07.06.2022; SANTA FE (TM HEV) z Korei Południowej (18.10.2021 r. - 6.12.2021 r.) (15 aut) - niezbędne jest przeprowadzenie wymiany zestawu wskaźników i kodowania wersji wariantu pojazdu; przeprowadzenie stosownych czynności naprawczych.
09.08.2022; NEXO (FE) z Korei Południowej (18.12.2017 r. - 5.10.2021 r.) (34 auta) - może dochodzić do usterki czujnika wodoru; wymiana czujników.
14.10.2022; Elantra z Korei Południowej: CN7, CN7 N (do 14.05.2022 r.), CN7 HEV (do 18.04.2022 r.) i CN7a (23.03.2021 r. - 14.04.2022 r.) (1663 auta) - niezbędne jest przeprowadzenie montażu nakładek osłonowych napinaczy pasów bezpieczeństwa foteli przednich po stronie lewej i prawej; przeprowadzenie stosownych czynności naprawczych.
22.11.2022; Kona (OS) z Korei Południowej (29.03.2018 r. - 8.10.2021 r.) (44 auta) - może dojść do wyłączenia silnika, włączenia się lampki MIL (z powodu wygenerowania kodu DTC P0087), ponadto uruchamianie silnika może być utrudnione; wymiana filtra paliwa.
22.11.2022; ix35 (EL) z Republiki Czeskiej (5.06.2013 r. - 25.06.2015 r.) (8390 aut) - może wystąpić zwarcie w obwodzie modulatora HECU, zwiększając ryzyko powstania pożaru w przedziale silnika — wymiana bezpieczników zespolonych.
14.12.2022; SANTA FE (DM) z Korei Południowej (5.03.2015 r. - 12.02.2018 r.) (480 aut) - może dojść do zwarcia w obwodzie modulatora HECU (hydrauliczno-elektroniczny modulator sterowania), co zwiększa ryzyko powstania pożaru w przedziale silnika; wymiana bezpieczników zespolonych.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Hyundai Motor Poland sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa; tel.: 0 800 444 000).
06.09.2022; F-Pace, F-Type, XE, XF z Wielkiej Brytanii (2022 r.) (42 auta) - mogło dojść do uszkodzenia napinaczy pasów bezpieczeństwa przednich foteli w trakcie procesu produkcyjnego. Uszkodzenie może skutkować zmniejszeniem lub całkowitą utratą napięcia pasów bezpieczeństwa podczas wypadku i w konsekwencji zwiększeniem ryzyka wystąpienia obrażeń u kierowcy i pasażera zajmującego miejsce w pierwszym rzędzie foteli; stosowna naprawa.
06.09.2022; F-Pace z Wielkiej Brytanii (2021 - 2022 r.) (319 aut) - część tylnego kierunkowskazu nie świeci prawidłowo, co może skutkować brakiem widoczności kierunkowskazów z tyłu pojazdu i stworzyć ryzyko kolizji; stosowna naprawa.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Łopuszańska 38B, 02-232 Warszawa, tel.: 22 388 89 00).
27.04.2022; Wrangler i Gladiator (114 aut) - w module sterującym układu płynu DEF (Diesel Exhaust Fluid — AdBlue) stwierdzono anomalię oprogramowania, która może spowodować, że system będzie działał w sposób, dla którego nie został zaprojektowany; sprawdzenie i przeprogramowanie modułu PCM.
26.09.2022; Grand Cherokee (1019 aut) - może wystąpić utrata materiału magnetycznego przymocowanego do koła fonicznego generującego sygnał dla czujnika pozycji wału korbowego. W takiej sytuacji silnik traci swoją zdolność do synchronizacji impulsów wtryskiwacza i faz krzywek. Może to skutkować dławieniem się silnika, a także utratą możliwości jego ponownego uruchomienia. Utrata mocy napędowej może być przyczyną wypadku bez wcześniejszych sygnałów ostrzegawczych; sprawdzenie i ewentualna wymiana przewodu paliwowego.
26.09.2022; Compass (13 aut) - funkcje: Safe Hold (wymaga aplikacji EPB w przypadku odpięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy + otwartych drzwi kierowcy) i Auto Apply (wymaga aplikacji EPB przy wyłączeniu klucza) elektrycznego hamulca postojowego (EPB) mogą się nie uruchamiać automatycznie. Może to prowadzić do niezamierzonego ruchu pojazdu i wypadku; przeprogramowanie modułu układu hamulcowego.
Więcej informacji na temat kampanii udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Komorowicka 79, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 342 800 00 lub 33 813 55 10).
31.03.2022; Soul (PS) (07.2013 r. - 06.2014 r.) (298 aut) - w przypadku kolizji oba przednie czujniki zderzenia (lewy i prawy) mogą się rozłączyć, co może mieć wpływ na zadziałanie poduszek powietrznych; aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej poduszek powietrznych (ACU).
06.05.2022; Sorento (MQ4) z Korei Południowej (03.2021 r. - 11.2021 r.) (101 aut) - wokół zacisku łączącego przewody paliwowe może powstać niewielki wyciek paliwa, który z czasem ulega powiększeniu; sprawdzenie przewodu paliwowego niskiego ciśnienia. Wszystkie pojazdy, objęte akcją, otrzymają zmieniony moduł przewodu paliwowego niskiego ciśnienia, w którym wyeliminowano usterkę. Pojazdy, które były objęte poprzednią kampanią przywoławczą, w której układ został ponownie uszczelniony, w celu zapobiegnięciu przyszłym wyciekom, również otrzymają nowy zespół przewodów paliwowych niskiego ciśnienia. (akcja jest rozszerzeniem kampanii przywoławczej Sorento z grudnia 2020 r.) sprawdzenia przewodu paliwowego niskiego ciśnienia. Wszystkie pojazdy, objęte akcją, otrzymają zmieniony moduł przewodu paliwowego niskiego ciśnienia, w którym wyeliminowano usterkę. Pojazdy, które były objęte poprzednią kampanią przywoławczą, w której układ został ponownie uszczelniony, w celu zapobiegnięciu przyszłym wyciekom, również otrzymają nowy zespół przewodów paliwowych niskiego ciśnienia.
13.05.2022; Sorento z silnikiem diesla (UM) z Korei Południowej (05.2014 r. - 02.2020 r.) (3798 aut) - z powodu potencjalnego uszkodzenia konektora złącza może przegrzewać się grzałka PTC (positive temperature coefficient). Może to prowadzić do jej awarii, zwiększając ryzyko przegrzania złącza, co prowadzi do nadmiernego wzrostu temperatury w obszarze wokół grzałki; aktualizacja logiki działania grzałki PTC i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia konektora złącza PTC, wymiana grzałki PTC oraz odpowiedniej wiązki.
25.05.2022; Ceed, Ceed kombi (PHEV), Proceed (CD) i XCeed (PHEV) (CDCUV) z Korei Południowej (11.2021 r. - 02.2022 r.) (181 aut) - może występować usterka napinaczy pasów bezpieczeństwa przednich foteli, która może prowadzić do nieprawidłowego ich uruchomienia podczas kolizji, zwiększając ryzyko obrażeń pasażerów; montaż zmodyfikowanych napinaczy pasów bezpieczeństwa.
13.06.2022; EV6 (CV) z Korei Południowej (17.07.2021 r. – 02.05.2022 r.) (468 aut) - wahania napięcia mogą wpływać na sygnał sterujący z jednostki sterującej SCU do siłownika zapadki parkowania, gdy pojazd jest wyłączony i znajduje się w pozycji zaparkowanej (P). Może to spowodować czasowe wyłączenie mechanizmu parkowania, potencjalnie powodując ryzyko stoczenia się pojazdu; aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej SCU, aby zapobiec możliwości tymczasowego wyłączenia mechanizmu parkowania w pozycji parkowania (P).
24.10.2022; Sorento (UM) z automatyczną skrzynią biegów, z Korei Południowej (04.2015 r. - 07.2015 r.) (216 aut) - dźwignia zmiany biegów może zostać przesunięta z położenia postojowego do dowolnego położenia bez naciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca, niezależnie od tego, czy zapłon jest włączony, czy wyłączony. W takim przypadku hamulec postojowy nie zostanie włączony i pojazd może zacząć się toczyć; kontrola układu sterowania i, w razie wykrycia usterki, wymiany odpowiednich części systemu blokady dźwigni sterowania automatyczną skrzynią biegów.
28.12.2022; Sorento (MQ4) z Korei Południowej (01.2020 r. - 08.2022 r.) (302 auta) - wysokociśnieniowa elektryczna pompa olejowa znajdująca się w ośmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) może ulec wewnętrznej usterce, powodując przerwę w przekazywaniu mocy napędowej, potencjalnie zwiększając ryzyko wypadku; aktualizacja oprogramowania jednostki sterującej skrzyni biegów (TCU), aby poprawić logikę zmiany biegów i, w razie potrzeby, wymiany elementów skrzyni biegów.
Więcej informacji na temat kampanii udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).
24.03.2022; Discovery z Wielkiej Brytanii (2018 - 2019) (53 auta) - w samochodach może dojść do bezpośredniego kontaktu przewodu paliwowego z innymi elementami silnika, co z czasem może spowodować jego uszkodzenie oraz w konsekwencji wyciek paliwa, co grozi pożarem; przeprowadzenie stosownej naprawy.
06.09.2022; Discovery z Wielkiej Brytanii (2018 - 2019) (53 auta) - w samochodach może dojść do bezpośredniego kontaktu przewodu paliwowego z innymi elementami silnika, co z czasem może spowodować jego uszkodzenie oraz w konsekwencji wyciek paliwa, co grozi pożarem; przeprowadzenie stosownej naprawy.
30.09.2022; Range Rover z Wielkiej Brytanii (2022 - 2023) (26 aut) - w samochodach może dojść do poluzowania mocowania filtra cząstek stałych i obciążenia połączeń układu wydechowego, co w konsekwencji może doprowadzić do nieszczelności i ryzyka niezamierzonego wycieku spalin. Wyciek spalin może spowodować uszkodzenie elementów silnika lub w skrajnym przypadku pożar; przeprowadzenie stosownej naprawy.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Łopuszańska 38B, 02-232 Warszawa, tel.: 22 388 89 00, e-mail: crjlr@inchcape.pl).
20.04.2022; NX z Japonii (16.11.2021 r. - 24.01.2022 r.) (295 aut) - w samochodach może dojść do odłączenia się przedniego amortyzatora od obszaru mocowania, powodując utratę stabilności prowadzenia pojazdu oraz zwiększając ryzyko wystąpienia kolizji; sprawdzenie połączeń zgrzewanych w obszarach mocowania przednich amortyzatorów. Jeśli stwierdzone zostaną braki, połączenia zgrzewane zostaną uzupełnione, a ewentualne uszkodzenia zostaną naprawione.
30.11.2022; GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h z Japonii (20.07.2011 r. - 22.08.2018 r.) (5094 auta) - samochody wyposażone są w układ kontroli emisji par paliwa (zbiornik par paliwa), który zamontowany jest do zbiornika paliwa za pomocą kołnierza. Układ ten zapobiega uwalnianiu oparów paliwa (wytwarzanych w zbiorniku paliwa) bezpośrednio do atmosfery. Ze względu na konstrukcję kołnierza istnieje możliwość, że na jego zewnętrznej powierzchni może powstać pęknięcie związane z naprężeniami. Pęknięcie może z czasem rozszerzać się i — w zależności od jego wielkości — może ostatecznie doprowadzić do wycieku paliwa. W zależności od ilości paliwa, które może wydostać się z pęknięcia oraz od obecności źródła zapłonu, taka sytuacja może zwiększyć ryzyko pożaru pojazdu; wymiana uszkodzonego elementu.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
04.02.2022; w samochodach wyprodukowanych w Japonii i Meksyku (6943 auta):
Wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tę usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika; dokonanie stosownej naprawy.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 75).
19.01.2022; Sprinter (Typ 907) z Niemiec (71 aut) - kanał kablowy wiązki przewodów alternator-rozrusznik może nie być prawidłowo zamocowany w odpowiednim miejscu. W takim przypadku kanał kablowy może opuścić się na wspornik skrzyni biegów, co z czasem może spowodować przetarcia. W przypadku przetarcia izolacji przewodu elektrycznego może dojść do zwarcia i pożaru pojazdu; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
18.02.2022; CLA (BR 118) i Klasa-A (BR 177) (25.06.2020 r. - 08.07.2020 r.) (59 aut) - połączenie śrubowe zasilania elektrycznego układu wspomagania może być zabrudzone przez pozostałości kleju stosowanego na gorąco. W tym przypadku efekty starzenia się kleju mogą prowadzić do utraty siły zacisku, a tym samym z czasem do poluzowania połączenia śrubowego, co może skutkować przerywaniem zasilania. Może to prowadzić do awarii wspomagania przekładni kierowniczej podczas jazdy; sprawdzenie i, w razie potrzeby, korekta połączenia śrubowego.
18.02.2022; Citan (Typ 415) z Francji (6 aut) - podczas wizyty w warsztacie mogło zostać wgrane oprogramowanie, które nie jest przewidziane do zainstalowanego w pojeździe modułu sterującego ESP, co może mieć negatywny wpływ na funkcje ESP; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
18.02.2022; GLE/GLS (167), C-klasa (205), E-klasa (213), S-klasa (222), S-klasa (223), E-klasa Coupé/Cabriolet (238), GLC (253), CLS (257) i G-klasa (463), z silnikiem wysokoprężnym z pompą płynu chłodzącego — sterowaną podciśnieniem (27.01.2017 r. - 12.10.2021 r.) (9821 aut) - może zaistnieć nieszczelność między obwodami chłodzenia i podciśnienia. W takim przypadku płyn chłodzący może dostać się do obwodu podciśnienia i spowodować uszkodzenie różnych elementów, prowadząc do, między innymi, wyłączenia zaworu recyrkulacji spalin i skutkować zwiększoną emisją spalin i zużyciem paliwa. Jeżeli elektryczny zawór przełączający recyrkulacji spalin będzie narażony na działanie płynu chłodzącego, może dojść do ciągłego wzrostu temperatury tego elementu i ryzyka pożaru z powodu reakcji elektrochemicznej; aktualizacja oprogramowania pompy płynu chłodzącego i wymiana elektrycznego zaworu przełączającego.
28.02.2022; C-klasa (Typ 206), S-klasa (Typ 223) (01.11.2020 r. - 01.06.2021 r.) (345 aut) - moduł sterujący wykrywania statusu zajętości fotela może w przypadku wyłączenia pojazdu przez moduł sterujący poduszki powietrznej zostać na stałe dezaktywowany. W wyniku tego poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana pomimo tego, iż na fotelu pasażera znajduje się osoba; aktualizacja oprogramowania modułu sterującego poduszki powietrznej.
28.02.2022; EQB (Typ 243) (29.07.2021 r. - 07.12.2021 r.) (15 aut) - mechanizm składania oparcia drugiego rzędu foteli może nie być zgodny ze specyfikacjami. Po aktywnym odblokowaniu oparcia środkowe oparcie fotela może się wprawdzie odblokować, lecz nie złoży się automatycznie zgodnie z przeznaczeniem. Odblokowanie oparcia fotela może zatem nie być wyraźnie rozpoznawalne dla osób znajdujących się w pojeździe, co zwiększa ryzyko obrażeń; przeprowadzenie stosownej naprawy.
28.02.2022; AMG GT Black Series (BR 190) (10.10.2019 r. - 22.12.2021 r.) (7 aut) - długość wiązek przewodów przednich czujników prędkości obrotowej kół może nie być zgodna z wymaganiami. Niektóre manewry, takie jak pełny skręt kierownicy lub pełne wysunięcie/wsunięcie zawieszenia, mogą powodować naprężenia rozciągające, a w konsekwencji uszkodzenie wiązki przewodów. W takim wypadku nie można wykluczyć pogorszenia działania systemów regulacji dynamiki jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku; wymiana przednich czujników prędkości obrotowej.
27.04.2022; Sprinter (Typ 907) z Niemiec (1922 auta) - może pojawić się tymczasowa usterka funkcji blokady postojowej po stronie skrzyni biegów. Jeśli w takim przypadku kierowca nie zaciągnął ręcznego hamulca postojowego podczas parkowania pojazdu (wbrew zaleceniom instrukcji obsługi), pojazd może się stoczyć, co powoduje ryzyko wypadku. Jeśli kierowca nadal znajduje się na fotelu kierowcy, gdy pojazd zaczyna się toczyć, można natychmiast zatrzymać samochód, zaciągając hamulec główny; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
27.04.2022; S-klasa (Typ 223) (17.06.2020 r. - 19.03.2021 r.) (36 aut) - mocowanie śrubowe modułu sterującego poduszki powietrznej może być wykonane niezgodnie ze specyfikacją. W takim przypadku moduł sterujący poduszki powietrznej może wykryć nieprawidłowe wartości przyspieszenia podczas jazdy, co może skutkować niezamierzonym uruchomieniem systemu zabezpieczającego przed skutkami wypadków w pojeździe. Ponadto, w razie wypadku, mogą zostać zarejestrowane nieprawidłowe wartości przyspieszenia, co może skutkować nieprawidłowym działaniem systemów zabezpieczających przed skutkami wypadków i zwiększać ryzyko wypadków i odniesienia obrażeń; sprawdzenie i w razie potrzeby korekta mocowania śrubowego modułu sterującego poduszek powietrznych.
27.04.2022; Sprinter (Typ 907) z Niemiec (43 auta) - wiązka przewodów alternatora mogła zostać podczas montażu zamieniona z wiązką przewodów elektrycznego układu kierowniczego. W takiej sytuacji wiązka przewodów układu kierowniczego byłaby zabezpieczona zbyt wysokim bezpiecznikiem alternatora, a wiązka przewodów alternatora niższym bezpiecznikiem układu kierowniczego. W przypadku dodatkowej usterki elektrycznej (np. uszkodzenia wiązki przewodów układu kierowniczego) wskutek zamiany obu różnie zabezpieczonych wiązek przewodów może dojść do przeciążenia wiązki przewodów układu kierowniczego, zwiększając ryzyko pożaru; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
02.06.2022; C-klasa (BR 206) (01.10.2021 r. - 30.11.2021 r.) (28 aut) - czujnik elastycznego przewodu do sterowania aktywną pokrywą komory silnika mógł zostać zamontowany niezgodnie ze specyfikacją. W razie wypadku aktywna pokrywa komory silnika może zostać podniesiona w celu ochrony pieszych zbyt późno lub wcale. Zwiększa to ryzyko obrażeń; wymiana amortyzatora oraz sprawdzenie i ewentualna wymiana czujnika ciśnienia.
02.06.2022; GLE, GLS (Typ 167) (17.10.2018 r. - 21.11.2021 r.) (453 auta) - złącze śrubowe punktu uziemienia 48 V pod fotelem pasażera może być wykonane ze zbyt niskim momentem obrotowym. W takim przypadku końcówka kablowa przewodu masowego może nie być zamocowana prawidłowo. Wskutek tego w tym miejscu połączenia może się zwiększać elektryczna rezystancja przewodzenia, co może prowadzić do wzrostu temperatury w tym obszarze i zwiększać ryzyko pożaru; sprawdzenie i, w razie potrzeby, korekta złącza śrubowego punktu uziemienia.
08.06.2022; V-klasa/Vito (Typ 447) z Hiszpanii (19 aut) - w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia. W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
20.06.2022; ML, GL (BR 164) oraz R-klasa (BR 251) (14.01.2004 r. - 31.08.2015 r.) (9311 aut) - działanie serwa hamulcowego może ulec pogorszeniu wskutek zaawansowanej korozji na złączach obudowy. Po dłuższej eksploatacji pojazdu i w połączeniu z kontaktem z dużą ilością wody korozja ta może spowodować nieszczelność serwa hamulcowego, powodując ograniczenie wzmocnienia siły hamowania. W rezultacie siła nacisku na pedał hamulca wymagana do wyhamowania pojazdu zwiększy się, a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Ponadto w przypadku szczególnie wyraźnej korozji może się zdarzyć, że podczas silnego lub ostrego manewru hamowania dojdzie do mechanicznego uszkodzenia serwa hamulcowego i przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym. W takim przypadku hamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego nie będzie możliwe. W związku z tym zwiększa się ryzyko wypadku i/lub odniesienia obrażeń; sprawdzenie serwa hamulcowego i, w zależności od wyniku tej kontroli, jego ewentualna wymiana.
09.08.2022; E-klasa (BR 213), E-klasa Coupé/kabriolet (BR 238) i CLS (BR 257), z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM654 (15.09.2021 r. - 09.11.2021 r.) (17 aut) - mocowanie śrubowe złącza masowego 48 V elektrycznej sprężarki układu klimatyzacji, może być wykonane ze zbyt niskim momentem dokręcania. W takim przypadku końcówka kablowa przewodu masowego może nie być prawidłowo zamocowana. Wskutek tego w tym miejscu połączenia może się zwiększać elektryczna oporność przewodzenia, prowadząc do wzrostu temperatury w tym obszarze i zwiększając ryzyko pożaru; sprawdzenie, a w razie potrzeby skorygowanie złącza śrubowego punktu masowego.
09.08.2022; GLE (BR 167) z napędem plug-in hybrid (10.04.2019 r. - 11.11.2021 r.) (742 auta) - połączenie śrubowe wiązki przewodów 12 V mogło być dokręcone zbyt niskim momentem. W związku z tym w miejscu połączenia może zwiększać się oporność elektryczna, co może prowadzić do wzrostu temperatury, zwiększając ryzyko pożaru; sprawdzenie i, w razie potrzeby, korekty momentu dokręcenia połączenia śrubowego wiązki przewodów oraz sprawdzenia punktu styku pod kątem istniejących uszkodzeń i, w razie potrzeby, wymiana uszkodzonych przewodów elektrycznych i punktu styku.
09.08.2022; CLA (BR 117), CLA (BR 118), GLA (BR 156), GLE/GLS (BR 167), A-klasa (BR 177), AMG GT (BR 190), C-klasa (BR 205), E-klasa (BR 213), S-klasa Coupé/Cabriolet (BR 217), S-klasa (BR 222), SL (BR 231), E-klasa Coupé/Cabriolet (BR 238), B-klasa (BR 246), B-klasa/GLB (BR 247), GLC (BR 253), CLS (BR 257), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR 290) i G-klasa (BR 463) z silnikiem benzynowym (2019 r.) (7 aut) - może dojść do wycieku paliwa w komorze silnika. Wyciekające paliwo może dostać się na gorące elementy silnika, co zwiększa ryzyko pożaru; wymiana szyny paliwowej oraz wtryskiwaczy.
22.08.2022; V-klasa/Vito (Typ 447) z Hiszpanii (2776 aut) - w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia. W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Ponadto może dojść do uszkodzenia serwa hamulcowego. W takim przypadku z perspektywy kierowcy siła nacisku na pedał może ulec zwiększeniu, a moc hamowania ograniczeniu. Nawet w takim przypadku można jednak osiągnąć wymaganą prawnie minimalną moc hamowania; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
22.08.2022; Sprinter (Typ 906) z Niemiec (30 tys. 574 auta) - określone warunki klimatyczne mogą spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy niniejsza zmiana może spowodować pęknięcie generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
22.08.2022; V-klasa/Vito (Typ 447, pojazdy Marco Polo) z Hiszpanii począwszy od faceliftingu (92 auta) - może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów przy montażu lub demontażu akumulatora dodatkowego, co może prowadzić do zakłócenia działania bądź awarii i skutkować pożarem; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
22.08.2022; EQS (BR 297) (24.02.2021 r. - 01.03.2022 r.) (88 aut) - może dojść do poluzowania połączenia śrubowego zaczepu holowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku; sprawdzenie, a razie potrzeby korekta zaczepu holowniczego.
26.09.2022; E-klasa, E-klasa Coupé/Cabriolet, CLS, AMG GT 4-door coupé, z napędem na wszystkie koła, (16.11.2015 r. - 20.04.2022 r.) (1545 aut) - wiązka przewodów skrzyni biegów może nie odpowiadać specyfikacji. W rezultacie naprężenia mechaniczne na uszczelce pojedynczych przewodów złącza mogą prowadzić do oderwania się uszczelki. Na skutek tego woda z nawierzchni drogi lub otoczenia może dostać się do złącza. Zbierająca się woda może spowodować pełzające zwarcie po zaparkowaniu pojazdu. Utrzymujące się przez dłuższy czas zwarcie może prowadzić do termicznego przeciążenia złącza, co może stwarzać zagrożenie pożarowe; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiany złącza oraz wzmocnienia prowadzenia wiązki przewodów skrzyni biegów za pomocą dodatkowego uchwytu.
14.10.2022; C-klasa (Typ 206) (12.10.2020 r. - 02.06.2022 r.) (1518 aut) - do bagażnika może przedostawać się woda, co może skutkować zawilgoceniem modułu wykrywania i sterowania sygnałem. Na skutek tego może dojść do zwarcia i pożaru. Ponadto z powodu zwarcia może dojść do awarii oświetlenia zewnętrznego z tyłu pojazdu, oparcia tylnych foteli mogą odblokować się bez powodu, a kamera cofania może być niedostępna. Zwiększa to ryzyko wypadku lub obrażeń ciała; zamontowanie pokrywy nad modułem SAM, aby zapobiec ewentualnemu przedostawaniu się wody.
24.10.2022; Viano/Vito (Typ 639) z Hiszpanii (2024 auta) - określone warunki klimatyczne mogą z czasem spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy może to prowadzić do pęknięcia generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów; przeprowadzenie niezbędnych czynności naprawczych.
04.11.2022; GLC (BR 254) (08.2022 r. - 10.2022 r.) (14 aut) - wzmocnienie nadokiennej poduszki powietrznej słupka B może nie być prawidłowe, co może skutkować brakiem aktywacji poduszki podczas wypadku. Może też dojść do poluzowania listwy słupka B i przedostania się jej do wnętrza pojazdu. Zwiększa to ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów; sprawdzenie mocowania nadokiennej poduszki powietrznej i, w razie potrzeby, jego wymiana.
28.12.2022; GLS (BR 167) (27.11.2017 r. - 20.07.2022 r.) (1501 aut) - mechanizm składania oparcia trzeciego rzędu foteli może nie być zgodny ze specyfikacjami. W razie wypadku może dojść do awarii systemu regulacji oparcia foteli, zwiększając ryzyko urazu pasażerów; sprawdzenie sprężyny w oparciu foteli w trzecim rzędzie i, w razie potrzeby, wymiana oparcia foteli.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
07.04.2022; Countryman (F60), Clubman (F54), Hatch 5- drzwiowy (F55) i Cabrio (F57) z Niemiec (312 aut łącznie z modelami BMW) – w autach mogło dojść do uszkodzenia mikro generatora gazu, co może prowadzić do zmniejszenia funkcji przytrzymującej w przypadku poważnego wypadku. Ponadto może wystąpić zwiększone przemieszczenie wstępne, a także powstawanie iskier, co zwiększa ryzyko pożaru; sprawdzenie i ewentualna wymiany obu przednich pasów bezpieczeństwa.
Więcej informacji na temat kampanii udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
24.02.2022; Insignia A, Astra J, Astra K, Corsa E z Hiszpanii, Polski, Wielkiej Brytanii i Niemiec, wyposażonych w układ oczyszczania spalin LNT (2014 r. - 2018 r.) (8121 aut) - w celu poprawienia jego osiągów w rzeczywistych warunkach jazdy należy zaktualizować oprogramowanie sterownika silnika (ECM), modułu sterującego nadwozia (BCM), modułu sterującego skrzyni biegów w pojazdach z przekładnią automatyczną; zaprogramowanie modułu sterującego silnika, modułu sterującego nadwozia, modułu sterującego skrzyni biegów w pojazdach z przekładnią automatyczną przy użyciu najnowszego oprogramowania.
24.02.2022; Corsa F z Hiszpanii, wyposażonych w reflektory ECOLED (2020 r. - 2021 r.) (2313 aut) - kierowca może nie zostać ostrzeżony o wadliwym działaniu kierunkowskazu z powodu braku autodiagnostyki; aktualizacja oprogramowania interfejsu układów wbudowanych w BSI.
24.02.2022; Corsa e-BEV z Hiszpanii (2021 r.) (19 aut) - istnieje możliwość wystąpienia utraty potencjalnej mocy napędowej, braku możliwości ponownego uruchomienia lub przemieszczenia pojazdu przez kilka minut. Przyczyną jest możliwość wystąpienia przejściowego problemu z połączeniem wewnętrznym w układzie elektronicznym DC/DC; sprawdzenie pod kątem zarejestrowania kodów błędów DTC i w razie potrzeby wymiany ładowarki pokładowej OBC oraz zaktualizowania oprogramowania do najnowszego poziomu konfiguracji.
24.03.2022; Vivaro C, Zafira Life z Francji (2022 r.) (9 aut) - prawidłowe zablokowanie zagłówków przedniej kanapy modułowej może okazać się niemożliwe; sprawdzenie przednich zagłówków kanapy modułowej i przeprowadzenie stosownej naprawy.
25.05.2022; Crossland X z Hiszpanii (2020 r. - 2021 r.) (1891 aut) - może nie działać dźwięk ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa pasażera; zaprogramowanie i skonfigurowanie modułu sterującego nadwozia (BCM) za pomocą najnowszego dostępnego oprogramowania.
20.07.2022; Grandland X z Francji (2018 r. - 2020 r.) (133 auta) - samochody mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana filtra DPF.
20.07.2022; Grandland X z Francj (2018 r. - 2020 r.) (80 aut) - samochody mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana filtra DPF.
20.07.2022; Grandland X z Francji (2018 r. - 2020 r.) (334 auta) - samochody mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych; sprawdzenie i, w razie potrzeby, wymiana filtra DPF.
21.07.2022; Vivaro C oraz Zafira Life z Francji i Anglii (2021 r.) (179 aut) - układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) może nie nagrzewać się zgodnie z wymaganiami, co może skutkować awarią systemu kontroli emisji spalin i powodować przekroczenie dopuszczalnych normami wartości emisji; wymiana zbiornika roztworu mocznika.
21.07.2022; Vivaro C oraz Zafira Life z Francji (2022 r.) (5 aut) - wiązka przewodów wysokiego napięcia może nie być zgodna ze specyfikacją, co może prowadzić do wzrostu temperatury i ewentualnego przepalenia styków wewnątrz złącza i skutkować pożarem; sprawdzenie i w razie potrzeby wymiana wiązki przewodów wysokiego napięcia.
22.08.2022; Vivaro C oraz Zafira Life z Francji (2022 r.) (8 aut) - skuteczność hamulca postojowego w pewnych warunkach hamowania może być ograniczona, co może spowodować nieoczekiwane przemieszczenie się pojazdu. Przy zwolnionym hamulcu postojowym może również dojść do jego niezamierzonego częściowego włączenia; sprawdzenie numeru partii produkcyjnej zacisków tylnych hamulców i w razie konieczności ich wymiana.
24.10.2022; Movano C (U9) z Polski (2022 r.) (121 aut) - niezgodność oprogramowania modułu BSI może prowadzić do braku ostrzeżenia o niskim poziomie płynu AdBlue. W konsekwencji po opróżnieniu zbiornika AdBlue uruchomienie silnika może być niemożliwe; sprawdzenie i aktualizacja oprogramowania modułu BSI.
25.10.2022; Insignia B z Niemiec (2018 r. - 2020 r.) (12 tys. 190 aut) - w samochodach może nie zostać aktywowana hydrauliczna kompensacja hamulców, zapewniająca maksymalnie skróconą drogę hamowania. W takiej sytuacji pedał hamulca może stać się twardy, a droga hamowania może się wydłużyć; zaprogramowanie elektronicznego modułu sterowania hamulców EBCM najnowszym dostępnym oprogramowaniem.
16.11.2022; Combo E (K9) z Hiszpanii i Portugalii (2021 r. - 2023 r.) (265 aut) - asystent utrzymania pasa ruchu może nie włączyć sygnału dźwiękowego w przypadku zdjęcia rąk z kierownicy na dłużej niż 10 sekund; aktualizacja oprogramowania modułu BSI.
16.11.2022; Combo E (K9) z Hiszpanii (2019 r. - 2022 r.) (160 aut) - istnieje ryzyko wystąpienia pożaru na skutek zapłonu nagromadzonych zanieczyszczeń w pobliżu rury wydechowej; wymiana dolnej pokrywy ochronnej silnika.
30.11.2022; Vivaro C i Zafira Life z Francji i Wielkiej Brytanii (2021 r. - 2022 r.) (486 aut) - w związku z możliwym nieprawidłowym położeniem przewodu paliwowego istnieje ryzyko wycieku paliwa z powodu potencjalnego kontaktu przewodu paliwowego z nadwoziem i plastikową osłoną; sprawdzenie ułożenia przewodu paliwowego i, w razie potrzeby, wymiana przewodu.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
19.01.2022; 208 i 2008 (32 auta) - oprogramowanie pojazdu może być nieaktualne, co może spowodować zatrzymanie silnika podczas jazdy i brak możliwości jego uruchomienia przez 10 minut; wgranie aktualnego oprogramowania pojazdu oraz sprawdzenie i w razie konieczności wymiana niektórych elementów wyposażenia elektrycznego.
15.03.2022; 308 (210 aut) - zewnętrzne klamki drzwi mogą być wadliwe, co może stwarzać ryzyko otwarcia się drzwi podczas jazdy; sprawdzenie zewnętrznych klamek drzwi i, w razie konieczności, ich naprawa.
24.03.2022; 508 (19 aut) - może dojść do wycieku paliwa z układu zasilania dodatkowego ogrzewania, co w przypadku kontaktu z zewnętrznym źródłem ciepła może spowodować jego zapalenie; modyfikacja układu zasilania dodatkowego ogrzewania i zaktualizowanie oprogramowania modułu sterującego.
21.07.2022; 308, 3008 i 5008 (325 aut) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; sprawdzenie filtra cząstek stałych i, w razie potrzeby, jego wymiany.
09.08.2022; 508 (32 auta) - oprogramowanie sterujące silnika może być niezgodne, co może spowodować wyłączenie silnika podczas jazdy w niskich temperaturach na dużych wysokościach. W skrajnym przypadku, jeśli kierowca nie zatrzyma pojazdu, może wystąpić utrata wspomagania hamowania; wgranie nowej wersji oprogramowania sterującego silnika.
09.08.2022; 208 (368 aut) - przewód paliwowy może stykać się z niektórymi elementami podwozia, co może doprowadzić do wycieku paliwa, zwiększając ryzyko pożaru; kontrola zamocowania przewodu paliwowego i, w razie potrzeby, jego wymiana.
09.08.2022; 308, 3008, 5008 i 508 (1291 aut) - filtr cząstek stałych (DPF) może być podatny na pęknięcie spowodowane nieoczekiwanym przegrzaniem; wymiana filtra cząstek stałych.
11.10.2022; Boxer III (109 aut) - może nie pojawiać się ostrzeżenie o niskim poziomie mocznika w zbiorniku (nie włącza się ostrzeżenie w zestawie wskaźników). W skrajnym przypadku, gdy zbiornik mocznika jest pusty, może to spowodować brak możliwości uruchomienia pojazdu po wyłączeniu silnika; aktualizacja oprogramowania modułu BSI.
24.10.2022; Rifter i Partner (1476 aut) - metalowa osłona pod silnikiem zawarta w pakiecie „Terenowym” (zwiększony prześwit, kontrola przyczepności, błoto/śnieg) przeznaczonym dla użytkowników poruszających się w każdym terenie lub po placach budowy, może powodować w określonych warunkach jazdy gromadzenie się różnych zanieczyszczeń w podwoziu pojazdu. Nadmierne nagromadzenie się tych zanieczyszczeń może doprowadzić do kontaktu z rurą wydechową, która może się bardzo nagrzać i zapalić zanieczyszczenia, powodując pożar pojazdu; zamontowanie nowej osłony pod silnikiem.
30.11.2022; Traveller i Expert IV (268 aut) - przewód paliwowy może stykać się z nadwoziem i plastikowymi elementami, co może skutkować wyciekiem paliwa w tylnej części pojazdu; sprawdzenie obecności osłony przewodu paliwowego i, w razie potrzeby, jego wymiana.
22.12.2022; 208, 2008, 308, 3008, 5008 i Partner (5887 aut) - oprogramowanie pojazdu może wpływać na diagnostykę układu wspomagania hamowania, co może stwarzać ryzyko ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania; zainstalowanie nowej wersji oprogramowania, w celu poprawy diagnostyki układu wspomagania hamowania oraz uniknięcia ryzyka ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania. Ponadto zostaną sprawdzone elementy układu wspomagania hamowania, które mogły się uszkodzić w wyniku zużycia paska rozrządu.
22.12.2022; 208 (P21) (124 auta) - samochody zostały wyprodukowane z niewłaściwie skonfigurowaną wiązką przewodów hamulca ręcznego, co może prowadzić do nieprawidłowego działania kontrolki hamulca ręcznego. W konsekwencji użytkownik nie zostaje poinformowany, kiedy hamulec ręczny zostaje zwolniony manualnie, co może mieć wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy i może doprowadzić do zagrożenia pożarowego z powodu przegrzania klocków hamulcowych; sprawdzenie, czy kontrolka hamulca ręcznego włącza się na zestawie wskaźników i, w razie potrzeby, usunięcie klipsa mocującego z wiązki hamulcowej, aby uniknąć naprężania przełącznika.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
17.01.2022; Boxster (981) i Cayman (981) z Niemiec (32 auta) - może dojść do złamania jednego lub obu mocowań wahaczy w części bocznej wspornika. Jeśli oba mocowania ulegną uszkodzeniu, będzie to skutkowało zaburzeniem prowadzenia kół. W takiej sytuacji może dojść do utraty panowania nad pojazdem; wymiana części bocznych wspornika z lewej i prawej strony.
07.04.2022; Cayenne (9YA/9YB) z Niemiec (14 aut) - geometria zawieszenia tylnej osi może wykazywać odchylenia. W samochodach o większym przebiegu nieprawidłowe ustawienie zawieszenia może powodować zużywanie się opon w tylnej osi. W rezultacie nie można zapewnić stabilności przy dużych prędkościach pojazdu; sprawdzenie i, w razie potrzeby, skorygowanie ustawienia zawieszenia.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 54).
28.03.2022; Arkana z Busan (Korea Południowa) (11.10.2019 r. - 21.11.2021 r.) (2598 aut) - w przypadku maksymalnego skręcenia kół do położenia końcowego może dojść do przegrzania w module elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. W takiej sytuacji na zestawie wskaźników pojawi się sygnalizacja STOP wraz z komunikatem i możliwa jest utrata funkcji wspomagania układu kierowniczego; przeprogramowanie modułu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).
04.11.2022; Baleno, Swift, Vitara i S-Cross z Indii, Japonii i Węgier (24 tys. 730 aut) - w samochodach może dochodzić do wytworzenia zbyt małego podciśnienia w układzie hamulcowym. Układ hamulcowy działa poprawnie, objawem może być konieczność użycia zwiększonej siły nacisku na pedał hamulca; sprawdzenie i ewentualna wymiana zaworu zwrotnego pompy podciśnienia na zmodyfikowany.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Dział Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Połczyńska 10, 01-378 Warszawa; tel.: 22 32 94 137).
01.02.2022; Proace z Francji (01.06.2016 r. - 03.05.2017 r.) (19 aut) - przewód podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika może wysunąć się z pierwotnie zaprojektowanej pozycji. W rezultacie mniej chroniona część przewodu narażona jest na naprężenia, które mogą prowadzić z czasem do ryzyka uszkodzenia przewodu. W takim przypadku podgrzewanie tylnej szyby może nie działać poprawnie lub przewód może ulec uszkodzeniu termicznemu; sprawdzenie położenia przewodu podgrzewania szyby tylnych drzwi bagażnika. Przy pozytywnym wyniku sprawdzenia zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby, natomiast przy negatywnym wyniku sprawdzenia szyba tylnych drzwi bagażnika zostanie wymieniona oraz zostanie dodane mocowanie przewodu podgrzewania tylnej szyby.
24.02.2022; Yaris, GR Yaris i C-HR z Japonii, Francji i Turcji (20.03.2020 r. - 02.08.2021 r.) (18 tys. 284 auta) - wyposażonych w czujnik fal milimetrowych (czujnik radarowy) oraz kamerę w celu wykrycia przed sobą obiektów takich jak inny pojazd, inicjacja czujnika radarowego mogła nie zostać prawidłowo zakończona w zakładzie produkcyjnym pojazdu. W takiej sytuacji czujnik radarowy nie zostanie aktywowany, a system PCS (Pre-Collision System) pojazdu nie będzie w stanie wykryć innego pojazdu przed sobą oraz nie zapewni ostrzeżenia o przeszkodzie lub wspomagania hamowania zgodnie z założeniami projektowymi w sytuacjach drogowych, które w normalnych warunkach spowodowałyby aktywację systemu PCS. Dodatkowo pojazd nie wyświetli kierowcy lampki kontrolnej ani komunikatu, że system PCS nie działa; sprawdzenie czujnika fal milimetrowych (czujnika radarowego) i, w razie potrzeby, jego inicjacja.
29.04.2022; Proace z Francji (24.11.2021 r. - 15.12.2021 r.) (10 aut) - jeden lub dwa zagłówki w przednim, dwuosobowym siedzeniu mogą być nieprawidłowo zablokowane. W takim przypadku odpowiednie oparcie głowy pasażera może nie być zapewnione. Ponadto istnieje ryzyko, że zagłówek może całkowicie wypaść z oparcia siedzenia; sprawdzenie oraz ewentualna wymiany zagłówka (zagłówków).
23.06.2022; bZ4X z Japonii (31.03.2022 r. - 15.06.2022 r.) (7 aut) - po krótkiej eksploatacji (przy niskim przebiegu) może dojść do sytuacji, gdy wszystkie śruby mocujące koło mogą ulec poluzowaniu do pozycji, w której możliwe jest odłączenie się koła od pojazdu, co może skutkować utratą kontroli nad pojazdem, zwiększając ryzyko wystąpienia kolizji; właściciele objętych kampanią samochodów zostaną poinformowani o braku możliwości ich użytkowania do momentu wykonania naprawy. Trwają prace nad określeniem przyczyn problemu, obecnie sposób naprawy nie jest znany.
09.08.2022; Proace z Francji (20.01.2022 r. - 29.01.2022 r.) (101 aut) - tylne zaciski hamulcowe zostały nieprawidłowo zmontowane podczas procesu produkcyjnego. W rezultacie funkcje hamowania mogą nie działać zgodnie z założeniami projektowymi. Może to skutkować przypadkowym przemieszczeniem się pojazdu podczas postoju lub siła hamowania podczas jazdy może nie zostać całkowicie przekazana na koła, co zwiększa ryzyko wypadku; sprawdzenie oraz ewentualna wymiana zacisków hamulcowych.
07.10.2022; Yaris HEV z Francji (23.07.2022 r. - 06.11.2022 r.) (1057 aut) - podczas gwałtownego przyspieszania istnieje możliwość, że w tłumiku drgań przekładni hybrydowej wystąpi tymczasowy poślizg. Ze względu na nieprawidłowe oprogramowanie sterownika, taka sytuacja może sprawić, że układ napędowy nie przełączy się w tryb awaryjny, choć problem zostanie zasygnalizowany włączeniem lampek kontrolnych. Jeśli opisane warunki zostaną wywołane, nastąpi wyłączenia układu hybrydowego; zmiana oprogramowania sterownika układu hybrydowego.
07.10.2022; Aygo X i bZ4X z Czech i Japonii (07.03.2022 r. - 15.06.2022 r.) (8 aut) - samochody wyposażone są w kurtyny powietrzne (CSA), które umieszczone są wzdłuż relingów dachowych ciągnących się od przodu do tyłu przestrzeni pasażerskiej po obu stronach pojazdu. Każda z kurtyn posiada specjalny pasek, który znajduje się w przednim słupku pod plastikową osłoną i zapewnia prawidłowy przebieg napełnienia kurtyn w przedniej części przedziału pasażerskiego. Istnieje ryzyko, że paski te mogły zostać poprowadzone nieprawidłowo. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, w momencie, gdy kurtyny powietrzne powinny zostać napełnione, ww. paski mogą nie zapewnić prawidłowego przebiegu procesu. Dodatkowo napełnienie kurtyn w takich warunkach może sprawić, że plastikowe osłony zostaną odchylone od przednich słupków na odległość większą, niż założono, co powoduje niezgodność z określonymi wymogami bezpieczeństwa. W tych warunkach może wzrosnąć ryzyko zranienia osób znajdujących się w pojeździe w czasie wypadku; sprawdzenie i, w razie potrzeby, korekta ułożenia określonych elementów kurtyn powietrznych.
14.10.2022; Proace City z Hiszpanii (14.02.2019 r. - 20.09.2021 r.) (79 aut) - istnieje możliwość, że podczas jazdy po wysokiej trawie (lub innej roślinności) zostanie ona ścięta przez krawędź osłony podwozia. Skoszone rośliny mogą potencjalnie gromadzić się pod silnikiem na osłonie podwozia blisko układu wydechowego. Może to skutkować pożarem; wymiana osłony podwozia na nową, o ulepszonej konstrukcji.
31.10.2022; Aygo X z Czech (30.06.2022 r. - 19.08.2022 r.) (540 aut) - zawór zwrotny (VCV), odpowiedzialny za regulację podciśnienia w urządzeniu wspomagającym hamulce, mógł zostać zanieczyszczony smarem, który może stać się lepki, powodując zablokowanie zaworu w pozycji zamkniętej. Może to skutkować utratą wspomagania hamulców, powodując wydłużenie drogi hamowania i zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku; wymiana zaworu zwrotnego (VCV) podciśnieniowego urządzenia wspomagającego hamulce.
31.10.2022; Proace z Francji (30.11.2020 r. - 21.04.2021 r.) (418 aut) - układ wtrysku mocznika może nie działać prawidłowo w niskiej temperaturze otoczenia, gdy mocznik jest zamrożony, z powodu niewystarczającej wydajności grzałki wewnątrz zbiornika mocznika. W rezultacie istnieje ryzyko, że poziomy emisji spalin pojazdów tymczasowo nie będą spełniały obowiązujących limitów; wymiana zbiornika mocznika na nowy.
22.11.2022; Proace z Francji (20.12.2020 r. - 25.01.2022 r.) (2301 aut) - przewód paliwowy może stykać się z podwoziem i/lub osłoną podwozia pojazdu. Istnieje ryzyko, że przewód może z czasem ulec uszkodzeniu, powodując wyciek i ryzyko pożaru. Ponadto wyciek paliwa na podłoże może spowodować ryzyko utraty kontroli nad pojazdem, również dla innych użytkowników drogi; montaż rękawa ochronnego, modyfikacja osłony podwozia, a w razie potrzeby wymiana przewodu paliwowego.
30.11.2022; Avensis z Wielkiej Brytanii (21.08.2002 r. - 24.04.2006 r.) (19 tys. 971 aut) - samochody wyposażone są w przednią poduszkę powietrzną kierowcy z dwustopniowym napełniaczem. Ze względu na wpływ wilgotności i cyklicznych zmian wysokiej temperatury na środek pirotechniczny w szczelnej obudowie napełniacza, istnieje prawdopodobieństwo, że gęstość tego środka z czasem ulegnie zmniejszeniu, co może skutkować jego sproszkowaniem. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, w przypadku aktywacji przedniej poduszki powietrznej kierowcy, obudowa napełniacza może ulec rozerwaniu, powodując, że fragmenty metalu mogą przedostawać się przez poduszkę powietrzną i przemieszczać się z dużą prędkością we wnętrzu samochodu, co może spowodować obrażenia osób znajdujących się w pojeździe; wymiana przedniej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
22.12.2022; GR86 z Japonii (25.03.2022 r. - 15.09.2022 r.) (18 aut) - samochody wyposażone są w moduł DCM (Data Communication Module), który obsługuje system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Umożliwia on ręczne lub w przypadku określonych poważnych wypadków, automatyczne nawiązywanie połączeń. Przed dostarczeniem samochodu do klienta, moduły DCM wymagają ręcznej aktywacji w celu obsługi wyżej wymienionych usług. Jednak ze względu na niewłaściwy proces zastosowany w przedmiotowych autach, istnieje możliwość, że moduł DCM nie został aktywowany podczas obsługi przed dostawą. W tej sytuacji osoby znajdujące się w samochodzie nie są ostrzegane, że system nie może nawiązać połączenia; weryfikacja stanu modułu DCM, i w razie potrzeby jego aktywacja.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Toyota Central Europe sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
23.05.2022; XC40 BEV (2021 r. - 2022 r.) (6 aut) - istnieje ryzyko niezamierzonego przyspieszenia pojazdu lub braku rozruchu; sprawdzenie i ewentualna wymiana czujnika pedału przyspieszenia (APS) i złącza.
10.11.2022; S/V/XC60, S/V/XC90 i S90L (2022 r. - 2023 r.) (723 auta) - w samochodach zasilanych akumulatorem wysokiego napięcia, może dojść do utraty napędu podczas jazdy, gdy akumulator jest rozładowany; aktualizacja oprogramowania.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Volvo Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) pod numerem telefonu: 22 566 28 00.