Łączy on atrakcyjny design ze sportowym charakterem. Matowy czarny dach z miejscem do spania, matowe koła w tym samym kolorze i elementy karoserii firmowane przez Hartmanna zapewniają mu wyjątkowo wyrazistą prezencję.

Producenci kamperów doceniają szeroką gamę i niezrównany komfort jazdy Vito. Model dostępny jest w trzema wersjami układu napędowego (napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła) i z kilkoma silnikami do wyboru. Warianty przednionapędowe rozwijają moc 65 kW (88 KM) lub 84 kW (115 KM), a tylno- i czteronapędowe: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) oraz 140 kW (190 KM). Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni manualnej lub 7-biegowego „automatu” 7G-TRONIC PLUS z przekładnią hydrokinetyczną - to unikalna propozycja w tej klasie pojazdów. Wszystkie odmiany Vito są standardowo wyposażone w system Crosswind Assist oraz asystenta monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST.

Nowe możliwości indywidualnej zabudowy dla Vito (albo Klasy V) zapewnia też rozkładany dach SCA, oferowany przez Mercedes-Benz oraz firmę C.F. Maier, renomowanego producenta rozkładanych dachów dla kamperów. Otwierany z przodu dach, oznaczony symbolem SCA 152, dostępny jest dla Klasy V i Vito z długimi nadwoziami (5,14 m). Do wyboru jest też dach otwierany z tyłu - SCA 153.

Także najmniejszy członek rodziny Mercedes-Benz Vans może być z łatwością przekształcony w mieszczącego 2 osoby kampera. Namiot dachowy TopDog specjalistycznej firmy 3DOG camping sprawia, że w ramach krótkich wypadów albo treningów w plenerze użytkownicy Citana mogą teraz podjąć spontaniczną decyzję o noclegu w samochodzie. Kompaktowy namiot dachowy z pokrywą i zintegrowaną podłogą oferuje osobną przestrzeń sypialną i może być otwarty w ciągu zaledwie paru minut. Po złożeniu i umieszczeniu na dachu pojazdu jego wysokość wynosi zaledwie 25-30 cm.