Crossover przypominający buggy Baja California wyróżnia się charakterystyczną stylistyką z licznymi off-roadowymi elementami, dużymi 18-calowymi obręczami kół oraz wyżej osadzonym nadwoziem. Beetle Dune debiutuje w wersjach coupe i cabriolet.
Swój wyrazisty styl samochód zawdzięcza umieszczonemu centralnie wlotowi powietrza, który jest obwiedziony srebrną ramką i osłonięty czarną kratką o strukturze plastra miodu. W oczy rzucają się także czarne poszerzenia nadkoli i progów oraz czarne listwy z boku nadwozia. Odpowiednio do terenowych aspiracji tego modelu o 10 milimetrów zwiększono jego prześwit.
Beetle Dune jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia, nowością są lakiery „Sandstorm Yellow Metallic” i „Dark Bronze Metallic”. Coupe można ponadto zamówić z dachem lakierowanym na czarno. Z kolei Beetle Dune Cabriolet jest wyposażany w czarny dach typu softtop.
We wnętrzu znajdziemy Dash Pad (ozdobny panel na tablicy rozdzielczej) w kolorze nadwozia oraz szwy tapicerki utrzymane w kontrastowych barwach.
Beetle Dune został wyposażony w zestawy multimedialne Volkswagena, które – zależnie od modelu – można wzbogacić o system cyfrowego odbioru radia DAB+ czy o drugi interfejs bluetooth dla telefonu. Radiem, telefonem oraz dostępem do urządzenia multimedialnego można sterować wydając komendy głosowe, w wypadku systemu „Discover Media” dotyczy to również nawigacji.
W modelach z systemami „Composition Media” i „Discover Media” Volkswagen oferuje również opcjonalnie wysokiej klasy sprzęt nagłaśniający amerykańskiej firmy Fender. Jego sercem jest 10-kanałowy wzmacniacz klasy A/B o mocy wyjściowej 400 Watt.
Nowy Beetle Dune jest dostępny w Europie z trzema benzynowymi silnikami turbo oraz z dwoma turbodieslami do wyboru. Silniki benzynowe uzyskują moc 77 kW/105 KM, 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. Jednostki napędowe Diesla mają moc 81 kW/110 KM oraz 110 kW/150 KM. Od 19 listopada można zamawiać model u niemieckich dealerów Volkswagena.