Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen nie rezygnuje z silników benzynowych. Oto nowa generacja 1.5 TSI

Volkswagen nie rezygnuje z silników benzynowych. Oto nowa generacja 1.5 TSI

Volkswagen za pomocą silnika 1.5 TSI evo2 chce udowodnić, że w dziedzinie jednostek benzynowych jest jeszcze duże pole do popisu. Najnowsza konstrukcja ma wyróżniać się niższym zużyciem paliwa, a tym samym mniejszą emisją CO2. Do uzyskującego moc 110 kW/150 KM motoru z czasem dołączą kolejne warianty. Początkowo silnik będzie montowany pod maską modeli Volkswagen T-Roc.

Udoskonalony silnik 1.5 TSI evo2 zadebiutuje w modelu Volkswagen T-Roc
Volkswagen
Udoskonalony silnik 1.5 TSI evo2 zadebiutuje w modelu Volkswagen T-Roc

Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI jest bestsellerową jednostką napędową w ofercie Volkswagena. Jako kluczowa konstrukcja stosowany jest w wielu modelach oferowanych na całym świecie, od T-Crossa po Passata Varianta. Teraz producent wprowadza najnowszą generację silnika — 1.5 TSI evo2 — i zapowiada jeszcze wyższą wydajność i niższą emisję CO2. Na początku Volkswagen wprowadzi wersję o mocy 110 kW/150 KM, która będzie dostępna w modelach T-Roc. Jeszcze przed końcem br. motor trafi do innych modeli, z czasem pojawią się także kolejne warianty mocowe 1.5 TSI evo2.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Czterocylindrowy silnik, w którym mogą pracować tylko dwa cylindry

Jednym z kluczowych udoskonaleń zastosowanym w nowym silniku, a mającym bezpośredni wpływ na ograniczenie zużycia paliwa, jest ulepszony system Active Cylinder Management, ACTplus. Dzięki niemu przy niskich i średnich obciążeniach oraz prędkościach obrotowych w drugim i trzecim cylindrze nie dochodzi do zapłonu, a sama zmiana trybu pracy ma być praktycznie niezauważalna. Rozwiązanie to zwiększa wydajność aktywnych cylindrów i do przywrócenia pracy środkowych wymaga jedynie naciśnięcia pedału gazu.

Aby jeszcze bardziej poprawić efektywność systemu kontroli emisji spalin, projektanci przenieśli trójdrożny katalizator i benzynowy filtr cząstek stałych bliżej silnika. Całość tworzy jeden moduł kontroli emisji i nie dość, że ogranicza zużycie metali szlachetnych w produkcji, to dodatkowo staje się podstawą do spełnienia przyszłych norm emisji.

TSI evo2 — silnik stworzony pod kątem hybrydyzacji

Nowa konstrukcja Volkswagena oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii wykorzystuje również wysokociśnieniowy układ wtryskowy (maksymalne ciśnienie 350 barów), ograniczające tarcie pokryte plazmą ścianki cylindrów, a także tłoki z odlewanymi kanałami chłodzącymi, których celem jest optymalizacja spalania i zwiększenie wydajności.

Sam silnik przystosowany został pod kątem hybrydyzacji. Jako przykład Volkswagen podaje koncepcję hybrydową plug-in, w przypadku której moc systemowa może osiągnąć 200 kW/272 KM.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków