Logo
WiadomościAktualnościVolkswagen Passat - Czyli, gruntowny lifting

Volkswagen Passat - Czyli, gruntowny lifting

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czego możemy spodziewać się po kolejnym wcieleniu Passata? Przede wszystkim nowego spojrzenia. Jak widać na naszych komputerowych wizualizacjach, przedni pas modelu otrzyma charakterystyczne elementy stylistyczne, typowe dla najnowszej szkoły designu marki.

Volkswagen Passat - Czyli, gruntowny lifting
Auto Świat
Volkswagen Passat - Czyli, gruntowny lifting

Są to: grill z chromowanymi poziomymi listwami, reflektory ze zintegrowanymi światłami diodowymi do jazdy dziennej, szeroki zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i przetłoczenia na masce silnika, wyraźnie nawiązujące do rozwiązań zastosowanych m.in. w najnowszym Touaregu i Polo.

Nie zmieni się natomiast linia dachu, co bezpośrednio wynika z tego, że w aucie wykorzystano w dużej mierze konstrukcję nadwozia aktualnego modelu. Dlatego też część specjalistów skłania się do stwierdzenia, iż tak naprawdę jest to gruntowny face lifting Volkswagena Passata, a nie nowa generacja.

We wnętrzu uwagę zwróci zaadaptowany z wersji CC kokpit, który dzięki wykorzystaniu większej liczby chromowanych i pokrytych lakierem fortepianowym detali będzie mieć bardziej szlachetny wygląd. Podobnie stanie się z materiałami wykończeniowymi. Większy nacisk położony zostanie na wyposażenie auta. Ze wstępnych zapowiedzi wynika, że zależnie od wersji obejmie ono m.in.: aktywne i „inteligentne” reflektory, system ostrzegający o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu, aktywny tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego auta (aż do zatrzymania się włącznie), układ informujący o pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu widoczności (sygnał dźwiękowy i trójkątne kontrolki w lusterkach bocznych), kamerę cofania, systemy wspomagania parkowania oraz nawigacyjny z kolorowym ekranem i sterowaniem głosowym, a w wersji kombi – także panoramiczny dach szklany, wysuwaną podłogę bagażnika oraz elektrycznie otwieraną tylną klapę.

W układzie jezdnym zmodyfikowane zostaną nastawy zawieszenia – auto zapewni jeszcze wyższy komfort podróżowania i jednocześnie bezpieczne zachowanie na drodze. Dzięki zastosowaniu podzespołów z aluminium uda się również obniżyć masę pojazdu.

Gama jednostek napędowych obejmie silniki o mocach od 105 do 300 KM, przy czym wybór nie będzie ograniczony tylko do wersji benzynowych i wysokoprężnych. Oprócz odmiany EcoFuel przystosowanej do zasilania gazem ziemnym w ofercie pojawi się także jednostka 1.4 TSI napędzana etanolem E85.

Wszystkie diesle oraz benzyniak o mocy 122 KM seryjnie wyposażone będą w: system Start-Stop, układ rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania) i wskaźnik optymalnego momentu zmiany przełożenia. Moc wersji BlueMotion zwiększy się ze 105 do 140 KM. W sumie do wyboru będą następujące silniki:

  • 1.2 TSI, 105 KM, 5-bieg.1.4 TSI, 122 KM, 6-bieg.1.4 TSI E85, 150 KM, 6-bieg.1.4 TSI EcoFuel, 6-bieg.1.8 TSI, 160 KM, 6-bieg.2.0 TSI, 211 KM, 6-bieg.3.6 V6 FSI, 300 KM, DSG1.6 TDI, 105 KM, 5-bieg.2.0 TDI, 140 KM, 6-bieg.2.0 TDI, 170 KM, 6-bieg.2.0 BiTDI, 220 KM, DSG.

Najmocniejsze jednostki (2.0 i 3.6) seryjnie wyposażone będą w napęd 4Motion (opcja w 1.8 i 2.0 TDI/170 KM).

Podsumowanie

Po 5 latach obecności na rynku szóstej generacji Passata Volkswagen wprowadzi do oferty jego kolejną wersję. Odświeżoną, bardziej nowoczesną i elegancką oraz lepiej wyposażoną. Ale czy to na pewno zupełnie nowy model? Przychylam się do stwierdzenia, że jest to raczej gruntowna modernizacja obecnej wersji. Podobny zabieg niemiecki koncern wykonał zresztą w przypadku Golfa VI. Już wiadomo, że w przyszłym roku (zaledwie 3 lata po debiucie) zostanie przedstawiony jego następca. Tak też będzie z Passatem – ósma generacja ma trafić na europejski rynek pod koniec 2013 roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: