Są to: grill z chromowanymi poziomymi listwami, reflektory ze zintegrowanymi światłami diodowymi do jazdy dziennej, szeroki zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i przetłoczenia na masce silnika, wyraźnie nawiązujące do rozwiązań zastosowanych m.in. w najnowszym Touaregu i Polo.

Nie zmieni się natomiast linia dachu, co bezpośrednio wynika z tego, że w aucie wykorzystano w dużej mierze konstrukcję nadwozia aktualnego modelu. Dlatego też część specjalistów skłania się do stwierdzenia, iż tak naprawdę jest to gruntowny face lifting Volkswagena Passata, a nie nowa generacja.

We wnętrzu uwagę zwróci zaadaptowany z wersji CC kokpit, który dzięki wykorzystaniu większej liczby chromowanych i pokrytych lakierem fortepianowym detali będzie mieć bardziej szlachetny wygląd. Podobnie stanie się z materiałami wykończeniowymi. Większy nacisk położony zostanie na wyposażenie auta. Ze wstępnych zapowiedzi wynika, że zależnie od wersji obejmie ono m.in.: aktywne i „inteligentne” reflektory, system ostrzegający o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu, aktywny tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego auta (aż do zatrzymania się włącznie), układ informujący o pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu widoczności (sygnał dźwiękowy i trójkątne kontrolki w lusterkach bocznych), kamerę cofania, systemy wspomagania parkowania oraz nawigacyjny z kolorowym ekranem i sterowaniem głosowym, a w wersji kombi – także panoramiczny dach szklany, wysuwaną podłogę bagażnika oraz elektrycznie otwieraną tylną klapę.

W układzie jezdnym zmodyfikowane zostaną nastawy zawieszenia – auto zapewni jeszcze wyższy komfort podróżowania i jednocześnie bezpieczne zachowanie na drodze. Dzięki zastosowaniu podzespołów z aluminium uda się również obniżyć masę pojazdu.

Gama jednostek napędowych obejmie silniki o mocach od 105 do 300 KM, przy czym wybór nie będzie ograniczony tylko do wersji benzynowych i wysokoprężnych. Oprócz odmiany EcoFuel przystosowanej do zasilania gazem ziemnym w ofercie pojawi się także jednostka 1.4 TSI napędzana etanolem E85.

Wszystkie diesle oraz benzyniak o mocy 122 KM seryjnie wyposażone będą w: system Start-Stop, układ rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania) i wskaźnik optymalnego momentu zmiany przełożenia. Moc wersji BlueMotion zwiększy się ze 105 do 140 KM. W sumie do wyboru będą następujące silniki:

  • 1.2 TSI, 105 KM, 5-bieg.1.4 TSI, 122 KM, 6-bieg.1.4 TSI E85, 150 KM, 6-bieg.1.4 TSI EcoFuel, 6-bieg.1.8 TSI, 160 KM, 6-bieg.2.0 TSI, 211 KM, 6-bieg.3.6 V6 FSI, 300 KM, DSG1.6 TDI, 105 KM, 5-bieg.2.0 TDI, 140 KM, 6-bieg.2.0 TDI, 170 KM, 6-bieg.2.0 BiTDI, 220 KM, DSG.

Najmocniejsze jednostki (2.0 i 3.6) seryjnie wyposażone będą w napęd 4Motion (opcja w 1.8 i 2.0 TDI/170 KM).

Podsumowanie

Po 5 latach obecności na rynku szóstej generacji Passata Volkswagen wprowadzi do oferty jego kolejną wersję. Odświeżoną, bardziej nowoczesną i elegancką oraz lepiej wyposażoną. Ale czy to na pewno zupełnie nowy model? Przychylam się do stwierdzenia, że jest to raczej gruntowna modernizacja obecnej wersji. Podobny zabieg niemiecki koncern wykonał zresztą w przypadku Golfa VI. Już wiadomo, że w przyszłym roku (zaledwie 3 lata po debiucie) zostanie przedstawiony jego następca. Tak też będzie z Passatem – ósma generacja ma trafić na europejski rynek pod koniec 2013 roku.