Jak połączyć ekonomię, ekologię i duży zasięg? W hybrydzie typu plug-in! To auto wyposażone w silniki spalinowy (w przypadku najnowszego Passata zastosowano nowoczesną „aluminiową” jednostkę 1.4 TSI) oraz elektryczny. Stosunkowo duży akumulator (VW stosuje baterię litowo-jonową magazynującą 13 kWh) pozwala na podróż w trybie „zeroemisyjnym” na sporym dystansie – nawet 57 km. W trakcie hamowania silnik elektryczny zamienia się w generator i odzyskuje energię.

Podobnie jak w przypadku innych wersji, chętni na Passata GTE wybierają pomiędzy nadwoziem sedan a kombi. Warto podkreślić, że podróżni mają do dyspozycji taką samą przestrzeń, jak w odmianach z konwencjonalnym napędem. Bagażnik sedana oferuje imponujące 586 l (można powiększyć do 1152 l), w kombi GTE kufer ma od 483 do 1613 l (w klasycznym: 650--1780 l). Ostatnio przeprowadzone modernizacje przyniosły całej palecie Passata – w tym też wersjom GTE – sporo nowości. Zainteresowanie budzi np. Travel Assist, zrzeszający wiele systemów bezpieczeństwa (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop & Go). Samochód można otwierać aplikacją na smartfona, pojawił się system multimedialny 3. generacji (MIB3), umożliwiający np. bezprzewodowe połączenie smartfona. Dzięki MIB3 nowy Passat może być stale połączony z internetem.

Volkswagen Passat GTE – dane techniczne (wymiary i osiągi dla wersji sedan):

Silniki t.benz. 1.4/R4/16V + elektryczny
Moc silnika benzynowego 156 KM
Moc silnika elektrycznego 115 KM
Moc systemowa 218 KM
Maks. moment obrotowy (silnik benzynowy) 250 Nm
Napęd na przednią oś
Skrzynia automatyczna, 6-biegowa (DSG)
Dł./szer./wys. 4775/1832/1483 mm
Akumulator litowo-jonowy, 13 kWh
Średnie spalanie 1,2 l i 15,7 kWh na 100 km
Prędkość maks. 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Emisja CO2 27 g/km
Cena od 169 990 zł – teraz nowy Passat GTE z rabatem 11 000 zł w ramach wyprzedaży!