Trwa rywalizacja największych koncernów samochodowych o światowy prymat. W pierwszym półroczu 2015 r. wieloletni lider sprzedaży nowych samochodów, japoński koncern Toyota dostarczył do klientów 5,02 mln aut, co oznacza 1,5 procentowy spadek w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Producent tłumaczy taki wynik spadkiem sprzedaży w Japonii i na rynkach rozwijających się. Natomiast dobrze sprzedają się auta tego producenta w USA, Meksyku i w Chinach.

W 2014 roku Toyota sprzedała 10,23 mln aut, ale w 2015 roku oczekuje się obniżenia wyniku o 1 procent i sprzedaży 10,15 mln egzemplarzy.

Koncern Volkswagen jest od lat największym producentem samochodów w Europie, ale w tym roku walczy o światowy prymat. Rok 2014 zakończył się wynikiem 10,14 mln sprzedanych aut. Można oczekiwać, iż tegoroczna sprzedaż będzie nieco mniejsza. W pierwszym półroczu do klientów niemiecki koncern dostarczył 5,04 mln aut, co oznacza 0,5 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku.

Z rywalizacji o światowy prywamt odpadł amerykański koncern General Motors, który w 2014 r. sprzedał 9,92 mln aut, a w tym roku spodziwaw się jeszcze gorszego wyniku.