Najpierw był Touareg, potem Tiguan (także w powiększonej wersji Allspace), T-Roc i T-Cross – wydawałoby się SUV-ów i crossoverów w ofercie Volkswagena dostatek, ale jak się okazuje – nigdy dosyć. Są przecież jeszcze SUV-y w stylu coupé, które klienci pokochali. Volkswagen też chce mieć w tym swój udział.

Tak zrodził się pomysł, żeby crossover zaprojektowany w Ameryce Południowej na płycie podłogowej MQB A0, z której korzysta wiele modeli w koncernie Volkswagena, także T-Cross, trafił na europejskie rynki. Taka globalna synergia. W Brazylii auto nazywa się Nivus, na europejskie rynki trafi jako Taigo. Zapowiedź europejskiej odmiany Nivusa pojawiła się już w czerwcu zeszłego roku.

Volkswagen Taigo – ładniejsza odmiana T-Crossa

Taigo brzmi podobnie do Aygo, które w dodatku startuje w tej podobnej konkurencji szeroko rozumianych samochodów miejskich. Zobaczymy, czy Toyota oprotestuje nową nazwę Volkswagena. Ma na to czas do oficjalnej premiery zapowiadanej na lato. Sprzedaż rozpocznie się wprawdzie jeszcze w tym roku, ale pierwsze samochody trafią do polskich salonów dilerskich na początku 2022 r.

Producent podaje na razie tylko nieliczne szczegóły, dlatego zdani jesteśmy na domysły. Volkswagen Taigo będzie na pewno znacznie większy od typowego auta miejskiego, bo jeśli mierzyć go miarą Nivusa, to będzie mieć w przybliżeniu 4,26 m długości, 1,75 m szerokości i 1,49 m wysokości. Aygo to przy nim prawdziwy maluch (długość 3,47 m, wysokość 1,46 m). Jeśli natomiast porównywać gabaryty Taigo z T-Crossem (długość 4,11 m, wysokość 1,58 m), to widać, że wydłużone i spłaszczone Taigo będzie miało bardziej dynamiczne proporcje nadwozia.

O ile do napędzania Nivusa służy tylko jeden silnik 1.0 TSI w różnych wariantach mocy, o tyle w Europie spodziewać się można oferty poszerzonej co najmniej o 150-konny wariant 1.5 TSI występujący także w T-Crossie. Producent zapowiada bogate standardowe wyposażenie Volkswagena Taigo, np. w reflektory LED, cyfrowe zegary i liczne systemy asystujące.

O bliskim pokrewieństwie z najmniejszym obecnie SUV-em w portfolio Volkswagena świadczy także to, że Taigo będzie produkowane w hiszpańskiej fabryce niemieckiego producenta w Pampelunie, gdzie wytwarzany jest także T-Cross.