• „Stopniowy rozruch odlewni ma zabezpieczyć dostawy części niezbędnych do produkcji samochodów różnych marek koncernu” – wyjaśnia dyrektor zakładu
  • Początkowo odlewnia Volkswagen Poznań ruszy jedynie na 25 proc. swoich mocy produkcyjnych
  • Rozruch podzielony na kilka etapów zaplanowano także dla pozostałych zakładów Volkswagena w Polsce. Od 27 kwietnia wznawiają działalność fabryki samochodów dostawczych

Volkswagen zapowiada przywrócenie normalnej produkcji w swoich polskich zakładach. Jako pierwsza startuje odlewnia w Poznaniu, która wytwarza głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczych, elementy zawieszenia oraz obudowy sprzęgła.

„Pracę na odlewni zaczynamy kilka dni wcześniej aniżeli w fabrykach samochodów. Stopniowy rozruch odlewni ma zabezpieczyć dostawy części niezbędnych do produkcji samochodów różnych marek koncernu. W minionym tygodniu wznowiliśmy produkcję obudowy przekładni kierowniczej, w tym tygodniu ruszamy z produkcją odlewów grawitacyjnych tj. głowic cylindrowych” – wyjaśnia dr. Thomas Kreuzinger-Janik, kierujący zakładem.

Początkowo odlewnia ruszy jedynie na 25 proc. swoich mocy produkcyjnych. Wprowadzono nową organizację pracy dla wszystkich pracowników (do pracy wróciło 450 osób). „Do nowych warunków dostosowaliśmy procesy produkcyjne, każdy z pracowników otrzyma ochronne maseczki oraz rękawiczki, wyeliminowaliśmy także miejsca w których pracownicy poprzez dotyk i użycie przepustki, musieli np. rejestrować czas rozpoczęcia i zakończenie pracy. Stale także monitorujemy sytuację i weryfikujemy już wprowadzone działania” – wyjaśnia Mirosław Balcerek, Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy.

Rozruch podzielony na kilka etapów zaplanowano także dla pozostałych zakładów Volkswagena w Polsce. Od 27 kwietnia wznawiają bowiem działalność fabryki samochodów dostawczych w Poznaniu, Swarzędzu oraz we Wrześni. Volkswagen zastrzega przy tym, że wielkość produkcji będzie uzależniona nie tylko od dostępności części czy rozporządzeń administracyjnych, ale także od zamówień i sytuacji na poszczególnych rynkach, na które trafiają nowe samochody.