Zapowiadanym przez producenta większym sercem będzie jednostka wysokoprężna V6 o mocy 224 KM. Maksymalny moment obrotowy silnik oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1500 obrotach na minutę. 550 Nm to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik. Motor został powiązany z 8-stopniową przekładnią automatyczną.

Zgodnie z wstępnymi danymi producenta w cyklu mieszanym wg NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 224 KM oraz z 8-stopniowym automatem ma pochłaniać 7,6 litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję 199 g CO2/km.

Trzylitrowego TDI w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM lub 165 kW/224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, a do salonów trafi pod koniec września 2016 roku.

Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne będą auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Po raz pierwszy w Amaroku zastosowano układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic, co poprawiło precyzję prowadzenia. Samochód wyposażono w 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi oraz 16-calowe tarcze z tyłu. W seryjnym wyposażeniu znajduje się też system automatycznego hamowania po kolizji.

Nowy Amarok charakteryzuje się masywnym przodem nadwozia i został wyposażony w nowe fotele oraz tablicę rozdzielczą. Elementy te sprawiają, że pick-up wydaje się bardziej elegancki. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami). Przedziałą ładunkowy ma powierzchnię 2,52 m2 i zmieści standardową europaletę. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura, który przygotowano na rozpoczęcie sprzedaży, zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.