Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) opublikował na stronie internetowej informację, że Volkswagen w ramach akcji serwisowej wzywa do serwisu użytkowników modeli Tiguan, T-Roc, Golf oraz Touareg.
W modelach Volkswagen Tiguan (typ: 5N), które zostały wyprodukowane w Niemczech pomiędzy lutym 2016 r. a marcem 2019 r., mogą wystąpić nieprawidłowości w działaniu blokady mechanizmu odchylania. W efekcie zaczep holowniczy podczas odchylania może nie zostać zablokowany prawidłowo lub też zaczep wyglądający na prawidłowo zablokowany może opaść podczas jazdy. Przyczyną usterki w wybranych egzemplarzach są zaczepy holownicze z niesprawnym mechanizmem blokującym element zaczepu. Na polskim rynku wada może dotyczyć 285 pojazdów.
Drugą wersją Tiguana, która została objęta akcją naprawczą, jest Volkswagen Tiguan eHybrid (typ: 5N). W egzemplarzach wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 13.01. a 11.03.2021 r. mogło zostać zamontowane nieprawidłowe cięgno elastyczne zdalnego odblokowania 2/3 oparcia siedzenia w asymetrycznie dzielonej tylnej kanapie. W Polsce usterka dotyczy 10 pojazdów.
W serwisie powinni pojawić się także użytkownicy Volkswagenów T-Roc (typ: A1) wyprodukowanych w Niemczech w okresie od 24 lutego do 10 marca 2021 r. W tym przypadku powodem akcji jest konieczność sprawdzenia, czy przy przednim prawym siedzeniu nie został zamontowany wadliwy mechanizm zwijający pas bezpieczeństwa. Jeżeli tak, to przy gwałtownym hamowaniu lub bocznym przechyleniu pojazdu, może nie zadziałać automatyczna blokada pasa bezpieczeństwa. W Polsce akcja obejmuje 14 aut.
Dalsza część materiału pod wideo
Z nieplanowaną wizytą w ASO muszą liczyć się także użytkownicy modelu Volkswagen Golf 8 (typ: CD). Akcja naprawcza obejmuje auta wyprodukowane w Niemczech pomiędzy 1 września a 2 października 2020 r. - na polskim rynku mowa o 33 pojazdach. W tych egzemplarzach w przednich drzwiach po obu stronach mogły zostać zamontowane nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa. W trakcie użytkowania auta lub podczas wypadku może poluzować się złącze wtykowe czujnika, co z kolei może skutkować opóźnioną reakcją bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa bezpieczeństwa i w efekcie brakiem dostatecznej ochrony pasażerów.
Ostatnim modelem niemieckiej marki objętej akcją naprawczą jest Volkswagen Touareg (typ: CR). W autach wyprodukowanych w Niemczech od 16.09 do 23.11.2020 r. (13 samochodów na polskim rynku) lewy i prawy wahacz poprzeczny mogły zostać przykręcone do wielowahaczowej tylnej osi nakrętkami wykonanymi z nieprawidłowego materiału. W wyniku obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję nakrętki mogą utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce, może prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do "ściągania" samochodu podczas hamowania/przyśpieszania. Co więcej, podczas jazdy z większą prędkością może dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania "wychylenia" kół tylnej osi.