Wyniki te są efektem przeprowadzonych na szeroką skalę badań na naszym rynku samochodowym. Zostały one wykonane przez międzynarodową firmę doradczą Ernst & Young oraz Polską Izbę Motoryzacji Consulting, według standardów realizowanych w krajach Unii Europejskiej i USA.

Na czele łącznej klasyfikacji znalazły się 3 marki należące do segmentu premium (Volvo, BMW oraz Mercedes), zaś ranking zamykają Nissan, Renault oraz Peugeot. Porównując dealerstwa marek najbardziej popularnych na naszym rynku, bardzo dobrze wypadły w badaniu dwie najpopularniejsze marki - Toyota (4. miejsce) i Skoda (5.). Jednak, jak się okazuje, wcale popularność danej marki nie musi oznaczać wysokiej "satysfakcji dealerskiej". I tak, np. Ford zajął w tym badaniu 13. lokatę, Fiat - 16., a Opel dopiero 18.

Badanie opierało się o 20 różnych kategorii pogrupowanych w trzy płaszczyzny - ocena sprzedawanego produktu, polityka producenta/importera i ocena importera.

Najwyżej jakość sprzedawanych przez siebie produktów ocenili dealerzy Subaru i BMW, później Hondy, Toyoty i Volvo. Na drugim końcu tej kategorii znalazły się Chrysler, Alfa Romeo i Renault. Najbardziej zadowoleni z zakupu (według dealerów) są kupujący auta marek Subaru, BMW i Kia, a najmniej Alfa Romeo, Renault i Fiat. Najbardziej niezawodne produkty mają Toyota, Subaru, Hyundai i Honda, najmniej zaś Peugeot, Citroen i Alfa Romeo.

Na największą pomoc ze strony importera mogą liczyć dealerzy Volvo, BMW, Mercedesa i Ssangyonga, na najmniejszą Peugeota, Nissana i Kii. Najbardziej etyczni w swojej działalności okazują się być importerzy Subaru, Volvo i Mercedesa, zaś najgorzej pod tym względem wypadają ponownie Nissan i Peugeot.

Najlepsze produkty finansujące zakup samochodu mają BMW, Mercedes i Toyota, najgorsze Subaru, Hyundai i Ssangyong. Pod względem dostępności części zamiennych liderami rankingu są ponownie Mercedes, BMW i Toyota, a listę zamykają Subaru, Kia i Chevrolet.

Łącznie, na 20 cząstkowych kryteriów oceny, aż ośmiokrotnie na pierwszej pozycji plasowało się Volvo, pięciokrotnie BMW i trzykrotnie Mercedes oraz Subaru. Raz na czele stawki znalazła się Toyota. Z kolei Nissan czterokrotnie okupował ostatnie miejsca w rankingach, trzykrotnie te mało zaszczytne miejsca przypadały w udziale Peugeotowi, Chryslerowi i Subaru. A raz na szarym końcu znalazło się nawet BMW (ocena wsparcia reklamowego ze strony importera).

Ciekawie prezentują się wyniki najbardziej pożądanych przez dealerów autoryzacji dealerskich. Jedynie 30% dealerów chciałoby pozostać przy posiadanej obecnie marce. Najwyższy stopień lojalności osiągnęły  ercedes, Volvo i BMW (ponad 80%). Stojąc jednak przed koniecznością wyboru innej, najwięcej dealerów zdecydowałoby się na Toyotę (18%). Co ciekawe, na piątej pozycji znalazła się tu, wracają w przyszłym roku na polski rynek, Mazda. Wśród dealerów, którzy chcieliby się wycofać z biznesu samochodowego, dominują dealerzy Nissana (prawie 30%), przed dealerami Peugeota i Suzuki.