Volvo XC40 uzyskało aż 97 proc. za ochronę osób dorosłych. Tylko 5 samochodów osiągnęło tak wysoki wynik w ostatnich trzech latach. Zarówno w zderzeniu z barierą odkształcalną, jak i przy zderzeniu całą szerokością ani kierowca, ani pasażer nie byli zagrożeni. Podobnie było w przypadku uderzeń w bok pojazdu. Podczas uderzenia w tył samochodu kręgosłupy szyjne kierowcy i pasażera są dobrze chronione.
Ochrona dzieci uzyskała 87 proc. Dotyczy to zarówno 6-, jak i 10-latków. Ochrona pieszych uzyskała ocenę 71 proc.. Zagrożenie występuje jedynie w okolicy dolnych słupków przednich i odcinka maski nad reflektorami.
Volvo XC40 wyposażone jest w system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), który wykrywa pieszych (a także rowerzystów) i rozpoczyna awaryjne hamowanie. Samochód ma najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Poza AEB, wyposażony jest także w asystenta pasa ruchu (utrzymanie pojazdu na pasie, po którym się porusza) oraz system odczytujący ograniczenia prędkości.
Ford Focus za ochronę dorosłych pasażerów uzyskał 85 proc. Zagrożenie nie wystąpiło zarówno w crash teście z odkształcalną barierą, jak i przy uderzeniu całą szerokością przodu, a także przy uderzeniach bocznych.Przy uderzeniu w tył pojazdy słabe zagrożenie kręgosłupa szyjnego wystąpiło u pasażera na przednim siedzeniu. Focus ma system AEB ochrony pieszych, ale dodatkowe punkty nie zostały przyznane, z powodu niewielkiego zagrożenia na przednim siedzeniu pasażera.
Bezpieczeństwo dzieci w Focusie oceniono na 87 proc. Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów oceniono na 72 proc. Jedyna zagrożenie występuje w dolnej części słupków przednich. Wysoko oceniono układ autonomicznego hamowania – wykrywał pieszych i rowerzystów, zarówno w dzień, jak i przy słabym oświetleniu. Układy wspomagające kierowcę oceniono na 75 proc.