Małe, miejskie SUV-y i crossovery cieszą się stale rosnącą popularnością. Na takie auta panuje po prostu moda. Użytkownicy cenią w nich atrakcyjną stylistykę z bogatą ofertą personalizacji nadwozia i wnętrza oraz uniwersalność, na którą składają się: wysoka pozycja za kierownicą i wyższy prześwit niż w standardowym aucie.
Volvo XC40 spełnia wszystkie z powyższych wymogów. Samochód wygląda świeżo, nie jest tylko mniejszą kopią XC60 czy XC90. Ma prześwit wynoszący aż 21,1 cm, a do tego będzie dostępny w wielu wersjach z napędem 4x4, dodatkowo podnoszących jego uniwersalność.
Volvo XC40 – może być hitem w segmencie premium
Szwedzki producent nie zapomniał oczywiście o szerokim wyborze wersji kolorystycznych. XC40 będzie dostępny również z białym lub czarnym dachem. W środku auta w wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi z pomarańczowego filcu kontrastujące z czarną tapicerką i podsufitką. Kombinacji będzie narpawde wiele.
Samochód bazuje na nowej, skalowanej płycie podłogowej CMA, na której w przyszłości powstaną kolejne modele Volvo, w tym samochód z napędem w pełni elektrycznym.
Nowe XC40 ma być liderem pod względem przestronności w swojej klasie. Auto ma 4425 mm długości, 1851 mm szerokości, 1658 mm wysokości i duży rozstaw osi wynoszący 2702 mm. Dostęp do tylnej kanapy zapewniają szerokie drzwi zachodzące na tylny słupek. Pasażerowie nie powinni również narzekać na brak miejsca nad głową. Pojemność bagażnika też wypada dobrze (460 litrów). Ponadto w kabinie wygospodarowano dużo miejsca na praktyczne schowki i uchwyty.
Produkcja modelu XC40 rozpocznie się w listopadzie tego roku w fabryce w Gandawie, w Belgii, jednak już teraz na auto na składać zamówienia (polski cennik poniżej). XC40 zadebiutuje w dwóch najmocniejszych wersjach silnikowych D4 i T5 i bogatszych wersjach wyposażenia Momentum, R-Desing oraz Inscription. Pozostałe silniki i podstawowy poziom wyposażenia będą dostępne od kwietnia 2018 roku.
Volvo XC40 - ceny w Polsce
Wersja/napęd | Silnik/skrzynia | XC40 | Momentum | Inscription | R-Desgin |
D3 FWD* | 2.0 150 KM | 143 200 zł | 153 200 zł | 166 700 zł | 166 700 zł |
D3 FWD* | 2.0 150 KM aut. | 151 900 zł | 161 900 zł | 175 400 zł | 175 400 zł |
D3 AWD* | 2.0 150 KM | 152 200 zł | 162 200 zł | 175 700 zł | 175 700 zł |
D3 AWD* | 2.0 150 KM aut. | 160 900 zł | 170 900 zł | 184 400 zł | 184 400 zł |
D4 AWD | 2.0 150 KM aut. | 170 950 zł | 180 950 zł | 194 450 zł | 194 450 zł |
T3 FWD* | 1.5 150 KM | 127 200 zł | 137 200 zł | 150 700 zł | 150 700 zł |
T4 FWD* | 2.0 190 KM aut. | 151 400 zł | 161 400 zł | 174 900 zł | 174 900 zł |
T4 AWD* | 2.0 190 KM aut. | 160 400 zł | 170 400 zł | 183 900 zł | 183 900 zł |
T5 AWD | 2.0 247 KM aut. | - | 185 400 zł | 198 900 zł | 198 900 zł |
*w produkcji od 23.4.2018 r.
Volvo XC40 – również w abonamencie
Wraz z premierą XC40, Volvo wprowadzi do Polski (i sześciu innych krajów europejskich) program Care by Volvo. Będzie to kompleksowa oferta użytkowania samochodu w ramach comiesięcznej opłaty. Obejmie ona m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door, a także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni, z którego będzie można skorzystać równolegle do używanego XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.
Miesięczna rata startowa ma wynieść od 2399 zł netto miesięcznie, bez wpłaty początkowej. Program zakłada dwa lata użytkowania samochodu.