- XC40 jest pierwszym modelem Volvo, który powstał na nowym podwoziu – wkrótce zobaczymy kolejne nowe auta stworzone w oparciu o te same podzespoły
- Jak i w innych modelach, Volvo stawia na technologie – na kokpicie mamy duże ekrany: przed oczami kierowcy i na centralnej konsoli
- XC40 dostępne będzie w abonamencie, a w samym aucie zaszyto technologie, które ułatwią dzielenie się nimi z innymi użytkownikami
Zgodnie z obietnicami producenta Volvo XC40 nie jest pomniejszoną kopią XC60. Nowy SUV szwedzkiej marki zyskał oryginalny wygląd m.in. dzięki zachodzącej na błotniki masce oraz szerokiemu słupkowi C. Cieszące się dużą popularnością SUV-y cenione są według Volvo głównie za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Dlatego nowe Volvo XC40 ma imponujący 21-centrymetrowy prześwit i fotel kierowcy zamocowany na wysokości aż 69 cm.
Volvo XC40 - nowe technologie, obszerne wnętrze
Volvo XC40 to pierwsze Volvo zbudowane na nowej płycie podłogowej CMA. Jednym z wielu modeli, które wykorzystają tę platformę, będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo, które pojawi się na rynku w 2019 roku. Nowa płyta pozwala przy długości nadwozia 442 cm uzyskać aż 270 cm rozstawu osi oraz bagażnik o pojemności 460 litrów. Powiększone tylne drzwi ułatwiają wsiadanie bez potrzeby schylania głowy, a kabina wypełniona jest pomysłowymi schowkami, m.in. z miejscem na karty płatnicze i parkingowe. Dzięki przeniesieniu głośników do góry udało się również wypracować więcej miejsca na kieszenie w drzwiach. Volvo obiecuje, że XC40 będzie liderem przestronności w swojej klasie.
We wnętrzu Volvo XC40 pojawił się znany z większych modeli Volvo 9-calowy pionowy ekran dotykowy, tymczasem zegary są wyświetlane na poziomym ekranie o przekątnej 12,3 cala. XC40 będzie oferowało łączność internetową oraz kompatybilność z urządzeniami wyposażonymi w system iOS Apple oraz Android.
Volvo XC40 - na początek tylko mocne wersje
Volvo XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM) oraz w jednej z trzech wersji wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. D4 pierwszą setkę osiąga po 7,9 sekundy, natomiast benzynowe T5 po 6,5 sekundy. Pozostałe wersje silnikowe, w tym hybryda, dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Jej trzon będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełnią T4 190 KM i D3 150 KM.
W najmniejszym SUV-ie Volvo znajdziemy seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka kolizji. Auto dostrzega inne samochody, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażona w funkcję Pilot Assist umożliwiającą półautonomiczną jazdę na drogach szybkiego ruchu z prędkością do 130 km/h.
Volvo XC40 - można je mieć w abonamencie
Wraz z nowym Volvo XC40 debiutuje program Care by Volvo - najbardziej kompleksowy abonament samochodu w Polsce. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem, metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania Volvo XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników. Program Care by Volvo, za który zapłacimy 2399 zł netto miesięcznie, nie wymaga wpłaty wstępnej. Wspomniana cena dotyczy wersji XC40 D4 i T5, które na początku wchodzą do sprzedaży.
Do Volvo XC40 można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć, gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.
Już można zamawiać najnowszy model Volvo, ale pierwsze egzemplarze trafią do salonów na początku 2018 roku. Za produkcję XC40 na polski rynek będzie odpowiadała belgijska fabryka w Ghent.