- Od kilkunastu lat Volvo XC60 jest ulubionym samochodem klasy premium w Polsce. Po dwóch miesiącach 2025 r. również jest w ścisłej czołówce, choć wyrósł mu groźny konkurent
- Szwedzi swój bestseller ostatnio odświeżyli, a SUV otrzymał kilka nowości
- Sprawdziliśmy najnowszy cennik. W konfiguratorze można wybrać jeden z trzech napędów. Miękka hybryda B5 startuje od 221 tys. 900 zł
- Pod artykułem znajdziecie obszerną galerię ze zdjęciami Volvo XC60 po niedawnym liftingu
Volvo przygotowało dla swojego SUV-a pakiet nowości. Nie są to duże zmiany, a drobny lifting. Niesłabnąca popularność tego modelu pokazuje, że to powinno wystarczyć. Klientów z pewnością urzeknie zmodyfikowany grill oraz przyciemnione tylne lampy, które nadają pojazdowi nowoczesnego charakteru. W gamie dostępnych kolorów pojawią się dwie nowości – Forest Lake i Aurora Silver, a także po raz pierwszy Mulberry Red.
Wnętrze XC60 zyskało większy, 11,2-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, który został zaktualizowany. O wszystkich zmianach pisaliśmy dokładnie tutaj: Polacy kochają tego SUV-a. Totalny bestseller dostał zmiany. Silniki po staremu. "Dobry ruch"
Volvo XC60 - silniki w 2025 r. Trzy hybrydy do wyboru
Podstawę oferty stanowi benzynowa wersja B5 AWD Mild hybrid. Kierowca dostaje 250 KM, które zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 6,9 s przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 7,4 l na 100 km. Bagażnik Volvo XC60 B5 pomieści 483 l, a maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi 2400 kg.
Pozostałe dwie hybrydy to plug-iny. Volvo T6 AWD Plug-in hybrid ma 350 KM mocy. Przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 5,7 s T8 AWD Plug-in hybrid to odpowiednio 455 KM i 4,9 s.
Volvo XC60 T6 i T8 różnią się mocą i osiągami, ale pozostałe rzeczy są identyczne. Średnie zużycie paliwa w obu hybrydach to 0,9 l na 100 km, a dzięki dużemu akumulatorowi o pojemności 19 kWh, zasięg w trybie elektrycznym to 82 km. Można je naładować od 0 do 100 proc. w trzy godziny. Plug-iny mają nieznacznie mniejszy bagażnik (468 l) i przeciągną przyczepę do 2250 kg.
Przeczytaj także: Volvo pokazało nową limuzynę, która jest liftbackiem. Zaskoczyli cenami. 60 tys. taniej niż SUV
Volvo XC60 - ceny w 2025 r.
Trzy wersje silnikowe i pięć wersji wyposażenia. Tak wygląda nowy cennik. Ceny sprawdziliśmy 7 marca.
Silnik/wersja wyposażenia | Essential | Core | Plus | Ultra | Polestar Engineered |
---|---|---|---|---|---|
Volvo XC60 B5 AWD Mild hybrid | 221 tys. 900 zł | 226 tys. 900 zł | 261 tys. 900 zł | 289 tys. 900 zł | - |
Volvo XC60 T6 AWD Plug-in hybrid | 264 tys. 900 zł | 269 tys. 900 zł | 291 tys. 900 zł | 312 tys. 900 zł | 372 tys. 900 zł |
Volvo XC60 T8 AWD Plug-in hybrid | 269 tys. 900 zł | 274 tys. 900 zł | 296 tys. 900 zł | 317 tys. 900 zł | 377 tys. 900 zł |
Volvo XC60 wciąż jest szalenie popularne. W 2025 r. ma w końcu rywala
Volvo XC60 od kilkunastu lat (!) jest zdecydowanym numerem w polskiej klasie premium. W zeszłym roku również to szwedzki SUV nie dał szans konkurentom, ale w 2025 r. wyrósł mu godny rywal. Z tego samego segmentu. W lutym zarejestrowano w Polsce 1076 XC60 i 890 Lexusów NX. Jeśli spojrzymy na dwa pierwsze miesiące to różnice są znikome, a oba SUV-y idą łeb w łeb.
- Lexus NX - 1876 szt.
- Volvo XC60 - 1662 szt.
Trzeci jest również SUV tych rozmiarów, ale już ze znaczną stratą. To Audi Q5, którego licznik rejestracji w 2025 r. dobił na razie do 1046 szt. Polacy w klasie premium wyraźnie mają swój ulubiony rodzaj nadwozia i rozmiar auta. Wszystkie trzy modele z podium grają w jednym segmencie.
Galeria zdjęć
Volvo XC60 (druga generacja; model roku 2024)