Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego wspólnie z przedstawicielami branży przeanalizował poziom kosztów, jakie muszą ponosić firmy specjalizujące się w transporcie drewna. Na ich podstawie opracowane zostały stawki, które z jednej strony pozwalają wykonywać przewozy zgodnie z przepisami dotyczącymi nośności dróg, a z drugiej strony osiągnąć 10 proc. zysk.
Stawki opracowane zostały przy założeniu, że średni ładunek nie powinien przekraczać 25 m3. Taką wielkość ładunku ustalono na podstawie badań, w których uczestniczyła Inspekcja Transportu Drogowego oraz przedstawiciele Lasów Państwowych.
Na wniosek OZPTD żąda spełnienia przez odbiorców drewna następujących postulatów:
- zaakceptowania stawek za wywóz drewna zaproponowanych przez OZPTD
- zrównania stawek dla wszystkich przewoźników na tym samym poziomie
- renegocjowania umów oraz dostosowanie stawek dla konsorcjów, z którymi podpisano już umowy do poziomu zaproponowanego przez związek bez konsekwencji finansowych.
- płatności za wykonane usługi w ciągu 30 dni.
Walka o branżę transportu drewna trwa już od wielu lat. OZPTD informuje, że mimo tego nadal występuje duża liczba nieuczciwych przewoźników, którzy gotowi są przyjąć stawki uniemożliwiające jazdę zgodnie z przepisami - bez przeładowywania pojazdów. Związek zapowiada, że uruchomi wszelkie dostępne legalne działania, aby zdyscyplinować, a nawet w razie braku reakcji wyeliminować takie firmy z rynku.
Aby pokazać naszą determinację OZPTD zamierza przeprowadzić ostrzegawcze akcje protestacyjne:
- 17 marca (godz. 13.00) - Świecie, ul. Bydgoska 1
- 21 marca (godz. 13.00) - Kwidzyn, ul. Lotnicza 1
- 22 marca (godz. 13.00) - Ostrołęka, ul. I Armii Wojska Polskiego 21
- 23 marca (godz. 13.00) - Grajewo, ul. Wiórowa 1
- 24 marca (godz. 13.00) - Szczecinek, ul. Waryńskiego 1