7 listopada bieżącego roku miało miejsce otwarcie dla ruchu dwóch ostatnich elementów (łącznic nr 1 i 8) węzła Poniatowskiego w Lublinie. W uroczystości uczestniczyła wicewojewoda Henryka Strojnowska. Obiekt poświęcił ks. biskup Ryszard Karpiński, a przedstawiciele władz wojewódzkich i samorządowych dokonali uroczystego przecięcia wstęgi. Po 21 latach zakończono wreszcie całą inwestycję związaną z budową ważnego węzła drogowego na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 12, 17 i 19.

Inwestycja rozpoczęła się w roku 1987. Jeszcze w tym samym roku ruszyła budowa wiaduktu w ciągu ul. Poniatowskiego. Dziewięcioprzęsłowy obiekt o łącznej długości 195,6 m jest w istocie złożony z dwóch równoległych wiaduktów, oddzielnych dla dwóch jezdni. Obiekt został dopuszczony do ruchu w 1997 roku. Następnie od 1996 do 2000 roku powstawały łącznice nr 2 i 3 wraz z połączeniem z ul. Poniatowskiego i tunelem w ciągu ul. Snopkowskiej (tunel drogowy w ciągu ulicy Snopkowskiej pod ul.Poniatowskiego był budowany w latach 1998-1999). Z kolei łącznice nr 4 i 5 powstawały od 1998 do 2000 roku. W 2001 roku wybudowano kładki nad istniejącymi już łącznicami oraz wzdłuż wiaduktu Poniatowskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym zakończenie prac była przebudowa al. Solidarności (w dwóch etapach od 2001 do 2004 roku). W 2004 roku zakończyła się także przebudowa ul. Północnej. W ciągu ostatnich dwóch lat powstawały cztery łącznice węzła, w tym dwie oddane do użytku kilka dni temu.

Większość projektów wykonało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o. w Lublinie. Wśród wykonawców inwestycji znalazły się m.in. firmy: K.P.R.D. Lublin, P.R.D.M Lublin i Mota Engil oddział Lubartów. Koszty poniesione w okresie od 1993 do 2008 roku (bez kosztów budowy wiaduktu Poniatowskiego) to około 75 mln zł.