Wielki Test Salonów „Auto Świata” przeprowadzamy w maju. To nasza specjalność – nikt inny nie prowadzi tak szeroko zakrojonych badań satysfakcji klientów motoryzacyjnych. Pod lupę bierzemy kilkanaście marek i około 300 salonów. Ponad setka przeszkolonych ankieterów – tajemniczych klientów – rozjeżdża się po Polsce i odwiedza autoryzowane salony sprzedaży nowych samochodów. Wcześniej wysyłają e-maila (oczywiście, jako prywatne osoby) z zapowiedzią wizyty i prośbą o przygotowanie jazdy próbnej wybranym modelem.

W czasie wizyty w salonie nasi ankieterzy mają za zadanie ocenić kilkadziesiąt kryteriów, podzielonych na 3 zasadnicze kategorie: organizacja salonu, jakość obsługi oraz jazda próbna. Żeby ocena była maksymalnie obiektywna i rzetelna, tuż po wizycie w salonie wypełniają 4-stronicową szczegółową ankietę. Interesuje nas wszystko, co ma wpływ na pracę salonu i kontakty z klientami, łącznie z tym, jak szybko pracownik salonu odpowiedział na e-maila i czy nie zrobił w nim błędów. Oceniamy także: oznaczenie salonu, łatwość dojazdu i zaparkowania przed nim, a także to, czy są wydzielone miejsca dla kierowców niepełnosprawnych i czy salon nie ma barier architektonicznych. Punktujemy zarówno wygląd salonu, jak i samochodów na ekspozycji, a także dostępność materiałów informacyjnych dotyczących oferowanych modeli.

Oceniając jakość obsługi, nasi ankieterzy zwracają uwagę na: zachowanie sprzedawców i ich ubiór, zainteresowanie klientem, sposób prezentowania auta, znajomość produktu, zrozumiały język, a nawet na gotowość do negocjacji cenowych.

Wyniki wielkiego testu salonów dotyczące firm znajdziecie w najnowszym numerze „Auto Świata”. Za tydzień opublikujemy ranking salonów.