• Najwyższe oceny marki premium otrzymały w dwóch kategoriach: "organizacja salonu" – średnia dla całej grupy to 96,8 proc. oraz za badanie potrzeb klienta – 98,4 proc. 
  • Spośród 17 sprawdzonych marek popularnych pięć z nich – Renault, Volkswagen, Cupra, Škoda i Dacia – uzyskało noty powyżej 90 proc. 
  • Tegoroczny Wielki Test Salonów był dużym wyzwaniem realizacyjnym dla naszych audytorów ze względu na niską podaż większości modeli
  • Ten materiał został po raz pierwszy opublikowany we wrześniu. W ramach naszego cyklu przypominamy najciekawsze materiały mijającego roku
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Ten rok jest bardzo trudny i dla dilerów samochodowych, i dla klientów odwiedzających salony z zamiarem kupna nowego auta. COVID-19 spowodował przerwanie łańcucha dostaw, opóźnione dostawy części, a szczególnie elektroniki, do tego doszły inne problemy, np. pożar w ukraińskiej fabryce wiązek elektrycznych. W efekcie produkcja samochodów spadła, a opóźnienia w oczekiwaniu na nowe auto sięgają w niektórych przypadkach nawet kilkunastu miesięcy.

Dilerom brakowało i nadal brakuje samochodów, w salonach nie było pełnej oferty i mimo nadrabiania opóźnień czas oczekiwania wciąż jest długi. W takiej trudnej sytuacji wraz z firmą badawczą Minds & Roses przeprowadziliśmy już po raz 19. Wielki Test Salonów. W tym roku sprawdziliśmy salony 24 marek – siedmiu premium oraz 17 popularnych. W sumie oceniliśmy 345 salonów – 273 marek popularnych i 72 premium.