Włoski producent od dłuższego czasu rozważa wytwarzanie trzeciego modelu, przez co szanse na to, że koncepcyjny Estoque wejdzie do seryjnej produkcji wyraźnie rosną. Szef Lamborghini Stephan Winkelmann opowiedział się za czterodrzwiową luksusową limuzyną – jego zdaniem bardziej pasuje ona do wizerunku aut z bykiem na masce niż pojazd klasy SUV.
Pojemny sedan ma szansę przyciągnąć nową grupę klientów. SUV-y w tej klasie cenowej praktycznie nie występują, do tego nie są wystarczająco luksusowe. Za modelem Estoque przemawia również zaangażowanie firmy na rynku chińskim – tam największym uznaniem wśród najbogatszej klienteli cieszą się właśnie pojazdy z klasyczną linią nadwozia.
Stylistyka seryjnej wersji limuzyny Lamborghini będzie się wzorować na zaprezentowanym podczas salonu samochodowego Paryżu koncepcie Estoque. Czterodrzwiowy pojazd o linii dachu przypominającej coupe był odpowiedzią Włochów na Porsche Panamera i Astona Martina Rapide. W odróżnieniu od swoich ośmiocylindrowych konkurentów Lamborghini będzie napędzane jednostką V10. Cenowo Estoque również ma być pozycjonowany wyżej od rywali.