Rajdowy Mistrz Świata z 2003 roku niestety nie znalazł miejsca w żadnym zespole na przyszły sezon. Po rozwiązaniu fabrycznego zespołu Forda został bezrobotny. Wiele wskazywało na to, że pertraktacje z Qatar M-Sport World Rally Team przyniosą sukces, jednak stało się inaczej. Petter Solberg po 15 latach regularnych startów, żegna się z trasami WRC.
„Jestem bardzo wdzięczny i szczęśliwy za to, co przeżyłem w ciągu mojej 15-letniej kariery w WRC” – mówił Petter Solberg – „Oczywiście jest mi teraz bardzo smutno i chciałbym pojeździć jeszcze kilka lat, ale zdałem sobie sprawę z tego, że nie ma dla mnie programu na przyszły rok w WRC.”
Pieniądze to nie wszystko
Norweg w trakcie rozmów z Qatar M-Sport proponował jazdę bez wynagrodzenia, ale również i takie rozwiązanie nie było satysfakcjonujące dla zespołu, który znajduje się w nie najlepszej sytuacji finansowej.
„Powiedziałem, że mogę nawet jeździć za darmo, ale w tym momencie nie będę dopłacać do jazdy” – kontynuował zwycięzca WRC 2003 – „Nie oznacza to wcale, że nie zobaczycie mnie już nigdy w samochodzie WRC, ale w tej chwili rezygnacja jest najlepszym rozwiązaniem. Wiem, że jestem wystarczająco dobry i mogę walczyć z najlepszymi jeszcze przez kilka lat. Rozumiem jednak w pełni trudną sytuację M-Sportu w sezonie 2013 i życzę im wszystkiego najlepszego w przyszłości”.
Początek kariery Pettera Solberga
Petter Solberg (38 lat) karierę w motorsporcie rozpoczął w 1992 roku od rally crossu. Już w drugim występie sięgnął po zwycięstwo. W kolejnym roku zaczął również startować w wyścigach górskich. W sezonie 1995 zdobył Mistrzostwo Norwegii w wyścigach górskich oraz rally crosie. W następnym roku powtórzył podwójny sukces.
W 1998 roku Solberg przesiadł się do rajdówki i od razu wywalczył Mistrzostwo Norwegii. Jeszcze tego samego roku zaliczył debiut w WRC startując w Rajdzie Szwecji, gdzie zajął 16. miejsce. W sezonie 1999 rozpoczął regularne starty za kierownicą Forda – najpierw Escortem WRC, następnie Focusem WRC.
W drodze po Mistrzostwo Świata i dalej
W 2000 roku opuścił zespół Malcolma Wilsona i trafił do Subaru World Rally Team, w którym spędził8 lat. Był to najbardziej owocny okres w karierze kierowcy. W sezonie 2003 sięgnął po upragnione Rajdowe Mistrzostwo Świata, wyprzedzając zaledwie o jeden punkt Sebastiena Loeba. Następnie dwukrotnie zdobył Wicemistrzostwo (2004, 2005).
W roku 2008 Subaru rozwiązało rajdowy team, a Petter pozostał na przysłowiowym „lodzie”. W latach 2009-2011 Norweg startował prywatnie prowadząc własny zespół Petter Solberg World Rally Team. W tym czasie jeździł Citroenem Xsarą WRC, C4 WRC oraz DS3 WRC. Niestety mimo ogromnego zaangażowania nie zdołał odnieść większych sukcesów.
W sezonie 2012 szczęście uśmiechnęło się do „mr. Hollywood”. Otrzymał bowiem propozycje współpracy z fabrycznym teamem Forda, obok Jari-Matti Latvali. Przygoda z Fiestą WRC rozpoczęła się dla Pettera bardzo dobrze. Stale punktował i znajdował się w pierwszej trójce. Następnie dobra passa zaczęła mijać i w rezultacie Norweg nie ukończył 4 rajdów i zakończył zmagania WRC 2012 na 5. miejscu.
Petter Solberg wystartował łącznie w 188 rundach WRC. Wygrał 13 rajdów. Ostatnie zwycięstwo odnotował w 2005 roku podczas Rajdu Wielkiej Brytanii.
To jeszcze nie koniec
Rajdowy Mistrz Świata mimo rezygnacji z WRC 2013, nie zamierza porzucić kierownicy. Zdradził, że przygotowuje pewien projekt, o którym niebawem się dowiemy. Może zobaczymy go w sezonie 2014 za kierownicą Hyundai’a..?
„Sport dał mi tak wiele. Chcę przekazać specjalne podziękowania moim kibicom za to, że zawsze mnie wspierali i dali to wspaniałe uczucie, że moje starty mają sens. Mam nadzieję, że wszyscy rozumiecie moją decyzję i pozostaniecie ze mną w mojej nowej przygodzie. Obiecuje Wam, że będzie warto. Ja i mój zespół szykujemy pewną niespodziankę, o której wkrótce Was poinformujemy” – zakończył Petter Solberg.