Turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 999 cm3 i mocy 100 KM, która zadebiutowała pod maską Forda Focusa, zwyciężyła również w kategoriach „Nowy silnik” oraz wśród silników o pojemności poniżej jednego litra.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

W kategorii „Green Engine” zwyciężył benzynowy silnik 1.4 od General Motors, który pełni rolę generatora w elektrycznych modelach o tzw. wydłużonym zasięgu, czyli w Oplu Amperze i Chevrolecie Volt.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

Najlepszym motorem z silników napędzających auta sportowe („Performance Engine”) drugi raz z rzędu uznano jednostkę 4.5 V8 z Ferrari 458 Italia. 570-konny motor zwyciężył także w kategorii powyżej 4 litrów pojemności.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

Najlepszym silnikiem o pojemności od 1 do 1,4 l wybrano jednostkę 1.4 TSI Grupy Volkswagena. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2006 roku silnik zdobywał to wyróżnienie siedem razy z rzędu, w tym w latach 2009 i 2010 główne nagrody. Benzynowy silnik z podwójnym doładowaniem (turbosprężarka i mechaniczny kompresor) jest dostępny w klasach mocy 150 KM, 160 KM oraz 180 KM i jest oferowany w wielu modelach – od Polo po Sharana w przypadku marki Volkswagena, a także w Audi A1, A3, Seacie Ibiza FR i Cupra, Alhambra i Skodzie Fabii RS.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

strona 2

W kolejnej kategorii – silniki 1,4-1,8 litra, zwyciężył turbodoładowany benzyniak o pojemności 1,6 litra, który jest wspólnym dziełem BMW i francuskiego koncernu PSA. Tę jednostkę w różnych wariantach mocy można spotkać w wielu modelach Mini, Peugeota i Citroena.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

Niemal jak co roku dużą ilość wyróżnień otrzymały silniki BMW. W kategorii 1,8-2 litry najwięcej głosów zebrał czterocylindrowy benzynowy silnik 2.0 Twin Power Turbo o mocy 345 KM, który jest w ofercie BMW serii 1, serii 3, serii 5, Z4, X1 i X3.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

Wśród jednostek o pojemności od 3 do 3,5 litra zwyciężył 3-litrowy, sześciocylindrowy benzyniak bi-turbo z BMW 1 M Coupe, 335is i Z4. 340-konny motor zdobywał uznanie jury także w 2007 i 2008 roku.

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

strona 3

Za najlepszy silnik o pojemności 2-2,5 litra okrzyknięto natomiast pięciocylindrową jednostkę Audi. 2,5-litrowy benzyniak TFSI montowany jest w Audi TT RS (w wersji 360 KM) i RS3 Sportback (340 KM).

Wybrano najlepsze silniki 2012 roku Foto: Auto Świat
Wybrano najlepsze silniki 2012 roku

Nagrody Engine of The Year 2012 przyznano podczas Engine Expo w Stuttgarcie. Jury składało się z 76 dziennikarzy z 36 krajów.

International Engine of the Year 2012 – wyniki:International Engine of the Year - Ford 999 cc three-cylinder turboNew Engine - Ford 999cc three-cylinder turboGreen Engine - General Motors 1.4-litre range-extenderPerformance Engine - Ferrari 4.5-litre V8Poniżej 1 litra - Ford 999cc three-cylinder turbo1,4-1,8 litra - BMW/PSA 1.6-litre turbo1,8-2,0 litra - BMW 2-litre twin-turbo four-cylinder petrol2,0-2,5 litra - Audi 2.5-litre turbo2,5-3,0 litra - BMW 3-litre bi-turbo six-cylinder gasoline3,0-4,0 litra – BMW 4-litre V8Powyżej 4 litrów - Ferrari 4.5-litre V8