Auto Świat Wiadomości Aktualności Zakopianka w Libertowie przejdzie transformację. Pojedzie nią więcej aut i będzie bezpieczniej

Zakopianka w Libertowie przejdzie transformację. Pojedzie nią więcej aut i będzie bezpieczniej

Rozpoczyna się rozbudowa zakopianki w Libertowie. Prace będą prowadzone na odcinku o długości 1,1 km i potrwają ponad dwa lata, co związane jest m.in. z koniecznością wybudowania tunelu. To, co istotne z punktu widzenia kierowców to fakt, że przez cały okres prac ma zostać utrzymany ruch dwoma pasami w kierunku Myślenic i Krakowa.

Ruszają prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie
GDDKiA
Ruszają prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie
  • Na zakopiance w Libertowie ruszają prace związane z przebudową. Po ich zakończeniu trasa ma być bezpieczniejsza
  • Cały czas kierowcy będą mogli korzystać z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ale jeden z pasów zostanie poprowadzony drogą lokalną
  • Modernizacja zakopianki ma na celu zwiększenie przepustowości, m.in. dzięki likwidacji skrzyżowań, na których dotychczas była sygnalizacja świetlna

Rozbudowa układu drogowego w Libertowie jest kolejnym etapem realizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Po zakończeniu wszystkich prac zwiększy się przepustowość trasy, poprawi się również bezpieczeństwo.

Znikną skrzyżowania, w zamian zostanie wybudowany tunel

W ramach inwestycji zlikwidowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Po zakończeniu prac przejazd pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią miejscowości umożliwi tunel o długości 52 m, który zostanie wybudowany pod drogą DK7. Wzdłuż rozbudowywanej trasy sieć dróg lokalnych zostanie uzupełniona, dzięki czemu kierowcy będą mogli korzystać z tunelu i wjeżdżać na zakopiankę w stronę Krakowa oraz Myślenic.

Mapa modernizacji DK7 między Krakowem a Myślenicami
Mapa modernizacji DK7 między Krakowem a MyślenicamiGDDKiA

Likwidacja skrzyżowań, na których zakopianka łączy się z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą pozwoli usunąć w tym miejscu sygnalizację świetlną. Dzięki temu zwiększy się przepustowość tego odcinka. Plany przewidują również budowę dwóch rond. Jedno z nich powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania, drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod trasą.

Po dwa pasy ruchu w każdą stronę nawet w trakcie rozbudowy drogi

Aby poprawić bezpieczeństwo przy równoczesnym zwiększeniu przepustowości zakopianki, zlikwidowane zostaną skręty w prawo w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Kierowcy stracą możliwość wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.

Pierwsze prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie będą związane z przygotowaniem terenu, a następnie przebudową sieci, m.in. kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych. Drogowcy będą również poszerzali wschodnią jezdnię trasy (w kierunku Krakowa).

Dopiero w połowie roku mają ruszyć prace związane z budową tunelu, które rozpoczną się od jego zachodniej części. "Odcinek jezdni prowadzący w kierunku Myślenic zostanie zamknięty, a ruch zostanie przeniesiony na jezdnię, którą dziś poruszają się samochody w kierunku Krakowa. Na tej jezdni będą trzy pasu ruchu — dwa w kierunku Myślenic oraz jeden („lewy”) w kierunku Krakowa" — informuje GDDKiA. Czwarty pas, czyli "prawy" w kierunku Krakowa, na odcinku o długości ok. 700 m zostanie poprowadzony drogą lokalną po wschodniej stronie zakopianki.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji