Auto Świat Wiadomości Aktualności Zakopianka w Libertowie przejdzie transformację. Pojedzie nią więcej aut i będzie bezpieczniej

Zakopianka w Libertowie przejdzie transformację. Pojedzie nią więcej aut i będzie bezpieczniej

Rozpoczyna się rozbudowa zakopianki w Libertowie. Prace będą prowadzone na odcinku o długości 1,1 km i potrwają ponad dwa lata, co związane jest m.in. z koniecznością wybudowania tunelu. To, co istotne z punktu widzenia kierowców to fakt, że przez cały okres prac ma zostać utrzymany ruch dwoma pasami w kierunku Myślenic i Krakowa.

Ruszają prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie
GDDKiA
Ruszają prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie
  • Na zakopiance w Libertowie ruszają prace związane z przebudową. Po ich zakończeniu trasa ma być bezpieczniejsza
  • Cały czas kierowcy będą mogli korzystać z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ale jeden z pasów zostanie poprowadzony drogą lokalną
  • Modernizacja zakopianki ma na celu zwiększenie przepustowości, m.in. dzięki likwidacji skrzyżowań, na których dotychczas była sygnalizacja świetlna

Rozbudowa układu drogowego w Libertowie jest kolejnym etapem realizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Po zakończeniu wszystkich prac zwiększy się przepustowość trasy, poprawi się również bezpieczeństwo.

Znikną skrzyżowania, w zamian zostanie wybudowany tunel

W ramach inwestycji zlikwidowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Po zakończeniu prac przejazd pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią miejscowości umożliwi tunel o długości 52 m, który zostanie wybudowany pod drogą DK7. Wzdłuż rozbudowywanej trasy sieć dróg lokalnych zostanie uzupełniona, dzięki czemu kierowcy będą mogli korzystać z tunelu i wjeżdżać na zakopiankę w stronę Krakowa oraz Myślenic.

Mapa modernizacji DK7 między Krakowem a Myślenicami
Mapa modernizacji DK7 między Krakowem a MyślenicamiGDDKiA

Likwidacja skrzyżowań, na których zakopianka łączy się z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą pozwoli usunąć w tym miejscu sygnalizację świetlną. Dzięki temu zwiększy się przepustowość tego odcinka. Plany przewidują również budowę dwóch rond. Jedno z nich powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania, drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod trasą.

Po dwa pasy ruchu w każdą stronę nawet w trakcie rozbudowy drogi

Aby poprawić bezpieczeństwo przy równoczesnym zwiększeniu przepustowości zakopianki, zlikwidowane zostaną skręty w prawo w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Kierowcy stracą możliwość wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki.

Pierwsze prace przy rozbudowie zakopianki w Libertowie będą związane z przygotowaniem terenu, a następnie przebudową sieci, m.in. kanalizacyjnych, wodociągowych, gazowych. Drogowcy będą również poszerzali wschodnią jezdnię trasy (w kierunku Krakowa).

Dopiero w połowie roku mają ruszyć prace związane z budową tunelu, które rozpoczną się od jego zachodniej części. "Odcinek jezdni prowadzący w kierunku Myślenic zostanie zamknięty, a ruch zostanie przeniesiony na jezdnię, którą dziś poruszają się samochody w kierunku Krakowa. Na tej jezdni będą trzy pasu ruchu — dwa w kierunku Myślenic oraz jeden („lewy”) w kierunku Krakowa" — informuje GDDKiA. Czwarty pas, czyli "prawy" w kierunku Krakowa, na odcinku o długości ok. 700 m zostanie poprowadzony drogą lokalną po wschodniej stronie zakopianki.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków