Zamknięcie wskazanego odcinka zaplanowane jest od 18 września do 3 października br. Dojazd do miejsca DOL ma być możliwy zarówno od strony Nidzicy, jak i Wielbarka, ale nie będzie przejazdu przez wyłączony obszar. Olsztyński ZDW przeprasza kierowców za utrudnienia i zaleca objazdy — drogą wojewódzką nr 545 Nidzica-Jedwabno i drogą wojewódzką nr 508 Jedwabno-Wielbark (patrz mapa).
Wyborcza.pl z Olsztyna donosi, że w ćwiczeniach wojskowych wezmą udział samoloty F-16 i MIG-29. Serwis poinformował też, że w 2021 r. wyremontowano odcinek pomiędzy Nidzicą i Wielbarkiem.
Drogowe Odcinki Lotniskowe — co to takiego?
Drogi, które mogą być wykorzystywane jako pasy do startowania i lądowania dla samolotów, znane są jeszcze z okresu PRL. Głównie można je spotkać na obszarach leśnych. Są to poszerzone odcinki dróg (zazwyczaj z kilkoma pasami ruchu bez barier), które mogą pełnić funkcję lotnisk rezerwowych dla wojska, jak i dla samolotów cywilnych w przypadku sytuacji awaryjnej. Zazwyczaj na początku i końca takiego odcinka znajdują się dodatkowe poszerzenia, np. parkingi, które może wykorzystywać naziemna obsługa samolotów.
- Przeczytaj także: Odcinkowe pomiary prędkości pojawią się na drodze S11 i autostradzie A2. Wiemy, kiedy staną urządzenia
Lokalizacje odcinków DOL nie są tajne, jednak nie są łatwo dostępne. Często nieokreślony jest ich stan techniczny. Czasami można jednak trafić na oficjalne informacje o drogowych odcinkach lotniskowych. Np. w 2004 r. GDDKiA informowała o powstającym DOL na budowanej wówczas autostradzie A4 Tarnów-Dębica.