Konkurs pod nazwą „Renault. Passion for Design & Innovation” potrwa od 26 kwietnia do 31 maja 2016 r.

- Bardzo często otrzymujemy od młodych ludzi zapytania jak zostać projektantem samochodów. Nasz konkurs może być dla tych utalentowanych osób okazją do zrobienia pierwszych kroków w tym kierunku, a dla nas możliwością odkrycia szczególnie uzdolnionych projektantów – mówi Agata Szczech, Dyrektor Komunikacji Renault Polska. – Wprowadzana od kilku lat w życie, z ogromnym sukcesem, nowa strategia designu Renault była dla nas inspiracją do zorganizowania konkursu – dodaje.

Konkurs skierowany jest przede wszystkim do młodych designerów, studentów wzornictwa, architektury i innych pokrewnych kierunków, ale udział może wziąć każdy, kto łączy pasję do samochodów z pasją do projektowania.

Projekt konkursowy powinien być wizualizacją graficzną modelu samochodu autonomicznego, czyli auta samosterowalnego. Aby wziąć udział w konkursie należy do 31 maja 2016 r. przesłać projekt samochodu autonomicznego za pośrednictwem formularza konkursowego dostępnego na stronie renaultpassion.pl.

Anthony Lo, dyrektor designu zewnętrznego Renault Foto: Renault / Auto Świat
Anthony Lo, dyrektor designu zewnętrznego Renault

Czterech spośród pięciu finalistów wybierze jury, składające się m.in. z takich osobistości jak Dyrektor Designu Zewnętrznego Renault, Anthony Lo, fotografka Lidia Popiel, projektantka marki Bizuu Zuzanna Wachowiak, projektant pojazdów i wykładowca Wojciech Sokołowski czy twórca plakatów, ilustracji i okładek Andrzej Pągowski. Piątego finalistę wybiorą internauci, głosując na swoich faworytów za pomocą sondy na stronie internetowej konkursu.

Trzy najlepsze projekty zostaną nagrodzone 7 września 2016 r. podczas WAWA DESIGN FESTIWAL w Soho Factory. Autor najlepszego projektu otrzyma 10 tys. złotych oraz samochód Renault Espace lub Talisman do testu na okres 2 tygodni. Zdobywca drugiego miejsca – 5 tys. złotych oraz Renault Espace lub Talisman na tydzień, a projektant trzeciego nagrodzonego projektu otrzyma 2 tys. złotych oraz Renault Megane GT na weekend.

Od kilku lat Renault wdraża swoją nową strategię designu. Najlepiej ilustruje ją „stokrotka etapów życia”. Centralnym elementem tej strategii jest człowiek i jego potrzeby, a design opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach.

Inżynierowie marki Renault stworzyli już swój pierwszy projekt samochodu autonomicznego. Prototyp NEXT TWO zaprezentowany w 2014 roku ucieleśnia wizję Renault samochodu z autopilotem, który dzięki połączeniu automatycznej jazdy i mobilnych technologii, pozwala na rozpoznawanie otoczenia. Obecnie rozwiązania testowane są w trzech ”Renault ESPACE Autonomous Drive demonstrators”. Firma Renault planuje wprowadzić samochód autonomiczny na rynek w 2020 roku.