Udana konstrukcja Peugeota 308 drugiej generacji znalazła uznanie w oczach dziennikarskiego jury, które nagrodziło ten model prestiżowym tytułem Car of the Year 2014. Z kolei rozsądny stosunek cen do walorów użytkowych sprawił, że francuski kompakt stał się jednym z rynkowych bestsellerów na rynku europejskim.

Peugeot 308 powstał w oparciu o nowoczesną płytę podłogową EMP-2. Nowa platforma jest lżejsza od tej stosowanej w poprzedniku o 70 kg, a uwzględniając inne odchudzone elementy pojazdu, inżynierom udało się obniżyć masę całego samochodu średnio o 140 kg. Dzięki temu możliwe było zastosowanie pod maską mniejszych trzycylindrowych silników. Prezentowany Peugeot jest napędzany przez 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Osiąga on przyzwoity moment obrotowy 230 Nm już przy 1750 obr./min., dzięki czemu nawet na niskich obrotach nie brakuje mu wigoru. Na biegu jałowym nie zauważymy nawet, że pod maską pracuje 3-cylindrowa jednostka. Każde mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje harmonijnie i płynnie nabieranie obrotów i przyśpieszanie, któremu towarzyszy przyjemny dla ucha stłumiony dźwięk silnika. Szybka jazda tym samochodem po autostradzie może być przyjemnością, co jest nieczęste w przypadku mniejszych jednostek napędowych stosowanych u konkurentów.

{ "caption": "Peugeot 308", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODA7MDA_/24766c11fe3360aaccfd882cd90eebf6.jpeg", "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "24766c11fe3360aaccfd882cd90eebf6", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 173685, "width": 1263, "height": 900 }, "uuid": "0b7a9d7e-f1c7-523c-832d-d9ab8f2982d9", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Peugeot 308
Peugeot 308

Komfort jazdy, szczególnie w ruchu miejskim, dodatkowo podnosi automatyczna 6-biegowa skrzynia EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) opracowana wspólnie z renomowaną japońską firmą Aisin. Działa ona niezwykle szybko i zmienia biegi bez szarpnięć. Kierowca może przy tym samemu dobierać odpowiednie przełożenia dzięki gustownie stylizowanym manetkom pod kierownicą. To dzięki nowej skrzyni Peugeot 308 jest pół sekundy szybszy (9,1 sek.) przy rozpędzaniu od 0 do 100 km/h w porównaniu z modelem wyposażonym w skrzynię mechaniczną. Do tego silnik współpracujący z nową skrzynią okazuje się oszczędny, zadowalając się podczas jazdy miejskiej 5,8 l benzyny na 100 km, a w trasie 4,2 l/100 km.

Równie dobre wrażenie robi układ jezdny i prowadzenie modelu Peugeot 308. Francuskim inżynierom udało się wypracować idealny kompromis, dzięki czemu kompakt ten oferuje zarówno wysoki komfort tłumienia nierówności jak i stabilne prowadzenie nawet w szybciej pokonywanych zakrętach. Przyjemność z jazdy pogłębia niewielkie, poręczne i nisko osadzone koło kierownicy, dzięki któremu mamy wrażenie jeszcze bardziej precyzyjnego prowadzenia.

Na udany kompakt składa się nie tylko dobrze dobrany zespół napędowy oraz dopracowany układ jezdny, ale również praktyczność na co dzień. I w tym wymiarze Peugeot 308 sprawdza się doskonale. Zgrabne i eleganckie nadwozie o długości 425 cm i rozstawie osi 262 cm skrywa bardzo przestronne wnętrze. Wyróżnikiem samochodu na tle konkurencji jest i-Cockpit, w którym za niewielką kierownicą znajdują się zegary odczytywane tuż nad jej wieńcem. Ciekawostką typową dla tego modelu jest wskaźnik obrotomierza, który wraz ze wzrostem obrotów przemieszcza się od prawej do lewej. Pośrodku deski rozdzielczej zamontowano dotykowy wyświetlacz o przekątnej 9,7-cala poprzez który możemy obsługiwać liczne funkcje pojazdu, w tym nawigację, radio czy klimatyzację. Z łatwością możemy go też sparować z naszym smartfonem. Dzięki dużemu wyświetlaczowi środkowa konsola nie jest przeładowana przełącznikami zachowując estetyczną formę. Peugeot 308 cieszy przytulnością za sprawą wygody dobrze wyprofilowanych foteli oraz wysokiej jakości miękkich tworzyw, z jakich wykonano deskę rozdzielczą i obicia drzwi. Kompaktowy Peugeot oferuje również praktyczny bagażnik o pojemności 398 litrów, który szybko i sprawnie można powiększyć do 1206 litrów - po opuszczeniu oparć kanapy.

{ "caption": "Peugeot 308", "copyright": { "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YjE7MDA_/575f31939e2a52b4c2959faf058097c5.jpeg", "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "575f31939e2a52b4c2959faf058097c5", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "bytes": 130292, "width": 1243, "height": 913 }, "uuid": "c7e96997-ad72-5a1f-be1a-d0aaf06bb279", "contentSources": [ { "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "asyncAdSlot": null } Peugeot 308
Peugeot 308

Kompakt Peugeota wyceniono bardzo przystępnie. Podstawowy wariant kosztuje zaledwie 59 900 zł. Za prezentowany model w wersji Allure z silnikiem 1.2 PureTech 130 KM i automatyczną skrzynią biegów zapłacimy 86 600 zł. Nie jest to wygórowana kwota biorąc pod uwagę bogate wyposażenie standardowe obejmujące m.in. reflektory Full LED, LED-owe podświetlenie wnętrza, dwustrefową automatyczną klimatyzację, fotele sportowe, 16-calowe alufelgi, komplet czujników parkowania czy tempomat oraz rozbudowany system multimedialny.

Biorąc pod uwagę praktyczność modelu Peugeot 308, niezłe osiągi z silnika 1.2 PureTech i bogate wyposażenie dostępne w przystępnej cenie trudno znaleźć na rynku równie ciekawą ofertę.

Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot.