Na zewnątrz modyfikacje są prawie niezauważalne, więcej nowinek znajdziemy pod blacharską powłoką. Karoseria jest teraz sztywniejsza (co ma wpływ na większy komfort i bezpieczeństwo), a układ jezdny został bardziej komfortowo zestrojony. Pierwsze wrażenie z jazd MPV: samochód toczy się znacznie lżej i lepiej resoruje nierówności. Godny zauważenia jest jednak przede wszystkim nowy silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail. Dwulitrowy silnik rozwija moc 136 KM, a maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr. Największą aktywność i chęć do współpracy przejawia przy średnich prędkościach obrotowych. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 176 km/h, a średnie spalanie ma wynosić 7,1 litra/100 km. Zwolennicy nowej "6" mogą się cieszyć - jednostka ta znajdzie zastosowanie także w tym znacznie lżejszym przecież aucie. Nowym motorem w MPV jest także 141-konny, 2,3-litrowy silnik benzynowy (prędkość maksymalną określono na 180 km/h; średnie spalanie 10,1 l/100 km), który wyparł dotychczasową jednostkę 2-litrową o mocy 120 KM. Samochód będzie kosztował w Europie Zachodniej 25 350 euro w wersji benzynowej i 27 140 euro za diesla. W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, relingi dachowe, centralny zamek. W wyposażeniu Exclusive znajdziemy dodatkowo: kierownicę obitą skórą, podgrzewane fotele i radioodtwarzacz.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków