Logo
WiadomościAktualnościZmiany pod blachą

Zmiany pod blachą

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Samochód jest produkowany od 1999 roku. Po prawie trzech latach przyszedł czas zmian.

Na zewnątrz modyfikacje są prawie niezauważalne, więcej nowinek znajdziemy pod blacharską powłoką. Karoseria jest teraz sztywniejsza (co ma wpływ na większy komfort i bezpieczeństwo), a układ jezdny został bardziej komfortowo zestrojony. Pierwsze wrażenie z jazd MPV: samochód toczy się znacznie lżej i lepiej resoruje nierówności. Godny zauważenia jest jednak przede wszystkim nowy silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail. Dwulitrowy silnik rozwija moc 136 KM, a maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr. Największą aktywność i chęć do współpracy przejawia przy średnich prędkościach obrotowych. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 176 km/h, a średnie spalanie ma wynosić 7,1 litra/100 km. Zwolennicy nowej "6" mogą się cieszyć - jednostka ta znajdzie zastosowanie także w tym znacznie lżejszym przecież aucie. Nowym motorem w MPV jest także 141-konny, 2,3-litrowy silnik benzynowy (prędkość maksymalną określono na 180 km/h; średnie spalanie 10,1 l/100 km), który wyparł dotychczasową jednostkę 2-litrową o mocy 120 KM. Samochód będzie kosztował w Europie Zachodniej 25 350 euro w wersji benzynowej i 27 140 euro za diesla. W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, relingi dachowe, centralny zamek. W wyposażeniu Exclusive znajdziemy dodatkowo: kierownicę obitą skórą, podgrzewane fotele i radioodtwarzacz.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: