Model NX to pierwszy model Lexusa w segmencie luksusowych, kompaktowych SUV-ów. W Polsce będzie oferowany w dwóch wersjach  - hybrydowej NX 300h oraz z dwulitrowym silnikiem turbodoładowanym NX 200t.

Wersja hybrydowa (300h) została wyposażona w napęd zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracuje w układzie: generator, silnik elektryczny i bateria, który generuje 197 KM. W tej specyfikacji producent chwali się spalaniem na poziomie 5,2 litra na 100 km.

Odmiana z turbodoładowaniem uzbrojona została w 2- litrowy silnik benzynowy, który dostarcza 238 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Warto wspomnieć, że to pierwszy na świecie silnik z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą chłodzoną cieczą praz turbosprężarką typu twin scroll.

Wersja hybrydowa (300h) jest wyposażona w silnik o pojemności 2,5 litra i oferuje 197 KM. Odmiana z turbodoładowaniem (200t) została uzbrojona w silnik o pojemności 2,0 litra, który generuje 238 KM. Pierwsza odmiana pojawi się w polskich salonach już w październiku 2014 roku, na „dwulitrówkę” trzeba będzie poczekać do marca 2015 roku.

We wnętrzu samochodu zastosowano stylistykę nawiązującą do sportowych samochodów. Lexus znany ze stosowania w swoich modelach materiałów o najwyższej jakości również tutaj stanął na wysokości zadania. Co więcej, aby uzyskać wysoki poziom ergonomii wnętrza zaprojektowano je począwszy od miejsca kierowcy i pasażerów. Dzięki temu w środku samochodu jest przestronnie i wygodnie.

Na pokładzie znalazły się również nowinki technologicznie. Wśród nich warto wymienić bezprzewodową ładowarkę urządzeń elektronicznych czy touch pada-a, którym w wygodny sposób można sterować funkcjami samochodu. Całość dopełnia sześciocalowy ekran oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym można zobaczyć między innymi przeciążenia jakim poddawani są pasażerowie auta.

Za około 171 tys. zł dostaniemy Lexusa NX w bazowej wersji Elite z napędem na koła przednie. Auto w tej odmianie wyposażone jest między innymi w reflektory LED, dwustrefową klimatyzację i dotykowe oświetlenie wnętrza oraz deskę rozdzielczą pokrytą skórą syntetyczną. Wersja z napędem na wszystkie koła jest droższa o około 7 tys. zł.

Polski importer przygotował ponadto ofertę przedsprzedażową. Okres jej obowiązywania zaczyna się 16 czerwca, a kończy 30 września. W tym okresie ceny nowego Lexusa NX zostaną obniżone o rabat w wysokości 17 100 zł. Dzięki temu NX w wersji Elite z napędem FWD będzie kosztował nieco ponad 150 tys. zł, a w wersji AWD około 160 tys. zł. Dodatkowo dla NX 300h AWD importer przewidział pakiet Business w cenie 13 900 zł. W jego skład wchodzą: kamera cofania, tempo mat, nawigacja Lexus Navigation, alarm z czujnikiem wtargnięcia i podgrzewanie przednich foteli.

W Polsce, głównym konkurentem nowego Lexusa NX jest zajmujące obecnie pierwsze miejsce wśród SUV-ów segmentu D Volvo XC60 oraz znajdujące się na dalszych pozycjach BMW X3 i Audi Q5.