Z zewnątrz sportowe autko pomalowano jednolicie wraz z lutsterkami i zderzakamia (na żółto, czerwono lub czarno). Wewnątrz uwagę zwracają czerwone pasy bezpieczeństwa, sportowe siedzenia, skórzana kierownica i perforowany pedał gazu. Elementy wyposażenia zwiększające bezpieczeństwo jazdy: poduszka powietrzna i napinacze pasów osiągalne będą dopiero od czerwca. Wówczas poprawiona zostanie także struktura nadwozia.

Czterocylindrowy silnik o mocy 55 KM pochodzi od starszego Fiata Punto i ledwo mieści się pod maską Fiata Cinquecento. Pięciobiegowa skrzynia (także z Punto) pozwala nareszcie na bezproblemowe przełączanie biegów. Tak wyposazony sportowy maluch gna z zawrotną prędkością maksymalną 180 km/h (odczyt z prędkościomierza, producent podaje maksymalną prędkość 150 km/h).

Zawieszenie niższe o 20 mm, twardsze amortyzatoryi stabilizator przednich kół nie spowodowały pogorszenia komfortu jazdy w porównaniu z wersją podstawową. Wręcz przeciwnie - sportowe Cinqucento robi wrażenie samochodu stabilniejszego, lepiej wyposażonego. Na uznanie zasługują dobrze ukształtowane siedzenia, w których wygodnie zasiądą jednak tylko szczupli użytkownicy.

Testowane Cinquecento Sporting dobrze trzyma się drogi. Następstwem zastosowania szerszych opon jest utrudnione manewrowanie i pokonywanie zakrętów. Hamulce są za słabe.

Fiat Cinquecento Sporting kosztuje 19 990 zł czyli o 6 200 zł więcej niż wersja podstawowa z silnikiem o mocy 40 KM.

Materiał pochodzi z archiwalnego wydania Auto Świata

{ "copyright": { "note": "archiwum / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "creators": [ { "uuid": "91168ae3-f3d2-4587-aa2e-a3bac5fa2dc2", "name": "archiwum", "idref": "91168ae3-f3d2-4587-aa2e-a3bac5fa2dc2" } ], "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZWE7MDA_/152a798cd3a0a00e09fa1e8a6a8720ff.jpg", "caption": "Test Fiata Cinquecento Sporting", "uuid": "14495bba-dfee-5e96-b38e-01baa3001438", "size": { "height": 1378, "width": 1024, "bytes": 463283 }, "available": { "start": "2018-07-16 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "152a798cd3a0a00e09fa1e8a6a8720ff", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpg" }, "asyncAdSlot": null } Test Fiata Cinquecento Sporting Foto: archiwum / Auto Świat
Test Fiata Cinquecento Sporting