Plany Renault na polskim rynku. Francuska firma zadeklarowała, że chce sprzedać w Polsce w 1998 r. 30 tys. samochodów i uzyskać 5-procentowy udział w rynku. Sieć sprzedaży Renault w Polsce to 118 punktów. Najpopularniejszym modelem jest Clio II – plan sprzedaży na 1998 r. to 7 tys. sztuk, a na rok przyszły – 11 tys. Dużym powodzeniem wśród klientów cieszyły się też Kangoo oraz Laguna.
Internetowe giełdy samochodowe. Oprócz ogłoszeń w czasopismach coraz częściej pojawiają się ogłoszenia w internecie. Strony o dość prostej grafice tworzyły głównie autokomisy, chcąc dotrzeć do większej grupy klientów.
Międzynarodowe Targi Motoryzacji w Poznaniu. Wzięło w nich udział 830 wystawców, 140 firm zagranicznych, pokazano 150 samochodów osobowych oraz 120 pojazdów użytkowych. Gwiazdami salonu poznańskiego były: Renault Clio oraz Laguna II, Opel Astra II, Fiat Multipla, Mercedes ML. Daewoo zaprezentowało prototypowy model Tacuma oraz futurystyczny pojazd Mya. Poza tym koreańska firma pokazała Poloneza w wersji kombi oraz zapowiedziała, że chce zostać liderem sprzedaży na polskim rynku. Salon w Poznaniu był też okazją do świętowania stulecia Renault. Z tej okazji zaprezentowano kilka historycznych modeli. Duże stoisko przygotował na salon tygodnik Auto Świat – wielką atrakcją był symulator bolidu F1 Sauber C13. Pozwalał on poczuć się jak za kierownicą bolidu F1 na torze wyścigowym.
Bridgestone w Poznaniu. Japońska firma zadeklarowała, że zainwestuje w Stomil Poznań 75 milionów dolarów i przejmie 71,2 proc. akcji tej firmy. Od 2000 r. polski oddział Bridgestone miał produkować opony do samochodów osobowych, w tym na pierwsze wyposażenie dla fabryki Opla w Gliwicach.
Drugi model Opla z Gliwic. Opel ogłosił, że oprócz Astry od 2000 r. będzie produkował w fabryce w Gliwicach drugi model – bazujący na Suzuki Wagon R+. Wówczas nie podano jeszcze nazwy nowego auto, określano je kryptonimem Sub S (dopiero później okazało się, że prawdziwa nazwa to Opel Agila). Produkcja nowego auta wymagała nakładów w wysokości 375 milionów marek niemieckich oraz zatrudnienia w Gliwicach dodatkowo tysiąca pracowników. Trzecim modelem, jaki Opel zamierzał produkować w Polsce, była Vectra (w fabryce na Żeraniu w Warszawie). Łączna wysokość inwestycji GM w Polsce wyniosła 900 milionów marek niemieckich.
Tańsze Skody Octavie. Najtańsza Octavia z silnikiem 1,6/75 KM w wersji wyposażeniowej LX kosztuje 37 980 zł. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: airbag kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, immobiliser, wspomaganie układu kierowniczego, fotel kierowcy z regulacją wysokości, obrotomierz. Octavie z silnikami 100 KM kosztowały 44 990 zł, a najdroższa była Octavia 1,9 TDI z silnikiem 90 KM – 58 990 zł.
Autem za granicę. Tygodnik "Auto Świat" wydał specjalny poradnik dla kierowców wybierających się samochodem za granicę. Zabrano w nim informacje dotyczące cen paliw, opłat za przejazdy autostradami, ceny kempingów, wysokości mandatów itp. Ciekawe jest zestawienie cen paliw w Niemczech latem 1998 r. Olej napędowy kosztował (w przeliczeniu) 2,28 zł/l, benzyna 95-oktanowa 3,11 zł, a 98-oktanowa 3,17 zł.
Nowe tablice rejestracyjne. Nowe przepisy dotyczące tablic miały wejść w życie od lipca 1999 r. Nowością przy rejestracji było wprowadzenie Karty pojazdu. Karta miała "podążać" za autem w przypadku zmiany jego właściciela i opisywać wszelkie zmiany w historii pojazdu. Nowe tablice były wyglądem zbliżone do tych, jakie używano wówczas w Unii Europejskiej – z lewej strony miały znaczek PL oraz polską flagę, a napisy były czarne na białym tle. Wprowadzano też specjalne żółte tablice dla aut zabytkowych. Miała też powstać Centralna Ewidencja Pojazdów (tzw. CEPIK).
Ceny na giełdach. Najwięcej ofert na giełdach samochodowych dotyczyło pojazdów 5-letnich i starszych. Aut nowych lub jedno/dwuletnich prawie się nie spotykało. Audi z rocznika 1994 można było kupić za 40-45 tys. zł, a BMW od 40 do 50 tys. zł – w zależności od modelu i jego stanu. Za luksusowe BMW 750i sprzedający żądał 85 700 zł. Za Mercedesa klasy C z rocznika 1994 trzeba było zapłacić 65 300 zł. Volvo 850 z tego samego roku kosztowało 54 700 zł. Znacznie przystępniejsze ceny miały Volkswageny z 1994 r. Np. Passat 1,8 kosztował 32 800 zł, a Vento 29 500 zł. 4-letnie Polo można było kupić za ok. 20 tys. zł, a Golfa 1,4 za 24 tys. zł. Golf z silnikiem TDI był o 10 tys. zł droższy. Fiaty Punto i Tipo z rocznika 1994 kosztowały po ok. 20 tys. zł. Tyle samo trzeba było wyłożyć za Fiestę, a duży Mondeo kosztował 31-33 tys. zł. Polonezy z tego rocznika kosztowały 12-14 tys. zł – podobne ceny miały Łady. Ciekawostka – znaleźliśmy też ofertę Porsche 911, ale z rocznika 1993 – sprzedający żądał 107 tys. zł.