Na rynek właśnie trafił nasz nowy katalog "Silniki do kontroli". Opisaliśmy w nim benzyniaki i diesle, które obecnie cieszące się największą popularnością na rynku. Łącznie ok. 45 jednostek napędowych – w niektórych przypadkach są to rodziny silników. Wiele z nich spotkacie nie tylko w używanych autach, lecz także w nowych, ponieważ tym razem postawiliśmy na nowoczesne benzyniaki oraz turbodiesle do ok. 2,0 l pojemności. Odświeżyliśmy też nieco starsze jednostki, które pracują pod maskami popularnych chętnie kupowanych aut używanych.

Są więc i będące obecnie na zupełnym topie benzyniaki z turbo m.in. Grupy VW (1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8 i 2.0 TSI), BMW (1.5 i 2.0), Grupy PSA (1.2 PureTech, 1.6 THP), Ford (1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 EcoBoost), Honda (1.5), Mercedesa (1.6 i 2.0), Opla (1.4 i 1.6), Toyoty (1.2), Volvo (2.0), Hyundai/Kia (1.0 i 1.6 T-GDi), Renault/Nissan (0.9 i 1.2 TCe), i benzyniaki bez doładowania (np. 1.8-2.0 Honda, 1.8 Opel), i chodliwe turbodiesle (np. TDI, HDI, M-Jet, CRDi, dCi, D-4D).

Staraliśmy się jak najbardziej szczegółowo przedstawić wszystkie zagadnienia związane z eksploatacją opisanych jednostek napędowych. Radzimy, jak je serwisować, wymieniamy typowe usterki, szacujemy koszty napraw. Ponadto podajemy szczegółowe dane techniczne, prezentujemy samochody, w których występują, piszemy o zagadnieniach eksploatacyjnych. Na końcu katalogu zamieściliśmy przydatne porady, z których dowiecie się, jak postępować w przypadku poważnej awarii jednostki napędowej, jak często wymieniać olej w silniku, co robić, gdy zaświeci się kontrolka silnika, jak dbać o napęd rozrządu niezależnie, czy napędza go pasek, czy łańcuch. To przydatne informacje, o których trzeba wiedzieć.

Zapraszamy do lektury i życzymy samych dobrych wyborów!

Katalog „Silniki do kontroli” Foto: auto świat / Auto Świat
Katalog „Silniki do kontroli”