Jeśli ktoś chce jeszcze więcej, musi sobie kupić vana. Powstaje pytanie, jak z takim dużym samochodem radzi sobie zaledwie dwulitrowy silnik 16V.

Citroen XM – nadwozie i wnętrze

Długość Citroena XM Break wynosi aż 4,96 m. Korzyść stąd płynąca to przestronność wnętrza i bagażnika. Trudności związane z takimi gabarytami dają o sobie znać, gdy chcemy zaparkować. Wykonanie elementów nadwozia jest znośne, natomiast na pochwałę zasługuje wyposażenie w elementy zwiększające bezpieczeństwo: poduszka powietrzna dla kierowcy i ABS dostarczane seryjnie.

Citroen XM – silnik i skrzynia biegów

Ważącemu 1560 kg Citroenowi XM Break wystarcza właściwie silnik o mocy 132 KM. Zdarzają się jednak sytuacje, w których kierowca życzyłby sobie większego momentu obrotowego, np. podczas wyprzedzania. Wtedy szczególnie istotny staje się wybór w odpowiednim momencie właściwego biegu. 16-zaworowy silnik nabiera rozpędu dopiero powyżej 3500 obr./min

Citroen XM – właściwości jezdne

Testowany XM jest hałaśliwy. Przy prędkość 100 km/h, na czwartym biegu, odgłosy sihuka mieszają się z szumem wiatru tworząc w rezultacie hałas o poziomie 71 dB (A). Poza tym mankamentem testowany Citroen należy do najbardziej komfortowych samochodów w swojej klasie. Dobrze pochłaniające wstrząsy resorowanie hydropneumatyczne gwarantuje przyjemną jazdę.

Citroen XM – koszty i ochrona środowiska

Citroen XM Break 2.0 nie jest tani. Jego podstawowa cena wynosi w Niemczech 50 530 DM, czyli o 7 000 DM drożej niż porównywalna Omega 2.0 16V.

Citroen XM – nasza opinia

Żadna inna marka nie zapewnia większej przestronności. To umożliwia Citroenowi XM Break — także w podstawowej wersji silnikowej - zapełnienie niewielkiej luki na rynku samochodów osobowych.

Test pochodzi z archiwalnego numeru Auto Świata, który ukazał się w 1995 roku

Archiwalny test Citroena XM Foto: archiwum / Auto Świat
Archiwalny test Citroena XM