Jak wygłuszyć Fiata 500? Na pewno nie warto żałować na materiałach wygłuszających. Szczególnie w przypadku tak ekstremalnych wersji jak edycja przygotowana przez MacAudio. Dlaczego ekstremalnych? Mało który Fiat 500 jaki jeździ po Europie zawiera 38 cm subwoofer. Niewykluczone, że 500 tka Mac Audio jest jedyna: gdyż instalatorzy Mac Audio zmieścili w niej aż 4 wielkie 38 cm subwoofery. A przy okazji w drzwiach zainstalowali jeszcze 8 głośników średnio niskotonowych! To naprawdę dużo. Nawet jak na samochód demonstracyjny.

Dynamat w FiacieDo wygłuszenia całej kabiny Fiata 500 wykorzystano maty renomowanej firmy Dynamat. Instalatorzy wybrali kosztowne maty z serii Xtreme, które przy zachowaniu optymalnej temperatury nie muszą być podgrzewane podczas nakładania. Mimo, że maty są dość drogie, to Mac Audio nie oszczędzało. Matami wygłuszono całą kabinę: dwie warstwy mat w drzwiach a dodatkowo podłoga, przegroda, boki kabiny i dach. Ponadto obowiązkowo tylna klapa. Według naszych szacunków: zużyto prawdopodobnie 4 paczki mat, co oznacza niemałe wydatki – niemal 4000 zł na samo wygłuszenie. Albo i więcej, jeśli w kabinie zastosowano więcej niż jedną warstwę. Instalatorzy dyskretnie przemilczeli kwestię ilości zużytego materiału.

Wygłuszenie to nie wszystkoPo nałożeniu wygłuszenia mały Fiat 500 zyskał imponującą zabudowę. W miejsce tylnej kanapy pojawiła się wielka i masywna skrzynia na 4 głośniki niskotonowe 38 cm. Każda z par głośników gra we wspólnej zamkniętej komorze. Można zatem liczyć na mocny zwarty bas. I na tyle potężny, że w małej kabinie trudno wytrzymać. Kiedy mieliśmy okazję słuchać samochodu na warszawskiej Pradze zapamiętaliśmy jedno: mieszkańcy z okolicznych bloków mogli narzekać na poziom hałasu. Dobrym uzupełnieniem są masywne panele z głośnikami średnio niskotonowymi. Łatwo sobie wyobrazić jak solidne tony niskie można uzyskać z baterii głośników w drzwiach. I jak mocną i soczystą górę. W przednich słupkach zainstalowano łącznie dwie pary głośników wysokotonowych. A to jednoznaczny przekaz. System strojono tak, by uzyskać jak najlepsze brzmienie przy otwartych drzwiach i klapie. Gdy próbowaliśmy słuchać nagłośnienia po zamknięciu drzwi i klapy niezwykle potężny bas zdominował całe brzmienie. Zresztą czego oczekiwać po małym samochodzie z 4 subwooferami o powierzchni ogromnego telewizora?