Volvo efektywniej łączy się z internetem. Nowy system multimedialny Sensus Connected Touch został dostosowany do wygodnego korzystania z internetowego serwisu muzycznego Spotify. A wszystko dzięki łączności 3G/4G.
Idea korzystania z zasobów internetu w samochodzie nie jest nowa. Producenci sprzętu do samochodów zaczynali od udostępniania sieci a potem kolejno dodawali różnorodne usługi: Google Earth, Google Maps, Facebook i inne serwisy społecznościowe a także serwisy radiowe. Teraz dołączają serwisy muzyczne takie jak Spotify. W Volvo nie ograniczono się do dodania kolejnej ikonki do ekranu a zintegrowano serwis tak, by w czasie jazdy można było z niego wygodniej korzystać.
Ponad 20 milionów nagrańSerwis Spotify, czyli wielką muzyczną bibliotekę można aktywować głosem albo bardziej tradycyjnie poprzez ekran dotykowy czy przyciski na kierownicy. Kierowca ma do dyspozycji ogromny katalog z muzyką. Obecnie globalnie dostępnych jest już ponad 20 milionów nagrań (wielkość katalogów z muzyką może różnić się w poszczególnych krajach ze względu na licencję). By ułatwić wyszukiwanie muzyki utworzono specjalne playlisty. Ich też jest niemało: ponad miliard. A do tego jeszcze internetowe stacje radiowe.
Jak korzystać?Skoro to serwis internetowy, to potrzebne będzie połączenie z siecią. Volvo deklaruje, że można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest podłączenie telefonu w trybie transmisji danych. Alternatywnie: modemu USB. Oczywiście opłata za transfer naliczana jest przez operatora. Ponadto jakość działania serwisu jest uzależniona od zasięgu sieci jak i dostępnego transferu. Zapewne poza miastami w miejscach, gdzie rzadziej rozstawione są maszty telekomunikacyjne z dostępem do serwisu będzie gorzej.
Android w VolvoDodanie nowego serwisu muzycznego do Volvo nie było szczególnie trudnym zadaniem. Przełomem w firmie okazało się wprowadzenie nowego systemu multimedialnego Sensus Connected Touch. To dzieło francuskiej firmy Parrot, które system dla Volvo zaprojektowało na bazie dobrze znanego radia samochodowego Asteroid. Całość bazuje na systemie operacyjnym Android. A to oznacza dość dużą swobodę w dodawaniu aplikacji. Parrot przygotował bowiem specjalny sklep nazwany Asteroid Market.
Obecnie platforma zawiera dostęp do różnych aplikacji. Są to serwisy muzyczne Spotify i Deezer, radia internetowe TuneIn i Liveradio, nawigację iGO Primo z 5 letnią subskrypcją informacji drogowych, system ostrzegania kierowców Coyote, synchronizację poczty i kalendarza (Exchange). Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość sklonowania obrazu z telefonu na ekran w samochodzie poprzez aplikację Parrot SmartLink App.
Kierowca ma do dyspozycji ogromny katalog z muzyką. Obecnie globalnie dostępnych jest już ponad 20 milionów nagrań (wielkość katalogów z muzyką może różnić się w poszczególnych krajach ze względu na licencję).
W Volvo nie ograniczono się do dodania kolejnej ikonki do ekranu a zintegrowano serwis tak, by w czasie jazdy można było z niego wygodniej korzystać. Do wyboru przyciski na kierownicy, ekran dotykowy i głosowa aktywacja.
By ułatwić wyszukiwanie muzyki utworzono specjalne playlisty. Ich też jest niemało: ponad miliard. A do tego jeszcze internetowe stacje radiowe.
W Spotify jest mnóstwo nagrań i różnych gatunków muzycznych. Nie trudno będzie znaleźć coś dla siebie.
Dodanie nowego serwisu muzycznego do Volvo nie było szczególnie trudnym zadaniem. Przełomem w firmie okazało się wprowadzenie nowego systemu multimedialnego Sensus Connected Touch. To dzieło francuskiej firmy Parrot, które system dla Volvo zaprojektowało na bazie dobrze znanego radia samochodowego Asteroid.
Na ekranie można zobaczyć podstawowe informacje o nagraniu i wykonawcy.