Czego się nie zrobi by uzyskać niższą cenę? W Europie kierowcy coraz częściej godzą się na to, by w zamian za stałe monitorowanie ich stylu jazdy uzyskać tańszą polisę ubezpieczeniową. Za oceanem zaś wystarczy systematycznie udostępniać swoją aktualną pozycję, by otrzymywać rabat na paliwo, usługi oraz inne zakupy. Nowe rozwiązanie wprowadza właśnie koncern GM dla klientów korzystających z systemu OnStar.

Kierowcy za oceanem otrzymają dostęp do kuponów rabatowych dobranych zgodnie z lokalizacją i porą dnia oraz tygodnia. Wszystko dzięki usłudze AtYourService, z której można skorzystać poprzez aplikację mobilną OnStar RemoteLink. Dotychczas służyła ona do zdalnego uruchamiania silnika, odblokowania zamków drzwi i programowania nawigacji (obecnie korzysta z niej ponad 1,6 mln użytkowników).

OnStar-AtYourService - nowa usługa w USA
OnStar-AtYourService - nowa usługa w USA

Przed każdą podróżą wystarczy sprawdzić w smartfonie zakładkę OnStar AtYourService, w której gromadzone są wszystkie oferty zgodne z lokalizacją. Propozycje ciekawych miejsc do odwiedzenia, kupony rabatowe na zakupy i różne usługi będą uzupełniane na bieżąco i dobierane z uwzględnieniem pory dnia lub nocy (np. w godzinach pracy danego sklepu czy restauracji), daty oraz aktualnej pozycji. Pod uwagę mają być również brane preferencje użytkownika i najczęściej odwiedzane miejsca oraz firmy (np. stacje benzynowe określonych sieci).

To co wybierze kierowca poprzez program w smartfonie zostanie automatycznie przekazane do nawigacji w samochodzie. Prowadzenie do celu aktywuje się automatycznie tuż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy. Nie trzeba już będzie ręcznie wpisywać celu w pokładowym zestawie infotainment.

Nowy pomysł GM nie powinien szczególnie dziwić, biorąc pod uwagę statystyki używania systemu. Kierowcy poszukując miejsc POI do nawigacji za pośrednictwem OnStar najczęściej szukają placówek handlowych (35 proc.), restauracji (20 proc.) oraz hoteli (10 proc.). To daje do myślenia także ze względu na popularność smartfonów i wyszukiwarek takich jak Google. Czyżby użytkownicy byli na tyle leniwi, że zamiast samodzielnie szukać miejsc wolą poprosić o pomoc konsultanta?

Udostępnianie pozycji to w zasadzie nic nowego. Bez tej funkcjonalności nie mogłyby działać systemy bezpieczeństwa, dzięki którym w razie wypadku pomoc zostanie skierowana we właściwe miejsce. Dla producentów samochodów to jednak dobra okazja na nowe źródła zysków, gdyż z pewnością partnerzy handlowi nie uzyskają dostępu do klientów OnStar za darmo… Business is business…