• Here oraz Inrix rozpoczynają współpracę, by oferować mapy oraz serwisy informacyjne m.in. dla producentów samochodów
  • Inrix jest jedną z największych firm na świecie zajmującą się gromadzeniem danych o ruchu drogowym w ponad 80 krajach
  • Here to dawny Navteq. Firma obecnie jest kontrolowana przez konsorcjum niemieckich producentów samochodów

Dwie firmy, czyli Here i Inrix ogłosiły partnerstwo w celu zapewnienia wspólnych usług i produktów. Zapewne większości kierowców nazwy obu przedsiębiorstw są mało znane. Tymczasem dla branży nawigacji GPS partnerstwo obu firm jest równie istotne co dla świata motoryzacji opracowanie wspólnego samochodu przez BMW i Mercedesa.

Here i Inrix to przede wszystkim jedni z najważniejszych graczy na globalnym rynku usług dla kierowców i producentów aut. Here czyli dawny Navteq zajmuje się bowiem dostarczaniem map oraz informacji o korkach do fabrycznych nawigacji stosowanych w samochodach na całym świecie. Inrix także specjalizuje się w danych o korkach oraz różnych serwisach drogowych. Z usług Inrix także korzysta wielu producentów aut.

W sumie na liście klientów wymienionych wyżej przedsiębiorstw są tak renomowane marki jak m.in. Audi, BMW, Ford, Hyundai, Jaguar, Lexus, Mazda, Mercedes, Porsche, Toyota czy Volkswagen. Znamienne, że część z nich to nie tylko klienci. Audi, BMW, Daimler, Bosch, Continental, Intel oraz Pioneer tworzą wspólne konsorcjum do którego należy Here. Innymi słowy producenci samochodów oraz ich partnerzy kontrolują firmę kluczową z punktu widzenia dostaw danych do pokładowych nawigacji. Nie jest szczególną tajemnicą, że to forma zabezpieczenia interesów w obliczu tak poważnej konkurencji jak chociażby Google i słabnącej pozycji holenderskiego TomTom.

A co kierowcy będą mieli z porozumienia Here i Inrix? Przede wszystkim nie tylko lepsze mapy do nawigacji ale także więcej informacji o ruchu drogowym, wypadkach, remontach i innych utrudnieniach. Ponadto łatwiej będzie o dokładniejsze informacje o parkingach i ich dostępności. Innymi słowy – branża motoryzacyjna bardzo się stara, by korzystać z ich usług a nie z Google.