- Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę niebezpiecznego odcinka ul. Woronicza
- Drogowcy planują poprawę bezpieczeństwa w innych miejscach stolicy. Obejmuje ona m.in. instalację sygnalizacji świetlnej i progów spowalniających
- Rada Warszawy przeznaczyła dodatkowe środki finansowe w wysokości 164 mln zł na poprawę bezpieczeństwa przejść najniżej ocenianych w audytach
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu
Mikołaj Pieńkos, nowy wicedyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, podzielił się w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" informacjami o postępach w zakresie poprawy infrastruktury. Rada Warszawy przeznaczyła dodatkowe środki finansowe w wysokości 164 mln zł do wykorzystania w latach 2025-2028 na zmiany przejść dla pieszych najniżej ocenionych w audycie, przeprowadzonym w latach 2016-2020.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowa sygnalizacja już za dwa lata. Ul. Woronicza zostanie przebudowana
Drogowcy opracowują projekty sygnalizacji świetlnej w kilku lokalizacjach, a ich wdrożenie przewidziane jest na 2026 r. ZDM zainstalował progi spowalniające i ogłosił przetarg na przebudowę kilku kluczowych przejść dla pieszych, w tym na ul. Woronicza, gdzie śmierć poniosły dwie osoby. Dojdzie do zwężenia jezdni, likwidacji niebezpiecznego przejścia. Natomiast piesi zostaną skierowani do nowych pasów u wylotu ul. Spartańskiej.
Inne sygnalizacje są planowane w poniższych lokalizacjach:
- ul. ks. Popiełuszki przy ul. Hanki Czaki;
- ul. Marymoncka przy Twardowskiej (na wysokości bielańskiej pętli tramwajowej AWF);
- ul. Powstańców Śląskich przy Sterniczej;
- w dwóch miejscach na ul. Wysockiego — przy Palestyńskiej i Syrokomli;
- w dwóch miejscach na ul. Kijowskiej — przy Brzeskiej i Markowskiej.
ZDM wprowadzi inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. Pojawią się progi zwalniające
Mikoł Pieńkos dodał, że w ostatnim czasie udało się zrealizować 80 projektów przy okazji rozszerzenia strefy płatnego parkowania, a także wprowadzić tymczasowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo. To m.in. progi spowalniające na ul. Łukowskiej i tymczasowe słupki przy ul. Mińskiej, dzięki którym parkujące samochody nie zasłaniają widoczności.
Progi doraźne zostaną też zamontowane na al. Waszyngtona, która pod koniec dekady zostanie przebudowana. Plany ich instalacji pojawią się też na rondzie Wiatraczna, na niebezpiecznym zakręcie ul. Grójeckiej przed pl. Narutowicza i na ul. Modlińskiej przy Płochocińskiej.
ZDM planuje też nową poprawę nawierzchni. Niektóre projekty zostaną ponownie ocenione
Przebudowy doczekają się także inne niebezpieczne punkty w mieście, jak ul. Mehoffera na Tarchominie, gdzie planowane są zmiany wiosną 2025 r. ZDM kontynuuje również prace nad poprawą nawierzchni dróg, które mają przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na warszawskich ulicach.
Mimo ambitnych planów pozostaje pytanie o realizację wszystkich zapowiedzianych projektów, szczególnie tych odkładanych od lat. Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski deklaruje ponowną ocenę niektórych projektów pod kątem ich opłacalności i korzyści, co może oznaczać poszukiwanie alternatywnych rozwiązań.