Pod maską Passata R36 znajdzie się 3,6-litrowy silnik benzynowy FSI rozwijający moc 300 koni mechanicznych. Moc przenoszona będzie na wszystkie koła (4Motion) za pomocą skrzyni DSG. Zastosowanie tych rozwiązań pozwoli Passatowi rozpędzić się do 250 km/h, a przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h zajmuje tylko 5,6 sekund (5,8 s. wersja kombi) - w ten sposób Passat stanie się najszybszym modelem VW. W sprzedaży Passat R36 pojawi się w drugim kwartale przyszłego roku.

Choć oczywiście najważniejsze znajduje się pod maską, to jednak Passat R36 różni się także od wersji standardowej nieznacznie wyglądem nadwozia, wykończeniem wnętrza oraz wyposażeniem.

Typowy dla wersji R36 będzie niebieski kolor nadwozia (Deepblue Perleffekt), charakterystczne są także zderzaki, chromowy grill, tylne spojlery (na klapie bagażnika w wersji sedan i na dachu w kombi) oraz podwójna końcówka rury wydechowej. Standardowo montowane będą 18-calowe koła z oponami o rozmiarze 235/40.

Specjalnie przeprojektowane zostało także wnętrze najszybszego Passata. Skórzana kierownica, elektrycznie regulowane sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, nowe podświetlenie instrumentów i oczywiście logo R36 to tylko niektóre z najbardziej rzucających się w oczy elementów.

Passat R36 będzie drugim po Glofie R32  modelem z ekskluzywnej serii R. Przypomnijmy, Golf R32 po raz pierwszy pojawił się w 2002 roku, powstał wówczas na bazie czwartej generacji kompaktowego Volkswagena. Pod maską pracował silnik o mocy 241 KM, a sprzedaż 14 tys. egzemplarzy przeszła najśmielsze oczekiwania władz koncernu. Na bazie tego sukcesu postanowiono stworzyć całą gamę modeli serii R. Przed rokiem zadebiutowała druga generacja Golfa R32 o mocy 250 KM i stałym napędzie na 4 koła. Teraz, jak widać, przyszedł czas na Passata w serii R.