Fiat Sedici (czyli: szesnaście) powstał przy współpracy z japońskimi inżynierami Suzuki. Miejscem premiery nowego Fiata, będą tegoroczne, grudniowe targi samochodowe w Bolonii, a do sprzedaży auto powinno trafić już w połowie roku przyszłego. Cena, napędzanego na obie osie SUV'a ma rozpoczynać się od 20 tys. Euro.

Wypuszczony spod jeszcze gorącego kreślarskiego ołówka Giorgetto Giugiaro nowy Fiat Sedici (długość: 4,11 m., szerokość: 1,76 m., wysokość: 1,62 m., rozstaw osi: 2,50 m.) stylistyką zdecydowanie nawiązuje do nowej linii włoskiej marki. Z przodu można wyczuć wiele analogii z modelem Croma: sporych rozmiarów grill zakończony w dolnej części charakterystycznymi "kłami", wysoko ciągnące się w stronę przedniej szyby reflektory to tylko część zabiegów, które wprowadzono do nowego modelu 4x4 Sedici.

Dolna część karoserii otulona została wykonaną w czarnym kolorze osłonką, której zadaniem jest między innymi ochrona tych elementów nadwozia, które mogą być najbardziej narażone na ewentualne uszkodzenia podczas jazdy w terenie (odpryski na lakierze po uderzeniu kamienia itp.). Takie rozwiązanie również zastosowano na nadkolach, pod którymi zamontowane są 16"calowe koła o rozmiarach opon 205/60. W ofercie Fiat zaproponuje klientom osiem kolorów nadwozia.

Czterodrzwiowy Sedici oferuje dla swoich pasażerów pięć miejsc i 270-litrowy bagażnik. Po złożeniu tylnych siedzeń miejsca na bagaż jest już zdecydowanie więcej - 670 litrów. W kwestii bezpieczeństwa nowy Fiat oferuje: ABS, system równego rozkładu sił hamowania - EBD oraz ESP. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne to na pokładzie kierowca znajdzie między innymi cztery poduszki powietrzne, po dwie dla kierowcy i pasażera. Opcjonalnie istnieje także możliwość zamontowania dodatkowych poduszek chroniących głowę.

Jak na razie mało imponująco wygląda gama jednostek napędowych dla nowego Fiata Sedici. Jedna wersja benzynowa i jeden silnik dieslowy to zdecydowanie za mało, jednak Włosi obiecują, że wkrótce pojawią się kolejne. Silnik benzynowy o pojemności 1600 ccm będzie dysponował mocą 107 KM i osiągał maksymalny moment obrotowy w granicach 145 Nm przy 4000 obr./min. Prędkość maksymalna waha się w granicach 170 km/h, a "pragnienie" przy jeździe mieszanej ma wynieść nie więcej niż 7,1 l. benzyny na 100 km.

Natomiast wersja wyposażona w dieslowy silnik MultiJet o pojemności 1,9 l. generować będzie moc 120 KM oraz 280 Nm przy 2050 obr./min. Maksymalnie tę wersję Fiata Sedici będzie można "przycisnąć" do 180 km/h.

Moc w nowym SUV’ie Fiata będzie dzielona poprzez 3-stopniowy, elektronicznie sterowany napęd na obie osie. Takie rozwiązanie pozwoli między innymi na poruszenia się po suchym asfalcie z napędem tylko na przednich kołach, gdy zrobi się ślisko wystarczy wciśnięcie guzika, który uruchomi system dostrajający rozkład mocy także na tylną oś.