Jest Coupe i kabriolet Volante. Serię pierwszego limitowano do 300 sztuk, kabrioleta — do 199 samochodów. Oba tworzą gamę wyjątkowej wersji Astona Martina DBS, czyli DBS 770 Ultimate.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem video:
Aston Martin DBS 770 Ultimate: silnik i moc
Nowe brytyjskie superauto napędzane jest turbodoładowanym V12, z cylindrami rozchylonymi pod kątem 60 stopni. Ta 5,2-litrowa jednostka rozwija 770 KM. To rekordowy wynik w historii wszystkich Astonów z oznaczeniem DBS. Znacznie większe wrażenie robi jednak maksymalny moment obrotowy, a zwłaszcza poziom obrotów, przy jakich jest on uzyskiwany. To 900 Nm przy 1800 obr./min.
- Przeczytaj także: Supersportowe legendy lat 80. Od Ferrari F40 przez Lamborghini Countacha po Porsche 959 i Astona Martina Vantage Zagato
W wersji DBS 770 Ultimate odpowiednio zmodernizowano m.in. zawieszenie oraz układy — kierowniczy i przeniesienia napędu. Maksymalne ciśnienie turbodoładowania podniesiono o 7 proc., zaś obręcze kół mają 21 cali średnicy, przy czym z przodu zastosowano ogumienie o profilu 35, zaś z tyłu — zaledwie 30.
Astona Martina DBS 770 Ultimate wyposażono ponadto w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, aktywne zawieszenie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Aston Martin DBS 770 Ultimate: design
Z zewnątrz najmocniejszego Astona DBS w historii poznamy m.in. po nowym przednim splitterze, potężnym wlocie powietrza w pokrywie silnika oraz innym dyfuzorze tylnego zderzaka.
Produkcja Astona Martina DBS 770 Ultimate ruszy w pierwszym kwartale 2023 r., a dostawy do klientów zaczną się dwa kwartały później. Aston zna już wszystkich nabywców tego limitowanego supersamochodu. Cała seria modelu DBS 770 Ultimate została już bowiem wyprzedana.