Mimo iż od poprzednika nowe Audi A4 będzie się różniło dość znacznie, m.in. wykorzystana została całkowicie nowa płyta podłogowa, to jednak jego stylistyka jest już znana. Przede wszystkim przednia część auta jest niemal identyczna jak w Audi A5. Przedni grill (Singleframe) jest teraz w nowym A4 typowy dla innych modeli z Ingolstadt, do tego dochodzą przednie reflektory z pasem diod (w opcji), w dolnej części znajdują się trzy wloty powietrza. Linia boczna także przypomina nieco znaną z coupe A5, uwagę zwraca m.in. dość krótki przedni zwis. Tylna część to znowu pewne podobieństwa do o numer większego kuzyna, choć np. inny jest kształt świateł.

Nowe Audi A4 będzie znacznie większe od poprzednika. Urosło na długość o 12 cm (4,7 m), na szerokość o 6 cm (1,83 m). Zmiany w płycie podłogowej pozwoliły na jeszcze większe, bo aż o 16 cm wydłużenie rozstawu osi (2,8 m). Takie rozmiary pozwalają na przewiezienie w komfortowych warunkach obok pięciu osób również sporą ilość bagażu. 480-litrowy bagażnik można także w razie potrzeby powiększyć poprzez złożenie oparć do 962 litrów.

W momencie debiutu rynkowego Audi A4 będzie dostępne w pięciu wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i z trzema dieslami. Podstawową jednostką będzie 1,8-litrowy silnik TFSI o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, dzięki któremu A4 uzyska prędkość 100 km/h po 8,6 sekundy i rozpędzi się maksymalnie do 225 km/h. Przy tym srednie spalanie wynosić będzie ok. 7,1 l/100 km. Drugą w gamie jednostką benzynową będzie 3.2 FSI, dostępna z napędem na wszystkie koła, która osiąga moc 255 KM i maksymalny moment 330 Nm. Maksymalna prędkość to 250 km/h, przyspieszenie do setki zajmuje 6,2 s., zaś średnie spalanie wynosi 9,2 l/100 km.

Audi A4 3.0 TDI Quattro będzie wersją z najmocniejszym dieslem. 240 KM i 500 Nm pozwolą rozpędzić się do 250 km/h, w 6,1 s do 100 km/h, a średnie zużycie paliwa wyniesie 6,9 l/100 km. 2,7-litrowy TDI dysponuje odpowiednio 190 KM i 400 Nm, maksymalna prędkość to 226 km/h, rozpędzenie ze startu do setki trwa 7,7 s, przy średnim zapotrzebowaniu na 6,6 l/100 km. Zaledwie 5,5 l/100 km potrzebować będzie najmniejszy w gamie diesel (2.0 TDI 143 KM, 320 Nm). Przy czym trzeba się liczyć z najsłabszymi osiągami - maksymalną prędkością 215 km/h i 9,4 sekundami do setki.

Napęd w Audi A4 przenoszony jest w zależności od wersji na przednią oś lub na wszystkie koła. Silniki współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, 6-stopniowym autem bądź bezstopniową skrzynią Multitronic.

Debiut rynkowy nowego Audi z segmentu średnich aut premium przewidziany jest na listopad tego roku. Z początkiem przyszłego pojawi się także wersja usportowiona oznaczona literką S. Jak na razie nie znamy jeszcze ceny obowiązującej na polskim rynku. Wiadomo jedynie, iż w Niemczech ceny zaczynać się będą od 26 tys. euro.