Audi S3 zostało wyposażone w czterocylindrowy silnik o mocy 265 koni mechanicznych. Pojemności jednostki TSFI wynosi 2,0 l., a maksymalny moment obrotowy 350 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min. Dzięki napędowi na wszystkie koła i krótko zestrojonej, sześciostopniowej skrzyni biegów, S3 potrafi dobre osiągi silnika przełożyć na wyniki przyśpieszenia. Zaledwie 5,7 s. zajmuje sportowej wersji modelu A3 rozpędzenie się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna - elektronicznie ograniczona - wynosi 250 km/h. Co warte zanotowania. Średnia konsumpcja S3 ma wynosić około 9 litrów. Tylko kto siedząc w sportowym wozie będzie chciał jeździć "turystycznie"?

Pewnie nikt, tym bardziej, że topowe A3 (w domyśle S3) wyposażone zostało w 18-calowe felgi wykonane ze stopów metali lekkich, na których osadzono opony o rozmiarach 225/40, nieco mniejsze, 17-calowe tarcze hamulcowe z polakierowanymi na czarno zaciskami, zawieszenie niższe o 25 mm wyposażone w twardsze amortyzatory i sportowy układ kierowniczy. Nie zapomniano również o odpowiedniej stylistyce auta: chromowanym grillu, nowych wlotach powietrza w zderzaku, poszerzonych nadkolach, dyfuzorze powietrza, dwóch chromowanych końcówkach rur wydechowych i spojlerze nad tylną szybą.

Wewnątrz projektanci wyposażyli Audi S3 w sportowe siedzenia wykonane ze skóry i wytrzymałego materiału, nowe przełączniki, sportową kierownicę i pedały oraz kilka chromowanych elementów zaakcentowanych na drzwiach i centralnej konsoli. W standardzie auto zostanie wyposażone także w automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy z funkcją czasowego pomiaru okrążeń, alarm i reflektory ksenonowe.

Cena za bazową wersję Audi S3 wyposażoną 265-konny silnik zamyka się w kwocie 35 150 euro. W ofercie niemieckiego producenta samochód pojawi się 31. sierpnia.