Skonfigurowana została skrzynia biegów Tiptronic, która uzyskała krótsze przełożenie. Kto skosztuje dynamicznej jazdy nowym Audi S6 przekona się, że to auto i wiele potrafi i wiele pali. Przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu trzeba liczyć się ze stratą większej ilości benzyny jaka widnieje w wynikach średniego spalania - 13,4 l. na 100 km. Nowa V10 od Audi waży 1910 kilogramów (wersja kombi 1970 kg), co znaczy, że na każdy koń mechaniczny przypada waga 4,55 kilo (w przypadku kombi Avant 4,69 kg/KM).

Wyposażenie w mechanizmy bezpieczeństwa nowego Audi S6 zawiera między innymi permanentny napęd na wszystkie koła, dwustopniowy system ESP z ASR, ABS. Za kontakt z ziemią odpowiadają zaś 19"calowe felgi z oponami o rozmiarach 265/35. Dodatkowo na pokładzie 2 przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne i kurtynowe oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość montażu poduszek kurtynowych z tyłu.

Gdyby przez przypadek ktoś zapóźno zahamował przez zakrętem może zdecydowanie polegać na 18"calowym układzie hamulcowym składającym się z tarcz o rozmiarach 385 mm. z przodu i 335 mm. z tyłu.

Sportowego odpowiednika Audi A6 wyróżniają również emblematy S6, aluminiowe wstawki na karoserii, lekko zmodyfikowany grill i wloty powietrza, reflektory LED do jazdy w dzień oraz światła ksenonowe wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów Audi Adaptive. Z tyły widoczne są także światła LED.

Delikatnie zmieniła się też sylwetka samochodu, którą dla zwiększenia agresywności i sportowego charakteru poszerzono o 14 mm. Z tyłu klapę bagażnika zdobi drobny spojler. Różnice pomiędzy wersją seryjną, a sportową nie tylko widać ale i słychać - głównie za sprawą nowego, bardziej podrasowanego układu wydechowego. Wewnątrz pełno skóry, białe zegary, system multimedialny, sportowe, elektrycznie regulowane fotele, skórzana kierownica z trój-języcznym oprogramowaniem oraz 7-calowe monitory.

Jak na razie bliższych szczegółów co do ceny nowego Audi S6 niemiecki producent nie podaje.