• Mału SUV Audi – SQ2 poddany został face liftingowi
  • Zmiany w odświeżonym modelu dotyczą głównie stylistyki i techniki
  • W salonach sprzedaży nowe Audi SQ2 pojawi się na początku 2021 roku

O ile mały SUV Q2 w ofercie Audi dostępny jest już od 2016 roku, o tyle jego sportowa wersja SQ2 dołączyła do gamy jesienią 2018 roku po oficjalnym debiucie na salonie samochodowym w Paryżu. Teraz kuracji odświeżającej poddano wszystkie odmiany tego modelu.

Audi QS2 – ostrzejsze rysy

Zmiany w wersji SQ2 widoczne gołym okiem to przede wszystkim bardziej wyrazisty pas przedni z masywniejszym, schodzącym niżej grillem z charakterystyczną kratownicą oraz otworami przy pokrywie silnika. Standardem są teraz LED-owe światła, a opcjonalnie można wyposażyć auto w reflektory Matrix LED z inteligentnym sterowaniem światłami długimi. Z boku nadwozia uwagę zwracają stylizowane na aluminium obudowy lusterek oraz listwy progowe, które można zamówić także w kolorze nadwozia, szarym Manhattan, szarym platynowym lub błyszczącym czarnym. Ten ostatni to element czarnego pakietu stylistycznego, który obejmuje również grill, nakładki na słupkach C i końcówki wydechu. Pentagonalne wstawki w tylnym zderzaku nawiązują do motywu z pasa przedniego, a dyfuzor i wystające z niego dwie podwójne końcówki wydechu dodatkowo podkreślają sportowy charakter auta. Nowe są także ledowe lampy tylne, które w pakiecie z reflektorami Matrix LED wyposażono w zdynamizowane kierunkowskazy. W tej opcji podczas otwierania lub zamykania auta kierowcę wita/żegna świetlna animacja. Paleta kolorów odświeżonego SQ2 obejmuje 10 lakierów nadwozia.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny S, także w SQ2 wnętrze utrzymane jest w ciemnej tonacji. Standardem są oczywiście sportowe fotele, a klienci mają do wyboru cztery podstawowe pakiety wykończenia, w tym tapicerki z materiału i skóry (standard), skóry Nappa z opcjonalnym wzorem w kształcie rombów oraz miksu skóry i mikrofibry Dynamica, który zastąpił Alcantarę.

Audi SQ2 – więcej w standardzie

W wyposażeniu modelu, w zależności od wybranego pakietu znajdziemy teraz m.in.: automatyczną klimatyzację, sportową kierownicę wielofunkcyjną, elektryczną regulację fotela kierowcy na odcinku lędźwiowym, wirtualny zegary z trybem sportowym oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego, który może być obsługiwany także pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Standardem są systemy emergency call & service oraz connect remote & control. Ten ostatni zapewnia zdalny dostęp do samochodu przez aplikację myAudi na smartfona, w tym np. zamykanie/otwieranie, sprawdzanie poziomu paliwa czy miejsca zaparkowania. W topowej wersji wyposażeniowej Vorsprung lub za dopłatą oferowany jest m.in. system audio Bang & Olufsen Premium Sound, panoramiczny dach, indukcyjna ładowarka do telefonu czy podgrzewane siedzenia.

Na liście systemów bezpieczeństwa znajdziemy takie pozycje, jak: zapobieganie kolizjom czołowym z układem rozpoznawania pieszych, rowerzystów i innych pojazdów, adaptacyjny asystent jazdy wspierający utrzymanie auta na pasie ruchu, zwalnianie i przyspieszanie i pozwalający na półautonomiczną jazdę na autostradzie (kierowca musi jednak dotykać kierownicy), system rozpoznawania znaków drogowych czy asystent parkowania.

Audi SQ2 – ta sama moc

Pod względem napędu model po face liftingu jest taki sam jak dotychczas oferowana wersja. Oznacza to wyposażenie go w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm, który trafia na obydwie osie za pośrednictwem 7-stopniowe skrzyni dwusprzęgłowej. Audi podkreśla, że jej krótkie pierwsze przełożenia zapewniają odpowiednią dynamikę natomiast wydłużony 7. bieg korzystnie wypływa na zużycie paliwa. W wartościach wymiernych przekłada się to na przyspieszenie do „setko” 4,9 s, prędkość maksymalną 250 km/h oraz średnie spalanie na poziomie 7,7 l/100 km.

Auto ma sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm w porównaniu do „zwykłych” Q2, układ hamulcowy z tarczami o średnicy 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu, do tego progresywne wspomaganie układu kierowniczego i seryjnie porusza się na 18-calowych kołach z oponami 235/45 R 18 (w opcji koła 19-calowe). System Audi drive select pozwala na wybór jednego z pięciu profili pracy układu jezdnego: auto, comfort, dynamic, efficiency i individual, a kierowca może dodatkowo aktywować tryb offroadowy układu stabilizacji toru jazdy.

Audi SQ2 – w salonach na początku 2021 roku

Nowe SQ2 będzie można zamawiać u europejskich dilerów marki już niebawem. Niestety, nie w Polsce. W Niemczech auto kosztuje 45 700 euro, czyli około 205 tys. zł.