Nissan Fuga jest samochodem dla najbardziej wymagających klientów. Priorytetem był komfort jazdy. Z pewnością go nie zabraknie, gdyż doskonałe wyciszenie kabiny oraz ponadprzeciętne osiągi to standard w segmencie aut luksusowych. Fuga ma doskonale radzić sobie z mankamentami nawierzchni. Nowy model Nissana został wyposażony amortyzatory z podwójnym tłokiem. Ich konstrukcja ma gwarantować optymalne trzymanie się drogi, przy wysokim stopniu tłumienia wibracji oraz filtracji drobnych nierówności.

Kolejną nowością jest klimatyzacja "Forest AC", która ma wyznaczać nowe standardy chłodzenia samochodów. System - opracowany przez Nissana we współpracy z pracownikami uniwersytetu w Tokio - analizuje temperaturę, zapach oraz wilgotność w kabinie. Stwierdzono bowiem, że wymienione czynniki mają wpływ nie tylko na ciało, ale także pracę mózgu kierowcy i pasażerów.

Najlepszy wpływ na prowadzącego ma mieć leśny zapach. Zdaniem naukowców redukuje on poczucie nudy, a jednocześnie pobudza mózg i zwiększa stopień skupienia. Naturalny zapach ma także obniżać stopień zmęczenia oraz działać uspokajająco na kierowcę. Źródło zapachu w "Forest AC" stanowią  wymienne pojemniki. Ich żywotność określono na 12 miesięcy.

Dużą wagę przywiązano także do utrzymania odpowiedniego poziomu wilgotności w kabinie. Typowa klimatyzacja doskonale radzi sobie z osuszaniem szyb, jednak ubocznym efektem jej pracy jest często nieprzyjemnie suche powietrze o wilgotności na poziomie 20%. W trakcie pracy "Forest AC" wilgotność powietrza ma utrzymywać się na poziomie 35-55%.

Do napędu Fugi przewidziano wyłącznie sześciocylindrowe silniki o pojemności 2,5 lub 3,7 litra. W celu ograniczenia zużycia paliwa Fuga została wyposażona w "ECO-pedal". Praca systemu opiera się o elektroniczną analizę stopnia wciśnięcia pedału gazu. Jeżeli zostanie zbyt mocno dociśnięty, komputer zwiększy jego opór, by zasygnalizować kierowcy, że przestaje prowadzić samochód w sposób gwarantujący niskie zużycie paliwa.

Nie oznacza to jednak, że prowadzenie niemal 5-metrowej limuzyny będzie nudne. Napęd na tylną oś oraz 20-calowe koła są zwiastunem doskonałego prowadzenia. Fuga została także wyposażona w system czterech kół skrętnych, który przy niskich prędkościach zwiększa zwrotność, zaś przy wysokich gwarantuje pewne prowadzenie.

Sprzedaż Nissana Fuga ruszy jesienią bieżącego roku. Jesienią 2010 roku w ofercie ma się natomiast pojawić hybrydowa Fuga. Samochód będzie napędzany przez 3,5-litrowy silnik benzynowy i motor elektryczny.