Mazda2 będzie kolejnym modelem japońskiej marki zgodnym z filozofią zoom-zoom, która odzwierciedla pojęcie dynamiki i przyjemności prowadzenia auta. Pierwszym samochodem zaprojektowanym według tej koncepcji była Mazda6, pokazana w 2002 r. Teraz przyszedł czas na Mazdę2, w której pojęcie zoom-zoom ewoluowało na wyższy poziom.

Nowa Mazda z segmentu B pozbyła się większości nieco kanciastych kształtów swojego poprzednika. Jednocześnie została skrócona o 4 cm (3,88 m), co przy zachowanym takim samym rozstawie osi (2,49 m) nadało autu bardziej dynamicznego charakteru. Szerokość Mazdy zwiększyła się o 1,5 cm (1,695 m), zaś wysokość zmalała o 5,5 cm, do 1,475 m.

Mała Mazda pod względem stylistycznym zmieniła się całkowicie. Z przodu zwracają uwagę nowe, dużo ładniejsze reflektory, pomiędzy którymi znajduje się wąski grill chłodnicy. Pod nim z kolei dominuje duży wlot powietrza. Linia boczna idzie wyraźnie ku górze aż do samego końca, tak że tylny słupek stał się bardzo malutki. Bagażnik "dwójki" ma pojemność 250 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta do 469 l.

Do wyboru będą trzy jednostki napędowe. Podstawowa o pojemności 1,3 litra dostępna będzie w wersji 75- oraz 84-konnej. Maksymalne momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 118 i 121 Nm. Średnie zużycie benzyny najsłabszej jednostki wynosi 5,4 l/100 km. Jest to wynik dużo lepszy niż u poprzednika, m.in. dzięki redukcji wagi o ok. 100 kg. Najmocniejszy będzie 1,5-litrowy silnik benzynowy, który osiąga moc 103 KM i moment obrotowy 136 Nm. W późniejszym czasie gama silników zostanie powiększona o 1,4-litrowego diesla.

Niestety wciąż Mazda nie jest oficjalnie obecna na naszym rynku. Chętni na nową Mazdę2 muszą dowiadywać się u nielicznych dealerów, którzy sprowadzają na życzenie auta tej marki z innych krajów, bądź na własną rękę spróbować nabyć ten samochód i sprowadzić go do kraju.